Facebook zaprezentował platformę reklamową Atlas, zbudowaną wokół podstawowych obecnie wymagań nowoczesnego marketingu: konieczności dotarcia do użytkowników na różnych urządzeniach oraz ścisłego powiązania wyświetlanych reklam na stronach internetowych z zakupami offline.

Konsumenci używają większej ilości urządzeń, częściej niż dotychczas. Ta zmiana w ich zachowaniu ma znaczący wpływ na ich drogę do zakupu — zarówno w Internecie, jak i w sklepach tradycyjnych. Dotychczasowa technologia wyświetlania i pomiaru skuteczności reklam — pliki cookie — nie spełnia oczekiwań, jeżeli się na niej poprzestanie. Pliki cookie nie działają w urządzeniach mobilnych. Nie umożliwiają też dokładnego kierowania reklam pod względem demograficznym ani skutecznego mierzenia lejka sprzedaży z uwzględnieniem różnych przeglądarek i urządzeń oraz sfery offline.

Problemy te rozwiązuje marketing oparty na konsumentach.

Atlas umożliwia marketing oparty na konsumentach, czyli docieranie z przekazem marketingowym do rzeczywistych osób z uwzględnieniem różnych urządzeń, platform i wydawców. Marketerzy mogą w ten sposób łatwo kierować i wyświetlać swoje reklamy oraz mierzyć ich skuteczność bez względu na urządzenie, z którego korzysta konsument. Atlas pozwala łączyć kampanie online z rzeczywistą sprzedażą offline. W ten sposób dowodzi prawdziwego wpływu kampanii internetowych na stopniowe zwiększanie dotarcia do konsumentów i wzrost liczby transakcji.

Atlas został stworzony od podstaw, używając zupełnie nowego kodu. Jego interfejs użytkownika jest dostosowany do potrzeb współczesnych planistów mediów i traffickerów. Platforma ma wbudowane funkcje wyboru grup odbiorców i pomiaru skuteczności kampanii. Nowe sposoby oceny efektywności środków przekazu, których funkcje raportowania i pomiaru są skoncentrowane na konsumentach, jeszcze bardziej ułatwiają prowadzenie działań marketingowych. Te cenne dane mogą prowadzić do lepszej optymalizacji, a tym samym lepszego wykorzystania budżetu reklamowego.

Omnicom jest pierwszą firmą holdingową, która podpisała umowę o partnerstwie w dziedzinie wyświetlania i pomiaru skuteczności reklam z platformą Atlas w skali całej agencji. Technologia Neustar stosowana przez Omnicom oraz platforma Atlas zostaną zintegrowane, aby zapewnić większą automatyzację klientom Omnicom, takim jak Pepsi i Intel, którzy testują tę platformę jako jedni z pierwszych.

Atlas współpracuje także z grupą kluczowych partnerów z branż wyszukiwania, mediów społecznościowych i zarządzania kreatywnego oraz z wydawcami. Partnerzy ci umożliwią płynną integrację marketingu opartego na konsumentach z kolejnymi kanałami i platformami.

Przykładowo, na platformie Atlas można mierzyć i weryfikować wyświetlenia reklam w serwisie Instagram. Reklamodawcy korzystający z Atlasu, którzy już teraz prowadzą kampanie na Instagramie, będą mogli przeglądać raporty uwzględniające reklamy z Instagrama.

źródło: Facebook

Kan