Z zaprezentowanej niedawno funkcji Relacji na Instagramie (Instagram Stories) każdego dnia korzysta już ponad 150 milionów osób. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców i wykorzystując potencjał drzemiący w fenomenie dzielenia się krótkimi filmami i zdjęciami, Instagram wprowadza dwa nowe narzędzia, które pomogą firmom i markom angażować swoje społeczności oraz docierać do potencjalnych klientów w autentycznej i intuicyjnej formie.

Pierwszą z prezentowanych funkcji są statystyki dedykowane Relacjom, dostępne w narzędziach biznesowych na Instagramie. Dzięki nim, firmy i marki będą mogły otrzymać dane na temat zasięgu, a także liczby impresji oraz odpowiedzi. Kolejną nowością wprowadzaną do Instagrama są pełnoekranowe reklamy w Relacjach. W grupie firm testujących nową funkcję znajdą się m.in.: Nike, Dove, General Motors czy ASOS. Wprowadzenie tych funkcji da reklamodawcom możliwość dużo większej precyzji dzielenia się treściami z zaangażowaną społecznością Instagrama.

Instagram Stories i Instagram Direct – filmy na żywo oraz znikające wiadomości

Robert Bednarski, CEE Country Director powiedział: „W zaledwie pięć miesięcy od uruchomienia Relacji na Instagramie (Instagram Stories) liczba osób korzystających z tej funkcji każdego dnia sięgnęła 150 milionów. To duży sukces, który pokazuje potencjał tego narzędzia. Teraz dzięki nowej formie dzielenia się treścią także marki mogą być bliżej swoich klientów i społeczności, w których funkcjonują. W atrakcyjny i ciekawy sposób mogą pokazać swoją działalność „od kuchni”, zapowiedzieć wydarzenie, nowy produkt lub usługę. Jesteśmy przekonani, że wprowadzenie funkcji reklamy w ramach Relacji pozwoli marketerom w Polsce i całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej skuteczniej realizować cele biznesowe, tworząc jeszcze ciekawsze i angażujące treści.”

Funkcja Relacji, która od momentu uruchomienia wyzwala kreatywność społeczności Instagrama, jest obecnie wykorzystywana przez ponad 150 milionów osób dziennie. W ciągu ostatnich pięciu miesięcy dostrzegliśmy, że ludzie w naturalny sposób interesują się relacjami przygotowanymi przez firmy. To zainteresowanie jest na tyle duże, że marki odpowiadają za jedną trzecią najczęściej wyświetlanych relacji. Teraz firmy będą miały możliwość wykorzystania reklam w ramach Relacji na Instagramie by komunikować się z odbiorcami na całym świecie za pośrednictwem angażującego, lubianego przez ludzi formatu. Nie możemy się doczekać by przekonać się, jak polskie firmy wykorzystają to narzędzie w nadchodzących miesiącach.” – powiedziała Amy Cole, Head of Brand Development, EMEA w Instagramie.

Dane i statystyki:

  • W pięć miesięcy od uruchomienia z Relacji korzysta ponad 150 milionów osób
  • 1/3 najczęściej wyświetlanych relacji została stworzona przez marki
  • Wstępne dane wskazują, że ok. 70% relacji jest wyświetlanych z włączonym dźwiękiem (*bez uwzględnienia relacji na żywo)
  • 70% osób korzystających z Instagrama śledzi przynajmniej jedną markę
  • Autor co piątej relacji na Instagramie otrzymuje w związku z nią wiadomość prywatną
  • Wstępne dane wskazują, że 25% relacji jest realizowane w formacie Boomerang


*Źródło: wewnętrzne dane Instagrama, Grudzień 2016

źródło: Facebook

Kan