ATMizer to aplikacja, która umożliwia sprawdzenie kosztu wypłaty gotówki z dowolnego bankomatu na świecie wraz z przewalutowaniem. Jej twórcy zwyciężyli ABHackathon, organizowany przez Alior Bank i Fundację Flying Mind. Uczestnicy wydarzenia udowodnili, że nowoczesna bankowość powinna opierać się o elementy sieci społecznościowych i być dostosowana do oczekiwań pokolenia millenialsów.

W weekend 4-5 czerwca br. w siedzibie Business Link w Krakowie odbył się pierwszy w historii hackathon zorganizowany przez Alior Bank we współpracy z Fundacją Flying Mind. W ciągu 24 godzin ponad 40 programistów, projektantów i pasjonatów branży FinTech wypracowało 9 nowych rozwiązań z zakresu bankowości mobilnej i zastosowania Internetu Rzeczy w zarządzaniu finansami osobistymi.

Werdyktem Jury zwyciężył zespół „404” z projektem aplikacji ATMizer, która umożliwia sprawdzenie kosztu wypłaty pieniędzy z dowolnego bankomatu na świecie z uwzględnieniem przewalutowania. Wyróżnienie otrzymał zespół Applover z pomysłem bankowości społecznościowej debt – aplikacji do zarządzania mikropożyczkami i długami społecznościowymi. Dodatkowa nagroda publiczności trafiła do rąk zespołu Rajdowcy za aplikację u-Beer – wirtualny portfel imprezowicza, który nie pozwala mu na wydanie danego wieczoru więcej pieniędzy, niż zaplanował wychodząc z domu, i dba o bezpieczny powrót.

Według Piotra Łakomskiego, Dyrektora Departamentu Rozwoju Kanałów Cyfrowych Alior Banku, uczestnicy fintechowego hackathonu byli bardzo dobrze przygotowani do 24-godzinnej pracy nad nowoczesnymi rozwiązaniami bankowymi. – Podczas wydarzenia zaobserwowaliśmy zupełnie inne spojrzenie na banki – w skrócie banki muszą ciągle się zmieniać. Młodzi ludzie chcą, aby banki dostosowywały się do nich, a nie oni do banków. Hackathon był bardzo dobrą okazją do porozmawiania i poznania innej perspektywy – opowiada Piotr Łakomski.

Agnieszka Martyna, Dyrektor Działu Rozwoju Aplikacji Systemów Wewnętrznych w Alior Banku także była pod dużym wrażeniem wysokiego poziomu i innowacyjności prezentowanych pomysłów oraz użyteczności prezentowanych projektów. – Wszystkie pomysły wynikały z realnej potrzeby lub braku, którego doświadczyli uczestnicy hackathonu. Przedstawione rozwiązania z drobnymi modyfikacjami, są praktycznie gotowe do wdrożenia w bankowości lub do uruchomienia dla klientów. To niesamowite, że młodzi ludzie chcą się nimi dzielić, chcą żeby ich pomysły ożyły w realnym świecie – dodaje Agnieszka Martyna.

Uczestnicy ABHackathonu zaprezentowali bardzo wyrównany poziom – do ostatniego momentu trudno było przewidzieć, który zespół zostanie wyróżniony.

źródło: Alior Bank

Kan