Credit Agricole wdraża nowy sposób na zakupy ratalne. Teraz umowę kredytową można zawierać elektronicznie bez podpisywania jej papierowej wersji. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii zakupy na raty są wygodne, szybkie i bezpieczne.

Bank Credit Agricole, który od ponad 15 lat (wcześniej jako LUKAS Bank) oferuje finansowanie zakupów w sklepach, jako pierwszy w Polsce wprowadził szybki, elektroniczny sposób zawierania umów kredytowych w miejscu sprzedaży.

Teraz umowę kredytu ratalnego zamiast na papierze, klient zatwierdzi poprzez wpisanie w telefonie lub tablecie sprzedawcy kod z sms-a otrzymanego z banku na swój numer telefonu. O ile podobne rozwiązania są stosowane do obsługi klientów w placówkach bankowych przy produktach takich, jak konta, karty kredytowe czy kredyty gotówkowe, to poza Credit Agricole żaden bank nie wprowadził ich dotychczas dla kredytu ratalnego obsługiwanego w sklepach stacjonarnych.

Nowy proces zawierania kredytów ratalnych to wygoda i oszczędności. Przede wszystkim czasu – klientów, sprzedawców oraz handlowców, a także pieniędzy – na druku dokumentów kredytowych, przesyłaniu umów do banku oraz ich archiwizacji. Proces jest wygodny, bo klient nie musi już parafować i podpisywać się na kilku stronach umowy – zauważa Jarosław Marek, dyrektor Pionu Rozwoju Consumer Finance w banku Credit Agricole.

Już w blisko 1200 sklepach współpracujących z bankiem można zrobić zakupy na raty z wykorzystaniem Szybkiego Podpisu*. Docelowo Credit Agricole chce wprowadzić ten sposób na kredyty ratalne u wszystkich swoich partnerów. Obecnie to ponad 10 tys. punktów sprzedaży w całym kraju. Bank współpracuje między innymi z Black Red White, Komputronikiem, Agata Meble, Media Expert czy Neonet.

Najpierw przeprowadziliśmy pilotaż w pięciu sklepach dużych sieci handlowych. Następnie zaprosiliśmy do sprawdzenia tego innowacyjnego procesu naszych zaufanych parterów z mniejszych miejscowości, by poznać opinię ich i naszych klientów. Partnerów pozytywnie zaskoczyła szybkość i łatwość obsługi, a klienci docenili wygodę. Klienci zrobili już w nich zakupy na raty o wartości ponad 10 mln zł – dodaje Jarosław Marek.

Jak to działa?

Aby kupić produkt w kredycie ratalnym, klient wybiera w sklepie formę płatności – CA Raty. Sprzedawca wypełnia w systemie wniosek kredytowy, uzupełniając dane klienta (w tym nr telefonu komórkowego) i wysyła je do weryfikacji banku. Po pozytywnej decyzji kredytowej, sprzedawca wprowadza pozostałe dane, skanuje niezbędne dokumenty lub robiąc ich zdjęcia załącza je do systemu. Wygenerowaną w systemie umowę klient odczytuje na monitorze sprzedawcy lub tablecie i akceptuje ją, wpisując do systemu kod z SMS, otrzymany z banku na swój nr telefonu. Zatwierdzona umowa z nadanym jednorazowym certyfikatem Open Trust i zabezpieczona hasłem trafia bezpośrednio na adres e-mail klienta. Po zatwierdzeniu umowy klient od razu odbiera w sklepie zakupiony towar, a zakupy na raty trwają zaledwie kilka minut.

Umowa w wersji elektronicznej trafia także do banku, dzięki czemu bank redukuje koszty związane z archiwizacją.
Credit Agricole szacuje, że dzięki Szybkiemu Podpisowi zyska również nasze środowisko naturalne, bo liczba drukowanych stron umów spadnie o ok. 60 proc., czyli ponad 1 mln miesięcznie. To prawie 87 uratowanych przed wycinką drzew każdego miesiąca.


*dostawcą Szybkiego Podpisu jest francuska spółka QuickSign, która współpracowała już z Crédit Agricole we Francji przy rozwiązaniach dla consumer finance. QuickSign do realizacji Szybkiego Podpisu udostępnia platformę SAAs.

źródło: Credit Agricole

Kan