Facebook zapowiedział otwarcie funkcji Instant Articles na wszystkich wydawców, niezależnie od ich wielkości i miejsca, w którym działają. Nastąpi to 12 kwietnia tego roku podczas konferencji F8.

Przez ostatnie miesiące program był rozwijany we współpracy z grupą kilkuset wydawców. Facebook testował rozwiązania umożliwiające publikację interaktywnych, łatwo dostępnych artykułów bezpośrednio na platformie. Funkcja została bardzo dobrze przyjęta przez wydawców, którzy docenili sposób prezentacji treści, zaangażowanie czytelników, a także warunki związane z zarządzaniem reklamami i narzędziami analitycznymi.

Użytkownicy chętnie dzielą się na Facebooku artykułami prasowymi, jednak na urządzeniach mobilnych załadowanie jednego tekstu trwa średnio aż 8 sekund. Funkcja Instant Articles skraca ten czas wielokrotnie. Jednocześnie w publikowanych materiałach mogą znaleźć się interaktywne elementy nadające artykułowi więcej głębi: zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, mapy oraz klipy audio i wideo, a także możliwość komentowania poszczególnych części artykułu. Dzięki ciekawie zaprezentowanej treści połowa czytelników Instant Articles pozostaje w artykule dłużej, przewijając przynajmniej 90% materiału.

Funkcja Instant Articles została zaprojektowana w taki sposób, by wydawcy mieli pełną kontrolę nad udostępnianymi treściami, marką swojego medium oraz możliwościami monetyzacji. Mogą oni samodzielnie sprzedawać reklamy widoczne przy artykułach lub skorzystać z Facebook Audience Network, czyli sieci 2,5 miliona aktywnych reklamodawców Facebooka. Mają również dostęp do rozbudowanych narzędzi analitycznych.

źródło: Facebook

Kan