Z myślą o wydawcach medialnych operujących na Facebooku, portal ogłosił kilka istotnych zmian w funkcjonowaniu stron wydawców. Pośród nich znalazły się przede wszystkim nowe narzędzia:

  • Targetowanie według zainteresowań* – pozwala na wyświetlenie publikowanych postów tylko tym osobom, które polubiły wcześniej określoną treść.
    Przykładowo: odpowiednio targetowana informacja o meczu dwóch drużyn będzie widoczna jedynie dla osób, które „lubią” którąkolwiek z tych drużyn
  • Data zakończenia posta* – pozwala na określenie konkretnej daty, po której opublikowany post przestanie być wyświetlany w Aktualnościach (News Feed). Dzięki temu administrator strony uniknie sytuacji, w której wyświetlane będą nieaktualne wiadomości (nadal jednak będą widoczne na stronie)
    Przykładowo: warto ustawić datę końcową postu z dzisiejszą prognozą pogody, która jutro przestanie być aktualna
  • Inteligentne publikowanie – do tej pory więksi wydawcy musieli często odpowiednio przewidzieć, jaki temat szczególnie zainteresuje czytelników. Inteligentne publikowanie pozwala na identyfikowanie i publikowanie tych tematów, które zyskują szczególną popularność na Facebooku. Jeśli dana treść z Twojej strony internetowej jest szczególnie często udostępniana, automatycznie pojawi się w kanale Aktualności Twoich fanów na Facebooku (jednak nie pojawi się na Twojej stronie FB)

Aktualnie, Inteligentne Publikowanie jest dostępne jedynie dla niewielkiej grupy mediów. Administratorzy stron mogą zgłosić chęć korzystania z Inteligentnego publikowania poprzez Ustawienia strony.


*wymaga włączenia opcji wyboru grupy odbiorców i prywatności postów (ustawienia stron)

Dodatkowo, Facebook wprowadził szereg ulepszeń do Statystyk domen, z których mogą korzystać administratorzy stron na Facebooku.

Dzięki nim możliwe jest jeszcze dokładniejsze śledzenie przepływu użytkowników ze stron na Facebooku (i wtyczek społecznościowych) do stron internetowych.

Pojawiła się nowa sekcja Najpopularniejsze linki, która pozwoli administratorom wychwycić moment, w którym ich post został udostępniony przez inne strony lub influencerów na Facebooku.

źródło: Facebook

Kan