Odmawianie konsumentom prawa do rekompensaty za szkody wynikające z niewywiązania się z umowy o świadczenie usługi dostępu do Internetu – to jedna z niedozwolonych praktyk stosowanych przez wrocławski Elektrosat. Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 6,5 tys. zł.

Wątpliwości Prezes Urzędu wzbudziła treść wzorców umownych określających warunki świadczenia konsumentom usługi dostępu do Internetu. Znalazło się tam m.in. niedozwolone postanowienie, tożsame z postanowieniami wpisanymi do rejestru klauzul niedozwolonych, wyłączające z góry odpowiedzialność przedsiębiorcy za praktycznie wszystkie szkody wynikłe z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Dotyczyło to zarówno szkód powstałych niezależnie od operatora, jak i w związku jego działaniami (np. konserwacja urządzeń nadawczych). Tymczasem zgodnie z prawem, przedsiębiorca zawsze odpowiada za niewywiązywanie się z umowy, do którego doszło z jego winy.

Prezes UOKiK nakazała przedsiębiorcy zaniechania stosowania niedozwolonej praktyki i nałożyła karę pieniężna w wysokości 6 516 zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

źródło: UOKiK

Kan