Podobnie jak w innych serwisach, takich jak Instagram, Twitter, Tumblr czy Pinterest, umożliwiają dodawanie do wpisów kontekstu i dołączanie ich w ten sposób do szerszej dyskusji.

Po kliknięciu hashtagu na Facebooku wyświetli się kanał z opiniami innych osób oraz z innych stron na dany temat.

 Można teraz będzie:

  •  Wyszukiwać określony hashtag na pasku wyszukiwania, na przykład #NBAFinals.
  • Klikać hashtagi pochodzące z innych serwisów, takich jak Instagram.
  • Tworzyć wpisy bezpośrednio z kanału hashtagu i wyników wyszukiwania.

 Jak zwykle będzie można kontrolować grono odbiorców wpisów — także tych z hashtagami.

Hashtagi to dopiero pierwszy krok, który pomoże zorientować się, co inni sądzą na dany temat, i uczestniczyć w publicznych konwersacjach. W ciągu nadchodzących tygodni i miesięcy będziemy wprowadzać więcej funkcji, w tym trendy hashtagów oraz jeszcze lepszy wgląd w tematy, o których rozmawia świat.

Poniżej znajdą Państwo artykuł autorstwa Grega Lindley’a, w którym znajdą Państwo kilka interesujących danych dotyczących dzielenia się informacjami na Facebooku oraz planowanego rozwoju hashtagów.

Odkrywanie wspólnych zainteresowań na Facebooku
Greg Lindley


Setki milionów osób dzielą się codziennie na Facebooku przemyśleniami na ważne dla nich tematy. Użytkownicy Facebooka rozmawiają ze znajomymi o różnych sprawach dziejących się na całym świecie — dyskutują o programach telewizyjnych, kibicują lokalnej drużynie lub komentują aktualności z ostatniej chwili.

W godzinach największej oglądalności programów telewizyjnych na Facebooku aktywnych jest codziennie od 88 do 100 milionów Amerykanów, co odpowiada mniej więcej widowni tradycyjnie największego wydarzenia — finałowego meczu o mistrzostwo w futbolu amerykańskim Super Bowl. Niedawno emitowany odcinek „Red Wedding” serialu „Gra o tron” był wspominany na Facebooku ponad 1,5 miliona razy, do czego przyczyniła się znaczna część jego widowni, szacowana na 5,2 miliona osób. Tegoroczne Oskary doczekały się rekordowego poziomu reakcji na Facebooku — aż 66,5 miliona polubień, komentarzy i wpisów.

Nie było jednak dotychczas prostego sposobu, by spojrzeć szerzej na to, co się dzieje i o czym się mówi.

Chcąc nadać większego znaczenia tym rozmowom o zdarzeniach i osobach ze sfery publicznej, będziemy wprowadzać serię nowych funkcji. Zaczynamy od wprowadzenia na Facebooku hashtagów.

źródło: Facebook

Kan