Popularność usług telekomunikacyjnych nigdy nie była tak duża jak obecnie. Klienci rozmawiają przez telefon dłużej i częściej. Więcej korzystają również z usług internetowych na smartfonach i przez rutery podłączone do sieci mobilnej. Żeby zapewnić klientom odpowiednią jakość tych usług niezbędne są inwestycje w najnowsze technologie.

Obecnie większość połączeń głosowych realizowanych jest w sieci czwartej generacji (4G) zwanej też LTE, a 97% ruchu internetowego za pośrednictwem sieci 4G i 5G. Efektem takiej sytuacji jest stopniowe wyłączanie starszych technologii i wykorzystaniem częstotliwości na których działały na potrzeby nowszych technologii. Pierwszymi, którzy skorzystają z tej zmiany są mieszkańcy powiatów ostrowieckiego, starachowickiego i opatowskiego, gdzie przestarzała technologicznie sieć 3G zostanie całkowicie wyłączona a odzyskane w ten sposób częstotliwości zostaną przeznaczone na usługi w technologiach 4G/5G. Dzięki tej zmianie średnia szybkość przesyłania danych może wzrosnąć nawet o około 10%.

Klienci, którzy mają karty SIM starsze niż 7 lat (które mogą nie obsługiwać LTE) mogą je wymienić za darmowo w salonach i sklepach T‑Mobile w całym kraju. Konsultanci pomogą również zweryfikować czy posiadany model telefonu obsługuje technologię LTE i jeśli nie zaproponują różne modele urządzeń we wszystkich przedziałach cenowych w zależności od potrzeb i wymagań klientów.

T-Mobile przygotował dla klientów specjalną stronę, której można znaleźć informacje dotyczące wyłączania sieci 3G i najczęstszych związanych z tym pytań t-mobile.pl/c/wylaczamy3g