Wyniki przenoszalności numerów komórkowych w drugim kwartale pokazują wzrost zainteresowania klientów ofertą T‑Mobile. W tym czasie ponad dwa razy więcej numerów zostało przeniesionych do sieci T‑Mobile od innych operatorów w porównaniu do 2016 roku. Warto podkreślić, że równocześnie zmniejszyła się liczba klientów odchodzących. Dzięki temu T‑Mobile uzyskał po raz pierwszy od lat neutralny bilans przenoszalności numerów.
Opublikowane przez UKE dane dotyczące przenoszalności numerów komórkowych w Polsce w drugim kwartale pokazują, że sieć T‑Mobile sukcesywnie poprawia swoją pozycję na rynku. Liczba klientów decydujących się na przeniesienie numeru do T‑Mobile w tym okresie zwiększyła się dwukrotnie w porównaniu do drugiego kwartału 2016 roku. Udział w przenoszalności numerów komórkowych T‑Mobile Polska jako biorcy numerów wzrósł w ciągu roku o 7,7 punktu procentowego, a jako dawcy numerów zmniejszył się o 8,3 p.p.
Udział T‑Mobile w MNP | Q2 2017 | Q2 2016 | Zmiana(punkty procentowe) |
Jako dawca numeru | 19,7% | 28% | – 8,3 p.p. |
Jako biorca numeru | 19,7% | 12% | + 7,7 p.p. |
Na nasyconym rynku telekomunikacyjnym wyniki przenoszalności numerów pokazują prawdziwą wartość i siłę marki. Obecnie T‑Mobile oddaje najmniej numerów, a jednocześnie pozyskuje je od konkurencji dużo skuteczniej niż w 2016 roku. Widzimy wyraźną poprawę bilansu MNP we wszystkich segmentach, co potwierdza rosnącą pozycję T‑Mobile na rynku telekomunikacyjnym w Polsce – powiedział Andreas Maierhofer, CEO T‑Mobile Polska.
Udział w MNP Q2 2017 | DAWCA | BIORCA | BILANS | ||||
Numery | Zmiana vs. Q2 2016 | Udział | Numery | Zmiana vs. Q2 2016 | Udział | Numery | |
P4 (Play) | 126 224 | +34 853 | 27,4% | 145 247 | +17 014 | 31,6% | +19 023 |
T‑Mobile Polska | 90 523 | -17 517 | 19,7% | 90 498 | +45 339 | 19,7% | -25 |
Orange Polska | 125 653 | +35 015 | 27,3% | 105 640 | -494 | 23% | -20 013 |
Polkomtel (Plus) | 103 951 | +25 098 | 22,6% | 67 464 | -3 197 | 14,7% | -36 487 |
MNP II kw. 2017 r. przeniesionych zostało łącznie 543 248 numerów
źródło: T-Mobile
Kan
Fakt, zachodzą zmiany na rynku mnóstwo, ale do tego aby T-Mobile był tutaj liderem droga daleka. Zaskakujące jest, że Play tak bardzo traci na atrakcyjności
Nigdy więcej T-mobile!! Tak jak rżnęli moją firmę w d@psko na fakturach to żaden operator tak jeszcze nie robił! A to jakieś dziwne odsetki, a to 5 zł więcej z nieba, a to duplikat karty sim u przedstawiciela niby darmowy a później na fakturze 30,75 zł, itd itp itd. Nigdy więcej!! Teraz mam wszystkie firmowe w Plusie i jest spokój. Konkretne zasady, faktura od półtora roku przychodzi taka sama bez „dziwnych wyliczeń i ekstra dodatków pieniężnych” tak jak miało to miejsce przy T-mobile.
Wzrost zainteresowania? No piękna interpretacja…
Wzrost zainteresowania były wówczas, gdyby ilość przyjętych numerów rosła. A tu przy niewielkim spadku (!) przyjęć, mocno ODEJŚCIA spadły – stąd niewielki ujemny bilans poprawa sytuacji. Więc raczej nie wzrost zainteresowania a może lepszy system utrzymania?
Piszą bo pierwszy raz mają od dłuższego czasu taki bilans. Raczej będa tracić dalej.
Jeszcze jedno… 50 tysięcy… To ilość, która zmiany pomiędzy kwartałami się zmienia – w Plej zwłaszcza 😉
W przypadku T-Mobile rzeczywiście to jest 2-krotna różnica… Bo nisko zaczynał 😉
Ale jak jest czymś się pochwalić to zawsze warto. Play kiedyś chwalił się 4 G a do dziś ledwo oferuje HSDP i co w świat poszło. Warto było chyba tak, nie każdy zna się na ulctym
jedyna siecia na gorze jest play ktory jak wiadomo nic nicnproponuje oprocz gwiazdek z reklam i przy tylu odejsciach nie jest to powod do chwalenia sie, reszta ma albo na minusie albo na zero gdzie wiadomo co jest lepsze
Play dalej rośnie kosztem pozostałych Opów.
Pytanie do kiedy będzie rósł. Aż zostanie numerem 1?
T-Mobile, zasięg w sieci krajowej i strefie T-Mobile, MASAKRA.. Czy to Polska, czy Niemcy, czy Holandia – T-Mobile = Tragedia !!!
Akurat ja sobie bardzo chwaliłem TMOB korzystając z Play. Niebo lepsza stabilność połączeń głosowych. Ale lojalka jeszcze trzyma. Męczę się z Play odkąd zakręcili kurek transferu w roamingu
A to nie ten przetarg na transmisję danych dla Policji za całe 10 zł za całe 24 miesiące od karty SIM. Pewnie to zrobili w MNP 😉
Play to taki Amber Gold. Reklama z zadęciem, a pod spodem …pustka.
Dla większości Opów zwiększa się liczba numerów po stronie DAWCA jak i BIORCA.
To oznacza, ze chyba coraz trudniej utrzymać obecnych klientów, a działania retencyjne tracą na efektywności.