Nowa filozofia działania oraz wprowadzone przez T-Mobile Polska zmiany przynoszą pierwsze efekty. Spółka kolejny kwartał z rzędu zakończyła ze wzrostem bazy abonentów oraz przychodów całkowitych. W 2016 roku klienci T-Mobile otrzymali większy zasięg LTE oraz nową ofertę SuperNet z nieograniczonym dostępem do Internetu w wybranych aplikacjach. Działania T-Mobile cieszą się coraz większą popularnością, co jest szczególnie dobrze widoczne w rekordowej liczbie wyświetleń spotów marki na YouTube.
T-Mobile Polska na koniec grudnia 2016 roku obsługiwała bazę 10,634 miliona klientów. W przypadku segmentu usług przedpłaconych Spółka zamknęła rok liczbą 4,022 miliona klientów, a niższa o 657 tysięcy liczba kart SIM w czwartym kwartale odzwierciedlała trendy rynkowe związane z wprowadzeniem obowiązkowej rejestracji numerów usług przedpłaconych. W czwartym kwartale 2016 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 70 tysięcy i Spółka na koniec roku obsługiwała bazę 6,612 miliona abonentów.
W przypadku segmentu usług abonamentowych liczba klientów T-Mobile Polska zwiększyła się kolejny kwartał z rzędu zgodnie z trendem widocznym w wynikach operacyjnych od początku ubiegłego roku. Dzięki temu bilans T‑Mobile Polska na koniec 2016 roku w segmencie klientów abonamentowych jest dodatni, a liczba klientów zwiększyła się o 43 tysiące w porównaniu do roku 2015.
„Z satysfakcją możemy powiedzieć, że zakończyliśmy ubiegły rok ze wzrostem bazy abonentów i przychodów. Nasze nowe podejście przynosi już pierwsze efekty, choć wiemy, że to początek drogi i wiele pracy jeszcze przed nami” – mówi Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska S.A. i dodaje „Inwestycje w rozbudowę sieci LTE oraz dbałość o najwyższą jakość oferowanych usług przyczyniły się do uzyskania przez T-Mobile certyfikatu najlepszej sieci trzeci rok z rzędu. Cieszymy się, że coraz więcej klientów docenia nasze starania, bo to potwierdza, że idziemy w dobrym kierunku”.
W 2016 roku T-Mobile Polska zwiększył swoją aktywność promocyjna oraz reklamową. Udział wydatków reklamowych Spółki na tle branży telekomunikacyjnej zwiększył się z około 18% w 2015 roku do około 24% w 2016 roku. Dużą popularnością cieszyły się spoty T-Mobile Polska, które na kanale operatora na portalu YouTube wyświetlono ponad 27 milionów razy. W porównaniu z 2015 rokiem liczba wyświetleń spotów T-Mobile zwiększyła się blisko 7 razy. Sama platforma Electronic Beats zgromadziła społeczność ponad 450 tysięcy fanów zainteresowanych nowymi trendami w muzyce i w świecie kultury miejskiej. W 2016 roku dzięki szeroko prowadzonym działaniom nastąpiła wyraźna zmiana w postrzeganiu marki T-Mobile, która zaowocowała wzrostem świadomości spontanicznej oraz Top of Mind.
W segmencie klientów biznesowych T-Mobile Polska uzyskał w 2016 roku wzrost przychodów ze sprzedaży usług ICT oraz M2M w porównaniu do 2015 roku. Stawiając na najwyższą jakość obsługi klientów Spółka w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw uzyskała wynik ponad 9 na 10 spraw załatwionych przy pierwszym kontakcie telefonicznym. Dzięki optymalizacji procesów T-Mobile Polska skróciła również o 25% czas dostarczenia usług i produktów dla klientów biznesowych. O pozycji Spółki w segmencie usług biznesowych w 2016 roku świadczy również dodatni bilans przenoszalności numerów stacjonarnych, który wyniósł blisko 95 tysięcy numerów.
W 2016 roku nakłady inwestycyjne T-Mobile Polska wraz z zakupem częstotliwości osiągnęły poziom 5,025 miliarda złotych, z czego znaczną część stanowiło pozyskanie częstotliwości 800 MHz i 2600 MHz. Realizowane przez Spółkę w ciągu roku inwestycje zaowocowały zwiększeniem o 16 punktów procentowych zasięgu LTE, który obecnie jest oferowany ponad 99% populacji Polski. W tym samym czasie Spółka niemalże podwoiła powierzchnię kraju, na której oferuje dostęp do technologii LTE zwiększając ją o blisko 44 punkty procentowe do ponad 92% powierzchni kraju.
O najwyższej jakości usług oferowanych w sieci T-Mobile Polska świadczy wynik badania sieci mobilnych w Polsce przeprowadzonego przez niezależną międzynarodową firmę badawczą P3 Communications, w którym T-Mobile Polska już po raz trzeci uzyskała największą liczbę punków oraz Certyfikat: Best In Test 2016.
„W 2016 roku przychody całkowite T-Mobile Polska utrzymały się na stabilnym poziomie. Natomiast na wynik EBITDA wpłynęły m.in. większe nakłady marketingowe i wyrównanie poziomu komunikacji z naszą bezpośrednią konkurencją oraz wyższe koszty rozliczeń międzyoperatorskich związanych z rosnącą popularnością taryf z nielimitowanymi usługami wliczonymi w abonament” – powiedział Szabolcs Gaborjani, Członek Zarządu ds. Finansowych T-Mobile Polska S.A.
Przychody całkowite T-Mobile Polska osiągnęły w czwartym kwartale 2016 roku 1,723 miliarda złotych i były wyższe o 4,8% w porównaniu do ubiegłego roku. W całym 2016 roku przychody całkowite Spółki wyniosły 6,491 miliarda złotych i były wyższe o 0,5% w porównaniu do 2015 roku.
W czwartym kwartale 2016 roku skorygowany zysk EBITDA Spółki wyniósł 598 milionów złotych. Marża EBITDA w tym okresie osiągnęła poziom 34,7 % zmniejszając się o 1,8 punktu procentowego w porównaniu do czwartego kwartału 2015 roku. Wypracowany przez Spółkę skorygowany zysk EBIDTA w 2016 roku wyniósł 2,1 miliarda złotych i był niższy o 13,4% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
źródło: T-Mobile
Kan
T-Mobile, nie filozofuj tylko naprawdę coś zmień. Proponuję od „góry”… A może wzrost abonentów to migracje z prepaid przy rejestracjach? ICT to kropla w przychodach? Wzrost przychodów to efekt większego subsydium? „Wydaliśmy najwięcej na reklamy”? No wydaliście…
w porządku ze kontynuuja rozwoj infrastruktury, czekamy jeszcze az oferta bedzie naprawde warta rozwazenia
Infrastrukturę mają dobrą, z ofertą ostatnio tak sobie, poprawiają się, ale strata 5 milionów klientów przez 2 lata to jakaś totalna porażka. Kto by pomyślał, że taki Play z „kikutem zasięgu” ich przegoni.
Na razie nie widać zbytnio wpływu rejestracji prepaid na wyniki operatorów. Dopiero 1q i ich wyłączenie pokaże realny rynek komórkowy w Polsce
Lepsze niż się spodziewałem, biorąc pod uwagę krytykę tej sieci na forach
rewelacji nie ma ale patrząc na ostatnie kwartaly to i tak wyprzedzili polkomtel. wizerunek się powoli zmienia, jak ofertowo jeszcze popracują to będzie naprawde niezle
od kiedy jest t-mobile to oferta zmieniła się na niekorzyyśc klienta . od 1999 r chwaliłem Erę , teraz t-m też oferta nie dla mnie chociaz jestem na ” 1 zł za cały dzień no limit ” . .A te straty klientów to było do przewidzenia że masowo będa uciekac bo marną ofertę mieli w ostatnich 2 latach.
@Era przestan biadolić. idąc tym tropem to za czasów idei byla tez kraina mlekiem i miodem plynąca, a pojawilo sie orange to katastrofa i pieklo. rynek się zmienia a z nim oferty. jeszcze dluga droga przed nimi ale biorac pod uwagę ostanie lata, to roznica jest widoczna
@wek wg mnie pracę domową z oferty ogarneli niezle. prepaid mają zdecydowanie najsilniejszy teraz
postpaid jeszcze do wypracowania ale na karte nolimit za 25 zł+10GB wyszlo korzystnie. jednak siła w abonamencie
w tej chwili najgorszy wizerunkowo i ofertowo zdecydowanie polkomtel dlatego bardzo czekam na wyniki. duet tmobile i orange dla rozbudowy lte na korzyść dla obydwu, p4 z kolei żegna sie z dawna swietnoscią
play miał ostre wejscie na rynek i wtedy kazdemu z operatorów bazy pozabierał. teraz jednak juz trochę inne czasy i populizmem dalego sie nie ujedzie. siłą Tm zawsze była jakość, nie dumpingowe ceny
Ok. Może być. Ale dopiero 1Q pokaże wartość ich tzw nowej filozofii działania.
są tacy którzy wolą 10pln droższy abonament w takim tmobile niż zadawlac sie jedna kreska zasięgu w play
zeby chociaż czasami ta jedna kreska w play była. wybor play to najgorszy z mozliwych
Aplikacja TM pozostawia wiele do życzenia. To nie ta liga co Orange.
@Tomek kopiuj, wklej. nawet ci sie czytac nie chce, ze piszesz wszedzie to samo? dziekujemy bardzo za spam