Jesteś tutaj:-, Operatorzy, Prepaid, Promocje, T-Mobile, Taryfy, Taryfy komórkowe-T-Mobile robi porządki w prepaidzie i zapowiada rewolucyjną ofertę

T-Mobile robi porządki w prepaidzie i zapowiada rewolucyjną ofertę

„Wycinka prepaidów” – to hasło, które w branży telekomunikacyjnej od zawsze rodzi ogromne emocje. W naszym przypadku do tak głębokiej weryfikacji naszej bazy prepaid przygotowywaliśmy się od dłuższego czasu – komentuje Adam Sawicki Prezes Zarządu T-Mobile Polska.

Adam Sawicki, Prezes T-Mobile Polska
Adam Sawicki, Prezes T-Mobile Polska

Określenie „martwe dusze” zrobiło wielką karierę w ofertach pre-paid mobilnych sieci telekomunikacyjnych. Warto przypomnieć, że liczba kart SIM w Polsce to statystyczna fikcja. Różnica między danymi opublikowanymi przez Operatorów wynika z przyjętej przez firmę metodologii ich liczenia. Operatorzy uznają, że aktywne karty to te, które umożliwiają odbieranie połączeń. Brak jednoznacznej definicji i metodologii uznania karty SIM za aktywną powoduje, że dane przedstawiane przez operatorów, a następnie cytowane przez media i analityków, są w rzeczywistości nieporównywalne i niewiarygodne. Brak standardu metodologicznego podważa użyteczność i rzetelność przedstawianych statystyk, gdyż de facto uniemożliwia dokonania oceny rzeczywistej wielkości bazy klientów poszczególnych operatorów, a w konsekwencji może prowadzić do błędnej oceny potencjału poszczególnych operatorów i całego rynku. Duża liczba nieużywanych kart SIM to efekt przeróżnych promocji, w których rozdawane są startery sieci komórkowych, promocji związanych z uruchomieniem nowej karty oraz migracji klientów z sieci do sieci. Karta pre-paid z reguły uznawana jest za aktywną przez 12 miesięcy od końca terminu połączeń wychodzących i dopiero wtedy powinna być wyłączona. Dlatego raz na jakiś czas operatorzy ogłaszają tąpnięcia w liczbie klientów prepaid. Nic dziwnego, takie działanie potrafi w ciągu jednego dnia zupełnie zmienić wygląd rankingu wielkości operatorów, nawet jeżeli w rzeczywistości nie zmienia się absolutnie nic.


W naszym przypadku do tak głębokiej weryfikacji naszej bazy prepaid przygotowywaliśmy się od dłuższego czasu. Jest ona elementem szerszych zmian, które obecnie zachodzą w naszej firmie. W procesie weryfikacji bazy nie oglądaliśmy się na innych operatorów i rynek, który – co warto podkreślić – nie wypracował do tej pory jednolitych standardów weryfikacji bazy czy metodologii raportowania liczby aktywnych kart SIM
– komentuje Adam Sawicki.

Standardowo operatorzy nie usuwają z systemu SIMów zaraz po upływie terminu ich ważności. W praktyce jeszcze przez kilka miesięcy, rok, a czasem nawet dłużej karta jest gotowa do ponownego uruchomienia. To dlatego, że takich działań nie prowadzi się na bieżąco – dotyczy to zarówno T-Mobile, jak i innych operatorów – tylko raz na jakiś czas w ramach większego „czyszczenia bazy”. Dlaczego tak jest? „Martwe dusze” – to w rzeczywistości karty, które przez użytkowników zostały już spisane na straty. Jednak zanim upłynie 12-miesięczny termin ważności konta, „margines bezpieczeństwa” jaki dajemy osobom, które być może będą jeszcze chciały odzyskać numer, a w końcu czas do kolejnej weryfikacji bazy, widzimy je jako aktywne – dodaje Prezes T-Mobile Polska.

Teraz T-Mobile Polska chce to zmienić. – Co z tego, że „martwe dusze” w tabelkach podwyższają wirtualnie naszą liczbę klientów, skoro w rzeczywistości z numerów tych nikt już nie skorzysta? Jest jeszcze jedna rzecz, o której należy pamiętać. Każdy utrzymywany w ten sposób numer, każda „martwa dusza”, to dla operatora rzeczywisty koszt. Z jednej strony koszt techniczny – obsługi większej bazy abonentów, a z drugiej – stała kwota, którą należy odprowadzić od każdego posiadanego przez operatora numeru do UKE. Po przemnożeniu przez tysiące „martwych dusz” daje to konkretną kwotę, którą można wykorzystać znacznie lepiej. To właśnie chcemy zrobić. Wyeliminować zbędne koszty, a za to znacząco zwiększyć atrakcyjność naszych ofert dla naszych Klientów.

Powyższe oznacza, że w raporcie za czwarty kwartał pokażemy mniejszą liczbę użytkowników prepaid. Pamiętajmy, że oznacza to urealnianie liczb i statystyk, a nie rzeczywistą stratę Klientów – podkreśla Adam Sawicki Prezes Zarządu T-Mobile Polska.

A już w ciągu kilku najbliższych dni wypatrujcie rewelacyjnej promocji T-Mobile na kartę – zapowiada.

Adam Sawicki
Prezes Zarządu T-Mobile Polska

Kan

Autor |2016-01-26T15:44:58+01:0026 stycznia 2016 15:44|Kategorie: Newsy, Operatorzy, Prepaid, Promocje, T-Mobile, Taryfy, Taryfy komórkowe|Tagi: , , , |21 komentarzy

21 komentarzy

  1. Tomek 26 stycznia 2016 w 14:58 - Odpowiedz

    Nie wierzę że wprowadzą coś rewolucyjnego.

  2. Blom 26 stycznia 2016 w 15:02 - Odpowiedz

    Oby nie tak rewolucyjną jak te 4 grosze za sprawdzenie stanu konta czy comiesięczną opłatę za rok ważności konta. Przeglądałem ostatnio ich ofertę i w abonamencie i w prepaidzie dno dna, i masa kruczków i niedopowiedzeń. Dziwię się, że mają tylu klientów przy tak słabej ofercie.

    • Krzysiu 27 stycznia 2016 w 14:00 - Odpowiedz

      Wdzisz co dla iebie jest dnem dna dla innych jest normalną ofertą, klietów mają wiec to nie są jakieś zbłąkane jednostki. Przy ich jakosci usług według mnie ceny i oferte mają dobrą, a dnem dna jest korzytsanie z sieci w których co do jakości można mieć wiele do życzenia. Więc punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. A jak ktoś liczy każdy grosz to wiadomo że woli zapłacić mnie i brać co dają….

    • Blom 27 stycznia 2016 w 17:21 - Odpowiedz

      Wybacz ale byłem klientem T-Demobilu przez 6 lat, ta ich jakość to mit. Ja nie widzę różnicy w zasięgu i jakości rozmów pomiędzy nimi a Virginem czy Orange(nju), za to cenę da się odczuć. Po co płacić więcej za to samo? Prędkości internetu też nie robi na mnie wrażenia, bo te 50mb/s potrzebne do komfortowego użytkowania kilku użytkowników można wycisnąć wszędzie, bez łaski i kombinowania i to za pół ceny.

  3. erowicz 26 stycznia 2016 w 15:14 - Odpowiedz

    haha teraz niech płacą każdemu użytkownikowi po 5zł za to że chcą z nimi być !
    Sawickiemu już dziękujemy! oferty poniżej standardów i większe koszty niż u konkurencji ! wypatrujcie nowych dyrektorów i prezesów w tej sieci !

  4. MArika 26 stycznia 2016 w 15:16 - Odpowiedz

    Jak w każdej dziedzinie, równiez technicznej należy „po sobie” posprzątac, takze dla mnie spoko

  5. siara 26 stycznia 2016 w 15:18 - Odpowiedz

    Czekam na tę rewolucyjną ofertę, TM ma dobre promocje na kartę

  6. krzysieczek1966 26 stycznia 2016 w 15:50 - Odpowiedz

    gorszej sieci już chyba nie ma

  7. Mija 26 stycznia 2016 w 16:00 - Odpowiedz

    Robi się ciekawie w prepaidach. A miało już być spokojnie

  8. Jdrek 26 stycznia 2016 w 16:14 - Odpowiedz

    Popieram taki krok, nie ma sensu utrzymywać fikcji. Czekam na tę nową ofertę na kartę, bo chce się przenieść.

  9. Ceto 26 stycznia 2016 w 16:20 - Odpowiedz

    Podoba mi się takie podejście timobajla. Może inni też to zrobią i wreszczlie poznamy prawdę o rynku komórkowym w Polsce

  10. goldenmen 26 stycznia 2016 w 17:25 - Odpowiedz

    rewolucja będzie polegała na tym że oferta będzie dla wszystkich a nie wybranych co dostaną SMS od operatora

  11. Byem T 26 stycznia 2016 w 18:25 - Odpowiedz

    Dostałem dziś sms: Od dziś w T na kartę konto ważne przez ROK po każdej rozmowie. Wystarczy, że korzystasz z telefonu…

  12. swen 26 stycznia 2016 w 19:47 - Odpowiedz

    Będzie opłata inicjacyjna za połączenie 4 grosze, za samo rozpoczęcie połączenia. No i tradycyjne 4 grosze za sprawdzanie stanu konta. Wprowadzą jeszcze podobno 4 gorsze za sprawdzenie godziny na telefonie.

  13. dorin 26 stycznia 2016 w 20:07 - Odpowiedz

    wreszcie ktoś stwierdził, że trzeba nad tym bałaganem zapanować. skoro za „martwe dusze” operator musi ponosić koszty, to super że je usuwają, skoro i tak na końcu za nie płacimy my – klienci. oby za tmobilem reszta operatorów zdecydowala się na ten sam krok

  14. woxo360 26 stycznia 2016 w 20:14 - Odpowiedz

    Moze wreszcie cos się zmieni na rynku, fajnie że Tmobile zaczyna o tym myslec

  15. ktry 26 stycznia 2016 w 21:18 - Odpowiedz

    Od kiedy ta sieć istnieje w Polsce to poza wprowadzeniem do oferty Heya z 10 lat temu,to żadnej dobrej promocji i rewolucji cenowej nie wprowadzili. Aż dziw że jeszcze ktoś tam jest. W moim mieście to już nawet salonu nie ma.

  16. ffgfgre 27 stycznia 2016 w 12:33 - Odpowiedz

    JEDYNY OPERATOR KTÓRY KLIENTOM NIE ZAPROPONOWAŁ NO LIMITU NA KARTĘ
    jesli przebiją Orangę 28zł/30zł to moge przeniesc numer do nich!

  17. Modlii 27 stycznia 2016 w 12:52 - Odpowiedz

    Dobry pomysł, przy tym jak szybko zmieniają sie teraz oferty u konkurencji warto myśleć do przodu.

    • cipuleka 27 stycznia 2016 w 21:25 - Odpowiedz

      Nie jestem przekonany obietnica. Dobrze by było żebym się mylił.
      Poza tym nie korzystam z LTE, a MB sa pobierane tak jakbym miał LTE. Zwroccie koledzy na pobieranie UWAGE – coś tu nie tak.

  18. wosq 28 stycznia 2016 w 05:21 - Odpowiedz

    4 PLN za sprawdzenie stanu konta?

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.