Jesteś tutaj:-, Newsy, Raporty i prezentacje, Rynek, T-Mobile-T-Mobile Polska ma 15,702 miliona klientów

T-Mobile Polska ma 15,702 miliona klientów

Przychody całkowite T-Mobile Polska sukcesywnie rosły przez cały ubiegły roku i w czwartym kwartale osiągnęły najwyższy poziom w 2014 roku. Było to możliwe dzięki zakończeniu projektu modernizacji całej sieci radiowej oraz komercyjnemu wdrożeniu przez Spółkę w pierwszej połowie roku technologii LTE, która pozwoliła na pozyskanie do końca roku ponad miliona klientów na taryfach JUMP LTE 4G.

Na koniec 2014 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,702 miliona klientów, co stanowi wzrost o 138 tysięcy klientów w porównaniu do 2013 roku. Spółka zakończyła rok z bazą 8,878 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6,823 miliona klientów w segmencie usług abonamentowych. Liczba klientów kontraktowych w 2014 roku zmniejszyła się o 226 tysięcy, a klientów usług przedpłaconych wzrosła o 364 tysiące w porównaniu do ubiegłego roku. Jednocześnie w samym czwartym kwartale 2014 roku liczba klientów Spółki zmniejszyła się o 27 tysięcy w porównaniu do poprzedniego kwartału.


Przychody T-Mobile Polska w drugiej połowie 2014 roku były zdecydowanie lepsze niż w pierwszej. Jest to głownie zasługa większej koncentracji na wartości i jakości oferowanych klientom usług. Istotne dla realizacji celów finansowych Spółki w ubiegłym roku było utrzymanie dyscypliny kosztowej, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach firmy” powiedział Zacharias Piperidis, Prezes T-Mobile Polska S.A.

W czwartym kwartale 2014 roku przychody T-Mobile Polska wyniosły 1,640 miliarda złotych i były najwyższe spośród wszystkich kwartałów tego roku. W porównaniu do czwartego kwartału 2013 roku przychody Spółki były niższe o 2,1%. W całym 2014 roku przychody Spółki zamknęły się kwotą 6,245 miliarda złotych i były niższe o 6,1% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.


W okresie od 1 października do 31 grudnia 2014 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 649 miliony złotych i była niższa o 7,3% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 39,6% i była niższa o 2,2 punktu procentowego niż w czwartym kwartale 2013 roku. W całym 2014 roku marża EBITDA wyniosła 38,8% i była wyższa o 0,9 punktu procentowego niż w 2013 roku. W 2014 roku wypracowana przez Spółkę EBITDA to 2,42 miliarda złotych, niższa o 3,8% w porównaniu do ubiegłego roku.


Na wyniki Spółki w drugiej połowie roku duży wpływ miało wprowadzenie taryf JUMP, które oferują klientom dostęp do Internetu w technologii LTE 4G. Na koniec 2014 roku korzystało z nich już ponad milion klientów. Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w 2014 roku wyniósł 1,0% i był niższy o 0,1 punktu procentowego w porównaniu do 2013 roku. Średni miesięczny churn dla całej bazy wyniósł w analizowanym okresie 2,0% i był niższy o 0,4 punktu procentowego w porównaniu do ubiegłego roku.

T-Mobile Polska dzięki zakończonemu projektowi modernizacji całej swojej infrastruktury radiowej, przeprowadzeniu optymalizacji jakościowej oraz wprowadzeniu nowych technologii oferuje klientom usługi o znacznie lepszych parametrach. Zasięg szybkiego Internetu w technologii UMTS zwiększył się w T-Mobile dwukrotnie, a pojemność sieci czterokrotnie i obejmuje 99,3% populacji kraju. Obecnie T-Mobile sukcesywnie zwiększa pokrycie kraju technologią LTE 4G, która jest aktualnie dostępna dla ponad 60% populacji kraju.

źródło: T-Mobile Polska

Kan

Autor |2015-02-26T08:22:37+01:0026 lutego 2015 08:22|Kategorie: Finanse, Newsy, Raporty i prezentacje, Rynek, T-Mobile|Tagi: , , , |9 komentarzy

9 komentarzy

  1. managier 26 lutego 2015 w 07:44 - Odpowiedz

    Same sukcesy!!! kto jest jeszcze w T-Mobile łapka do góry? Pozostali tylko menagiery i pracownicy salonów mocno dołowani…

  2. LesH 26 lutego 2015 w 08:47 - Odpowiedz

    „wpływ taryf JUMP, które oferują dostęp do LTE 4G” zaletą Jump XL no-limity w EU i na EU! Dostęp do LTE 4G daje każda SIM-karta prepaid T-M.pl, więc to nic szczególnego. Jestem w TM.p. tylko ze względu na ich bezkonkurencyjne warunkj świadczeń telekomunikacyjnych na wszystkie telefony unijne z PL oraz z roamingu w EU oraz 3 GB netu miesięcznie w roam. całej EU, poza 3 GB na PL. Od czasu JUMP nie muszę pilnować, by mi fon w roaming niemiecki nie wskoczył, a jeśli w nim jestem, by się ograniczać i streszczać, bo rachunek mnie powali. A do tego bezkonkurencyjne terminalki w śmiesznie niskich cenach promocyjnych na umowę w taryfie JUMP. Gdyby nie te właśnie wyszczególnione zalety JUMP pod szyldem TM.pl – nie trwałbym przy nich jako klient Ery od zarania tej sieci w PL. Natomiast niekoniecznie będą tu zadowoleni użytkownicy z grupy „5 zł na miesiąc”.

  3. zibi 26 lutego 2015 w 09:20 - Odpowiedz

    kiedy zrobicie internet bez limitów!!!!!!!!!!!!

  4. Terry 26 lutego 2015 w 09:43 - Odpowiedz

    T-mobil mocno czerpie z tradycji Ery – czyli dojenie, kruczki i „standard” – a miało być lepiej. Rynek to ocenił – idą w dół i dobrze. W dobie netu ludzie nie dają sobie kita cisnąć.

    • Iban 26 lutego 2015 w 14:30 - Odpowiedz

      Ta? Idą w dół? A dlaczego Play wybrał głównego partnera roamingowego jako T-M? Kto dostaje jakieś tam nagrody? Kto zmodernizował maszty w Polsce? Racja, to wszystko zrobił Play 🙂

  5. klient 26 lutego 2015 w 10:13 - Odpowiedz

    Oferta na przedłużenie umowy internetu mobilnego jest tragiczna. Wypowiedzenie umowy już do was idzie pocztą, konkurencja dała mi lepsze warunki.

    • LesH 26 lutego 2015 w 11:43 - Odpowiedz

      Słjusznie. Oferty przedłużeniowe dla stałych klientów muszą być lepsze od zwykłego cennika. Czasem dopiero po wypowiedzeniu widzą, co tracą. Albo utrzymają klienta, albo go stracą. Ja też przy każdym przedłużaniu walczę o swoje, ale mam w zanadrzu abonamenty w T-Mobile.de i Vodafone.de więc nie będę miał bólu w razie migracji posiadanych od zawsze i wypromowanych pośród znajomych i klientów numerów w Erze do prepaid lub w razie przejścia do konkurencji 😎

  6. szyszy 26 lutego 2015 w 12:16 - Odpowiedz

    Weźcie pod uwagę że T miał też sporo wydatków w ubiegłym roku a i konkurencja była o krok do przodu przed Tm, jednak z tego co obserwuję teraz ta tendencja zaczyna się zmieniać

  7. kola 26 lutego 2015 w 15:11 - Odpowiedz

    Zawsze mówiono, że Play wszystko przejmie jak widać opy mają się dobrze i nie widać aby im spadały wyniki

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

https://linebet-bangladesh.com/en/mobile