KoalaMetrics, krakowską spółkę z branży analityki mobilnej. Technologia KoalaMetrics analizuje dane dotyczące różnych aspektów działania operatorów telekomórkowych i platform m-commerce zapewniając ich klientom i użytkownikom bardziej komfortowe korzystanie z urządzeń mobilnych.

Inwestycja Deutsche Telekom oznacza dla KoalaMetrics dodatkowe zasoby finansowe oraz partnerstwo dużego operatora telekomunikacyjnego, który będzie wspierał projekt swoją infrastrukturą, technologią, know-how i możliwością dotarcia do ponad 180 milionów klientów.

Lepsze poznanie klienta mobilnego i mniej reklam

Technologia KoalaMetrics, dzięki zaawansowanym algorytmom analizy danych, jest w stanie zapewnić nową jakość klientom operatorów telekomórkowych i użytkownikom platform m-commerce. Oznacza m.in. to lepsze dopasowanie reklam do preferencji danej osoby, dzięki czemu będzie ich mniej i będą one mniej nachalne. Przyniesie to także lepsze oferty i lepiej spersonalizowane usługi. KoalaMetics dostarcza więc bardzo skuteczną optymalizację usług telekomów, a klientom operatorów pozwoli na wygodne, pozbawione natrętnych reklam, korzystanie ze smartfonów i tabletów.

Nazwiska twórców KoalaMetrics nie są obce krakowskiej społeczności technologicznej. Kamil Burczyk, Mateusz Pluta i Kamil Stanuch od 2012 roku prowadzą firmę Sigmapoint mobile Development specjalizującą się w realizacji aplikacji mobilnych. Zespół odpowiadał również za stworzenie i rozwój aplikacji Nearbox.

Po Nearboksie powróciliśmy do tworzenia rozwiązań dla klientów i w czasie pracy z jedną z brytyjskich sieci reklamy RTB wpadliśmy na pomysł KoalaMetrics” – wspomina Kamil Stanuch – „Dzięki udziałowi w finale Telekom Innovation Contest 2014 zdobyliśmy uwagę T-Mobile i hub:raum (akceleratora i inkubatora Deutsche Telekom), którzy zainteresowali się naszym rozwiązaniem i ostatecznie postanowili zainwestować”.

Skuteczność rozwiązania potwierdziły również testy przeprowadzone wspólnie z T-Mobile, w których poprawność osiągnęła 93,7%. „Oznacza to, że w 94 na 100 przypadków udało nam się poprawnie przewidzieć czy dany użytkownik jest np. kierowcą lub czy interesuje się sportem” – dodaje Stanuch.

Rozwój i wyzwania dla sektora mobilnego

Według raportu PwC z czerwca 2014 roku liczba smartfonów w Polsce miała wzrosnąć w ciągu kilku miesięcy do 27 mln sztuk, co przekłada się penetrację rynku na poziomie ok. 47,9%. W 2014 roku po raz pierwszy smartfon zdetronizował telewizję w rankingu dziennego czasu spędzanego z urządzeniem, a według badań przeprowadzonych przez Nielsen, przeciętny użytkownik pobrał ponad 26 aplikacji, w których spędza miesięcznie 30 g. 15 min. Dynamiczny wzrost popularności usług i aplikacji mobilnych sprawił, że również uwaga reklamodawców i sklepów stopniowo przenosi się do tego sektora. „Kluczowe dla branży m-commerce jest więc nie tylko jak użytkownicy korzystają z ich aplikacji mobilnej, ale kim są, jakie są ich intencje i w jaki sposób może ulepszyć ofertę lub system rekomendacji. W tym właśnie chce pomóc KoalaMetrics” – podsumowuje Kamil Stanuch.

Globalny zasięg dla lokalnych pomysłów:

źródło: hub:raum

Kan