Oświadczenie T-Mobile Polska
Czesi słyną z tego, że mają szczególne poczucie humoru i ogromny dystans do siebie, co było ewidentnie widoczne w ich poprzednich kampaniach reklamowych. Niezależnie od tego jesteśmy zaniepokojeni tym, że w spocie reklamowym wizerunek Polaków przedstawiono w tak stereotypowy sposób. Nasi Czescy koledzy zapewnili nas, że nie było ich intencją w jakikolwiek sposób umniejszać Polakom lub dotykać ich uczuć.
Będziemy informować na bieżąco o kolejnych działaniach w tej sprawie.
Stanowisko T-Mobile Czechy:
Jest nam bardzo przykro, że właśnie w taki sposób ambasador polski odebrał nasz najnowszy spot reklamowy. Nie było naszą intencją w jakikolwiek sposób umniejszać Polakom lub dotykać ich uczuć. Bardzo wysoko cenimy sobie nasze dobre stosunki z Polską i nie chcemy dopuścić do ich zepsucia. Sukces naszych kampanii wynika z zastosowania w nich specyficznego poczuciu humoru opartego na przesadzie i absurdalnych sytuacjach. We wcześniejszych kampaniach komentowaliśmy świat motocyklistów, skoczków narciarskich czy kulturystów.
Choć żałujemy, że pojawiły się jakiekolwiek wątpliwości, wierzymy, że spot wykorzystuje specyficzną dla czeskiego środowiska reklamy konwencję, nie przekraczając norm etycznych i prawnych. Przy okazji, ostatnio w Słowacji przygotowana została reklama, w której w dowcipny sposób wytykane są czeskie stereotypy.
Biorąc pod uwagę, że stosunki z Polską są bardzo ważne, Prezes T-Mobile w Czechach zaproponował spotkanie z Panią Ambasador, żeby przedyskutować całą sytuację. Rozważamy również wycofanie spotu.
Źródło: http://t-press.cz/cs/novinky/vyjadreni-k-reklamnimu-spotu.html
T-Mobile Polska
Stereotypy = kompleksy.
Niestety tak jest patrząc zwłaszcza na komentarze i grzebanie w historii sprzed 300 i więcej lat, spot mógł urazić część osób, ale to nasza reakcja jest prawdziwym powodem do wstydu.
Niemcy zawsze byli antypolscy i traktowali nas jako ludzi II kategorii. Ta reklama to esencja tego. Leje T-mobila.
Przyjmujemy oświadczenie za dobrą monetę
Wielka szkoda, spot był naprawdę fajny. Trochę dystansu do siebie, polacy zapracowali sobie na taką opinię.
Nic strasznego w tym spocie nie było… Reklama jak reklama, trochę śmiechu, razem z odpowiednim przedstawieniem, i jest wynik.
[quote]Wielka szkoda, spot był naprawdę fajny. Trochę dystansu do siebie, polacy zapracowali sobie na taką opinię. [/quote]Osobiscie reklama mi jest obojętna. Jednak nie zgodzę sie z tobą jako mieszkaniec Polski Wschodniej, czy my mieszkańcy tej częsci Polski zapracowalismy sobie na to aby na nas mówiono ze jestesmy kategorią B,C ???. stereotypy uważam za Średniowiecze 😉
Czesi powinni uważać jakie robią reklamy, bo polscy szmaciani politycy zrobią w Czechach drugi Majdan i będzie wojna.
olać niemieckiego operatora
” Prezes T-Mobile w Czechach zaproponował spotkanie z Panią Ambasador, żeby przedyskutować całą sytuację. Rozważamy również wycofanie spotu.”
Pan prezes to sobie może umówić spotkanie ze swoim zwierzchnikiem a nie z panią Ambasador. On jest też dyplomatą? Albo mu kultury brak albo coś z nim bardziej nie tak. Rozważać to on sobie może czy jego żona się puszcza jak on w pracy. Ta reklama to nie sprawa czesko-polska tylko sprawa niemieckiej firmy która obraża Polskę i Polaków. Od razu powinien spot wycofać i bardzo głęboko przeprosić; skoro się zastanawia to jego niemiecki zwierzchnik powinien takiego zwolnić ze stanowiska prezesa oddziału…
Stereotyp! Polak oszust a Czech bandyta? Jaki jest stereotyp, może Fankom się wypowie , bo widzę ze to znawca jakich mało, a ~Blom to chyba zapracował na debilne teksty.Trochę dystansu do siebie ~Blom ,bo zapracowałeś sobie na taką opinię tym swoim komentarzem.
Ciekawe czy Niemcy usuną takiego prezesa. Jak tylko się pojawią jakies informacje, że Niemcy nie godząc się na takie „numery” zrobili porządek z czeskim prezesikiem to prosimy od razu do tej rubryki.
Polska reakcja na ten spot reklamowy była mocno przesadzona . Podobnie jak jesteśmy (albo nam się to wmawia) sporo przewrażliwieni na punkcie naszego wizerunku . Niestety , takie działania jakie podjęliśmy – interwencja ambasady i szum medialny wokół tego , jedynie wzmacnia przekaz reklamowy . Jeżeli już musieliśmy interweniować , to po cichu i bez rozgłosu . A tak reklamodawcy zacierają ręce , kwestionowana reklama stała się o wiele nośniejsza i dociera do o wiele większej grupy potencjalnych klientów .