Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie operatora T-Mobile. Urząd zbada, czy sposób, w jaki operator wprowadził podwyżkę cen był zgodny z prawem.
T-Mobile: propozycja zmiany na oferty JUMP!/ Blueconnect od 1.09.2014 r. lub podwyżka abo o 5zł
UOKiK może wszcząć postępowanie wyjaśniające, które prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Ma ono na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej. Najnowsze postępowanie wyjaśniające zostało wszczęte przez Prezesa Urzędu w związku ze skargami klientów T-Mobile Polska. Wykaże ono, czy zmiana zawartych z konsumentami umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dokonywana w sposób zgodny z prawem. W listach wystosowanych do niektórych klientów w lipcu br. operator zapowiedział, że jeśli nie zgodzą się oni na zmianę taryfy, to od 1. września ich abonament telefoniczny wzrośnie o 5 zł. Urząd sprawdzi m.in., czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy należycie poinformował ich o zmianie ceny, oraz czy wyznaczył odpowiednio długi termin na decyzję. UOKiK zbada także, czy z otrzymanych pism konsumenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian mogą wypowiedzieć umowę, a operatorowi w takiej sytuacji nie będzie przysługiwał zwrot ulgi udzielonej w związku z zawarciem umowy.
T-Mobile wprowadza podwyżkę dla niektórych klientów
Postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 60 dni od jego wszczęcia. Podane terminy mogą jednak ulec wydłużeniu np. w przypadku oczekiwania przez Urząd na żądane od przedsiębiorcy informacje. Jeżeli w trakcie postępowania wyjaśniającego Prezes Urzędu stwierdzi nieprawidłowości, może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
źródło: UOKiK
Kan
listy zwykle z informacją o podwyżce ewidentnie były zgodne z prawem 😉
Nom to akurat jest standard więc to nie powinno być problemem, niech pracują tylko czy nie wypadałoby najpierw przyjrzeć się simlockom u pomarańczowych? Wszyscy potrafili się dostosować lata temu tylko nie oni. A jak zdejmie się we własnym zakresie to papa gwarancja,,,
Pierdzistołki z UOKiK pensje za prace biorą a nie za przychodzenie do pracy… Niech pracują. Sęk w tym, ze operator nie wiem jak głupich ludzi musiałby zatrudniać, żeby tak oczywistych i podstawowych spraw nie dopilnował szczególnie, że nie raz za takie rzeczy byli karani. Z drugiej strony po „aferze” z Legią widać, że głupich nie brakuje 😉
Dokładnie… A zdjęcie simlocka po okresie umowy kosztuje niecałe 80 zł.
77zł dokładnie tylko dlaczego mają w ogóle być zacznijmy od tego? Żaden inny operator ich nie stosuje!