T-Mobile Polska rośnie najmocniej w segmencie mobilnego dostępu do Internetu utrzymując się na pozycji lidera po trzecim kwartale. Również pod względem pozostałych parametrów finansowych i operacyjnych utrzymuje swoją dobrą pozycję na trudnym rynku telekomunikacyjnym w Polsce.
![](https://www.telix.pl/wp-content/uploads/2013/11/t-mobile_10-10-2013.jpg)
T-Mobile Polska po trzech kwartałach 2013 roku obsługiwała bazę 15,667 miliona klientów. Na koniec września Spółka posiadała w segmencie usług przedpłaconych 8,605 miliona klientów, a w segmencie usług abonamentowych było to 7,062 miliona klientów. W odniesieniu do drugiego kwartału 2013 roku T-Mobile Polska zwiększyła bazę klientów abonamentowych w trzecim kwartale o 24 tysiące utrzymując tym samym stabilny wzrost w tym segmencie w przeciągu ostatnich dwóch lat.
„T-Mobile Polska konsekwentnie realizuje swoje założenia na ten rok co potwierdzają wyniki trzeciego kwartału. W ciągu tego roku pozyskaliśmy więcej nowych klientów mobilnego Internetu oraz wypracowaliśmy wyższą EBITDA niż w tym samym czasie w ubiegłym roku. Osiągane przez T-Mobile rezultaty są potwierdzeniem solidnej pozycji Spółki na trudnym rynku telekomunikacyjnym w Polsce”, powiedział Miroslav Rakowski, Prezes T-Mobile Polska S.A.
![](https://www.telix.pl/wp-content/uploads/2013/11/t-mobile_10-10-2013_2.jpg)
W trzecim kwartale 2013 roku przychody T-Mobile Polska wyniosły 1,665 miliarda złotych. Niższe o 4,6% przychody Spółki w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego są wynikiem regulacji dotyczących obniżenia stawek rozliczeń międzyoperatorskich oraz roamingowych. W okresie od 1 stycznia do 30 września 2013 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 1,816 miliarda złotych i była wyższa o 1,3% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. W samym trzecim kwartale 2013 roku EBITDA Spółki wyniosła 618 milionów złotych, a marża EBITDA 37,1%.
W trzecim kwartale T-Mobile Polska zwiększyła bazę klientów szerokopasmowego mobilnego dostępu do Internetu o 43 tysiące w porównaniu do poprzedniego kwartału. Na koniec września br. Spółka obsługiwała ponad 1,143 miliona klientów mobilnego Internetu posiadając największą bazę klientów tych usług w Polsce. W trzecim kwartale baza klientów usług mobilnego dostępu do Internetu wzrosła o 27% w porównaniu do trzeciego kwartału 2012 roku. Liczba nowych klientów mobilnego szerokopasmowego dostępu do Internetu pozyskanych przez T-Mobile do 30 września 2013 roku jest o około 18% wyższa niż w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
![](https://www.telix.pl/wp-content/uploads/2013/11/t-mobile_10-10-2013_3.jpg)
T-Mobile Polska, aby zaspokoić rosnące potrzeby klientów mobilnego dostępu do Internetu prowadzi jeden z największych projektów modernizacji sieci w Europie. Obecnie klienci T‑Mobile Polska mogą już korzystać z ponad 7 tys. zmodernizowanych stacji bazowych. Nowa sieć gwarantuje klientom dużo większy zasięg i lepsze parametry, zwłaszcza w zakresie dostępu do Internetu, którego szybkość jest wyższa nawet kilkukrotnie. Dzięki temu już ponad 92% populacji Polski jest w zasięgu technologii UMTS, która pozwala na korzystanie z Internetu z prędkością nawet do 42 Mbps.
T-Mobile Polska S.A
Kan
Uczciwie trzeba przyznać, że TMobile nieźle sobie radzi na rynku. Lepiej idzie tylko Polkomtelowi.
[b]T-Mobile Polska ma 15,667 miliona klientów [/b] – czyli o jakieś 3mln za dużo. Nie szkodzi. Da się to naprawić.
Przyciągają kolejnych klientów abonamentowych, a poza tym w pre-paidzie wprowadzili dniówki (heyah) i rozmowy, smsy lub internet za 0 zl (T-Mobile na karte) – założę się że zobaczymy efekty w wynikach za 4Q.
Przepraszam, ze te dwa dni były trochę spóźnione z newsami, ale musiałem zrobić badania lekarskie – oczy siadają, niestety. Wrzucałem tylko z telefonu komórkowego, a wiadomo jak to jest. Andrzej
T-Mobile na początku miał słabą ofertę i nie był tak atrakcyjny na czym zyskał Play. Dziś taryfy są bardziej elastyczne i tańsze jak w Play. Gdyby jeszcze wprowadzili nolimit w prepaid byłoby idealnie.
Niezłe wyniki, ciągle widać przyrost klientów internetowych. Oraz ciągle rosnąca baza klientów postpaid. Wg. mnie to dobre wyniki.
Jak to mawiała moja nauczycielka od języka polskiego: piszesz masło maślane.
Przecież skoro w ciągu roku ubyło 20 tys. klientów post-paid a przybyło 243 tys. klientów dedykowanego dostępu do Internetu, którzy również zaliczani są do tej samej kategorii, to wyraźnie widać, że klientów abonamentowych usług głosowych T-Mobile w tym okresie ubyło 263 tysiące.
Dobre wyniki. TM ma powody do zadowolenia ale abonenci po ostatnich zmianach w prepaid i także w postpaid, chociaż też i tak nie był zły także nie maja powodów do narzekań. Niestety TM też skusił sie na wprowadzenie ofert no limit ale zrobił to bardziej przemyślanie, bo nie wycofał niższych abonamentów.
Dzisiaj TM ma najtańszą ofertę no limit połączenia i sms (39zł) a z internetem 2GB 49zł. Dla porównania konkurencja takie usługi ma odpowiednio po 49zł i 69zł.
W ciągu kwartału odpłynęło im 300 000 klientów – gdzie tu sukces?