Jesteś tutaj:-, Operatorzy, Plus, Promocje-Plus nie oferuje już weryfikacji urządzeń?

Plus nie oferuje już weryfikacji urządzeń?

Kupiłeś lub zamierzasz nabyć telefon, tablet lub inne urządzenie z drugiej ręki? A może chcesz sprzedać urządzenie, jakie nabyłeś na raty w Plusie? Niestety, jak informuje Telix.pl Czytelnik już tego nie sprawdzisz.

Przypominamy, że na początku ubiegłego roku Plus uruchomił na swojej stronie internetowej specjalny formularz pozwalający na sprawdzenie czy sprzedane na raty urządzenie telekomunikacyjne stanowi nadal własność operatora.

 Specjalnie dla osób chcący kupić lub sprzedać na rynku wtórnym sprzęt telekomunikacyjny, Plus wprowadził mechanizm umożliwiający weryfikację jego własności i sprawdzenie czy urządzenie należy do operatora. Odbywa się to za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej i wystarczy podać numer IMEI sprawdzanego urządzenia oraz swój adres e-mail by otrzymać stosowną informację zwrotną.

Weryfikacji sprzętu można dokonać na: https://www.plus.pl/formularze/formularz-imei. Podlegają jej sprzęty telekomunikacyjne sprzedane na raty w sieci Plus od 8 lipca 2016 roku.

Numer IMEI sprzetu można znaleźć w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w karcie gwarancyjnej urządzenia, a w przypadku telefonów także po wpisanie kodu *#06#.

Plus zachęca jednocześnie osoby chcące kupić na rynku wtórnym sprzęt telekomunikacyjny do sprawdzenia czy nie stanowi on jego własności. Sprawdzenie takie powinno również nastąpić poprzez zażądanie od osoby sprzedającej urządzenie stosownych dokumentów. Niestety, jak donosi nam Czytelnik „obecnie formularz pozwala jedynie zamówić rozmowę telefoniczną z konsultantem – w możliwych do wyboru tematach rozmowy nie ma opcji zweryfikowania sprzętu w systemie ratalnym.

Próbowałem dzisiaj zweryfikować na stronie Plus GSM sprzęt zakupiony w systemie ratalnym. Sprawa jest wszystkim dobrze znana – Plus blokuje niespłacane telefony. Ciekawostką jest to, że po cichu ze strony operatora zniknął formularz umożliwiający sprawdzenie takiego sprzętu. Czyżby Plus wycofywał się z tej praktyki? Półgodzinna rozmowa z konsultantami, najpierw na czacie następnie telefonicznie nie dała na to pytanie odpowiedzi. Od sprzedaży, przez obsługę techniczną aż po windykację nikt nic nie wie na ten temat a sprawa wydaje się być ciekawa. Obecnie formularz pozwala jedynie zamówić rozmowę telefoniczną z konsultantem – w możliwych do wyboru tematach rozmowy nie ma opcji zweryfikowania sprzętu w systemie ratalnym.  Znany wszystkim link https://www.plus.pl/formularze/formularz-imei przenosi na stronę https://www.plus.pl/formularze/zostaw-numer” – pisze do redakcji Czytelnik Łukasz.

Aktualizacja 09.04:

To błąd ludzki przy zmianach graficznych wprowadzanych na naszej stronie wynikający z pomylenia formularza, który powinien zostać podlinkowany. W piątek został on poprawiony.

Arkadiusz Majewski
Starszy Specjalista
Dział Komunikacji Korporacyjnej



Autor |2018-04-09T10:25:24+02:009 kwietnia 2018 10:20|Kategorie: Newsy, Operatorzy, Plus, Promocje|Tagi: |3 komentarze

3 komentarze

  1. yki 7 kwietnia 2018 w 10:38 - Odpowiedz

    Nieładnie, Plus. Nieładnie.

  2. Franek 8 kwietnia 2018 w 00:26 - Odpowiedz

    Przez ostatnie tygodnie coraz bardzie się cieszę, że wybrałem Virgin Mobile. To była mądra i korzystna decyzja. Nie przeszedłbym już nigdy do wielkich sieci.

  3. czytelnik 8 kwietnia 2018 w 08:45 - Odpowiedz

    „jak informuje Telix.pl ” Czy wam się coś nie pomieszało? To Plus informuje a wy tylko przekazujecie

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.