Orange właśnie wdrożył usługę HD Voice w połączeniach z klientami Plusa (dotychczas była dostępna tylko wewnątrz sieci Orange). Jak pierwszy, międzyoperatorski HD Voice przekłada się na realia? Rozmowy między klientami Orange i Plusa będą brzmiały lepiej, głos będzie bardziej zbliżony do ludzkiego, a zakłócenia zdecydowanie mniejsze.
Zmiana, oznacza też, że połączono sieci Orange i Polkomtela łączami w technologii IP. Zastąpiły one wcześniejsze rozwiązania oparte na TDM, co oznaczało konieczność wymiany urządzeń i zmiany technologii, w której przesyłany jest sygnał. Aby rozmowa odbyła się w HD, obaj rozmówcy muszą mieć telefony współpracujące z HDV.
– Zmiany w technologii poprzedziły kilkumiesięczne testy. Naszym celem jest dalsze przechodzenie do technologii All-IP, a także wdrażanie HD Voice także z pozostałymi operatorami – dodaje Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.
HD Voice to doskonała jakość dźwięku prowadzonych rozmów telefonicznych. Różnicę w jakości słychać natychmiast. Dźwięk jest krystalicznie czysty i wyraźny, głos słyszany w słuchawce jest bardziej naturalny i wyostrzony, dzięki czemu użytkownicy telefonów z HD Voice mają wrażenie, jakby stali obok siebie i prowadzili bezpośrednią rozmowę.
Usługa jest całkowicie bezpłatna i nie wymaga żadnych dodatkowych działań aktywacyjnych, czy ustawiania sprzętu. Jest automatycznie dostępna dla wszystkich klientów. Wystarczy posiadać odpowiedni telefon lub smartfon – HD Voice obsługuje zdecydowana większość nowoczesnych telefonów i smartfonów sprzedawanych w ostatnich latach.
źródło: Orange
Kan
Czekamy teraz na resztę operatorów.
Powinno działać, a wogóle to super informacja
czy na Noki e52 działa?
Czy telefony mogą być nie brandowe?
Powinien obsługiwać https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_smartphones_with_HD_Voice_support Nie jest potrzebny brand. Najczęściej w internecie przewija się informacja ze telefon musi być zalogowany do stacji bazowej 3G, bo na 2G tylko niektóre Lumie obsługują HD Voice.