Orange właśnie wdrożył usługę HD Voice w połączeniach z klientami Plusa (dotychczas była dostępna tylko wewnątrz sieci Orange). Jak pierwszy, międzyoperatorski HD Voice przekłada się na realia? Rozmowy między klientami Orange i Plusa będą brzmiały lepiej, głos będzie bardziej zbliżony do ludzkiego, a zakłócenia zdecydowanie mniejsze.


Zmiana, oznacza też, że połączono sieci Orange i Polkomtela łączami w technologii IP. Zastąpiły one wcześniejsze rozwiązania oparte na TDM, co oznaczało konieczność wymiany urządzeń i zmiany technologii, w której przesyłany jest sygnał. Aby rozmowa odbyła się w HD, obaj rozmówcy muszą mieć telefony współpracujące z HDV.

Zmiany w technologii poprzedziły kilkumiesięczne testy. Naszym celem jest dalsze przechodzenie do technologii All-IP, a także wdrażanie HD Voice także z pozostałymi operatorami – dodaje Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.

HD Voice to doskonała jakość dźwięku prowadzonych rozmów telefonicznych. Różnicę w jakości słychać natychmiast. Dźwięk jest krystalicznie czysty i wyraźny, głos słyszany w słuchawce jest bardziej naturalny i wyostrzony, dzięki czemu użytkownicy telefonów z HD Voice mają wrażenie, jakby stali obok siebie i prowadzili bezpośrednią rozmowę.

Usługa jest całkowicie bezpłatna i nie wymaga żadnych dodatkowych działań aktywacyjnych, czy ustawiania sprzętu. Jest automatycznie dostępna dla wszystkich klientów. Wystarczy posiadać odpowiedni telefon lub smartfon – HD Voice obsługuje zdecydowana większość nowoczesnych telefonów i smartfonów sprzedawanych w ostatnich latach.

źródło: Orange

Kan