Ericsson razem z Polkomtelem, operator sieci Plus, wdraża Wi-Fi Calling, która działa w oparciu o fabrycznie wbudowaną w smartfony funkcję WiFi Calling. Ericsson zaprojektował i zintegrował system IMS, który jest bazą dla świadczenia usług VoWiFi oraz VoLTE. To pierwsze uruchomienie komercyjnego Wi-Fi Calling na polskim rynku.
System IMS jaki dostarczyła firma Ericsson umożliwia w przyszłości uruchomienie usług VoWiFI, VoLTE, oraz cały zestaw funkcjonalności tzw: rich communication suite (czat, przesyłanie plików, wzbogacanie połączenia głosowego strumieniem wideo wysokiej jakości).
Wi-Fi Calling umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych i wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą hot-spota. Usługa zwiększa zasięg i poprawia jakość rozmów. Ułatwia również kontakt telefoniczny w czasie przebywania w innym kraju, bez konieczności ponoszenia opłat za roaming.
Plus rozszerza zakres testów usługi Wi-Fi Calling
Rozwiązanie zastosowane przez Ericsson oparte jest o standard 3GPP. Nie wymagane jest pobieranie odrębnej aplikacji. Usługa WiFi Calling jest zintegrowana z natywnymi funkcjami telefonu. Połączenia wykonywane za pośrednictwem WiFi Calling znajdą się w historii połączeń, razem z połączeniami wykonywanymi za pośrednictwem sieci komórkowej. W ten sam sposób rozwiązana została kwestia wiadomości tekstowych.
WiFi Calling w Plusie – pierwsi chętni już testują (wideo)
Dotarcie do większej liczby użytkowników smartfonów podyktowało rozszerzenie usługi WiFi Calling o wykorzystanie aplikacji przygotowanej przez Ericsson przy współpracy z firmą Taqua.
Aplikacja dostępna jest na smartfonach z systemem Android. Oferuje funkcjonalności zbliżone do gotowego rozwiązania. Aplikacja wymaga jednorazowego uruchomienia w trakcie którego następuje jej połączenie z wbudowanymi funkcjami telefonu: historii połączeń/SMSów, wbudowanej klawiatury. Po zalogowaniu się do sieci WiFI wykonywanie połączeń za pomocą WiFi Calling odbywa się w identyczny sposób jak za pomocą sieci komórkowej.
źródło: Ericsson
Kan
Czy wykonując połączenie to domyślnie jest ustawione przez wifi, czy wybieramy sami? Czy do tego typu rozmów potrzeba telefonu, który to obsługuje czy mając standardowo wifi to wystarczy?
Jeżeli chodzi o [url=http://www.kantor.pl]bezpieczny kantor internetowy[/url] to ja osobiście korzystam już prawie rok z platformy kantor.pl – nigdy jeszcze nie musiałem narzekać. Gotówkę otrzymuje bardzo szybko na koncie; zresztą polecam korzystać z bardziej renomowanych kantorów – zawsze będą najbezpieczniejsze.
Coś już tam wcześniej wspominali, ale widać, że wifi calling w plusie zaczyna nabierać realnych kształtów. Nie wiem, jak to w praktyce będzie wyglądać, ale z zapowiedzi myślę sobie, że to rozwiąże kilka kłopotów z zasięgiem 🙂
Bardzo mnie ta technologia interesuje, bo często właśnie w różnych piwnicach czy klubach nie mam zasięgu i coś takiego byłoby przydatne. Jak to się sprawdzi, to na bank przejdę do Plusa, więc mam nadzieję, że Telix będzie na bieżąco o dokonaniach operatora informował.
Jak to jest plus najpierw się chwali największym zasięgiem a teraz wprowadza usługę bo klienci nie mają zasięgu?
Wi-Fi calling… 🙂 po co??? Będąc w zasięgu wifi można korzystać z Skyp-a. Whatsupp-a… itd…
Zdecydowanie największą zaletą usługi Plusa jest brak ponoszonych kosztów z tytułu roamingu. Szczególnie przyda się to w krajach spoza UE.
Ja zdecydowałem się na centralę Slican i fajnie spełnia swoje zadanie. Sprawnie się obsługuje, mamy dobraną dla 16 osób w 7 pomieszczeniach. Skorzystałem z oferty firmy Rett-pol, dobrali mi odpowiedni zestaw https://sklep.rettpol.com.pl/section,Centrale_Slican,597,69 😀