Na portalach społecznościowych, pod hasłem „Zrezygnuj z Plushaka przygarnij psiaka – NIE dla nowej kampanii Plush ” trwa protest internautów, przeciwko kampanii reklamowej taryfy Plush, która według oburzonych nawołuje do porzucania zwierząt i zniechęca do ich adopcji.
Polkomtel, operator sieci Plus i marki pre-paid Plush broni się i przekonuje, że reklamy trzeba traktować z dystansem. Przedstawiciele firmy zapewniają, że „szanując odmienne opinie” wprowadził modyfikacje „tak aby przekaz był jeszcze bardziej przejrzysty i jasny dla wszystkich odbiorców”.
Protesty wywołała kampania reklamowa należącej do firmy Polkomtel sieci Plush. Oferuje w niej swoim użytkownikom m.in. zniżkę na buty jednej z popularnych marek. Poszło o spot, w którym bohater reklamówek, misiek Plushak, w czasie wakacji przygarnia psa. Jednak pozostawiony sam zwierzak dokonuje wielu zniszczeń. „Przygarnąć bez konsekwencji możesz tylko w Plushu” – takim hasłem kończy się reklama.
Te słowa, podobnie jak i reklama na plakatach (Plushak związany smyczą stoi obok zadowolonego psa, a hasło brzmi: „Lepiej przygarnij Vansy”) budzą najwięcej emocji. Przeciwnicy kampanii reklamowej Plusha domagają się wycofania kontrowersyjnych spotów. Fundacja Zwierzęca Polana zorganizowała akcję „Pomóż Plushowi otworzyć się na bezdomne zwierzęta”. „Plus stworzył chyba najgłupszą reklamę na świecie. Lepiej kupić buty niż wziąć psa ze schroniska. Zbieramy głosy poparcia dla wycofania spotów „lepiej przygarnij vansy”. Wiele osób, firm walczy o polepszenie sytuacji zwierząt w Polsce. Naprawdę lepiej kupić buty niż mieć przyjaciela?” – komunikuje Fundacja Zwierzęca Polana. Wydała także specjalny komunikat: Nie dla reklamy Plusha. Plush odmawia zdjęcia spotu więc:”pomóż” Plushowi otworzyć się na bezdomne zwierzęta. Wesprzyj „kampanię edukacyjną” – który można przeczytać: Tutaj
„Polkomtel nie ma sobie nic do zarzucenia w sprawie kontrowersyjnych spotów. – Przy ocenie każdej reklamy trzeba zachować pewien dystans. Nie negujemy dobrych intencji osób, które zaangażowały się w ten temat, jednak nie możemy zgodzić się na sugestie pewnej części komentarzy, że w naszej reklamie jest cokolwiek negatywnego odnośnie adopcji zwierząt. Historia przedstawiona w naszym spocie reklamowym jest o tym, że Plush adoptuje psa, przygarnia go, opiekuje się nim i jest z nim na wakacjach, a nie oddaje do hotelu dla zwierząt. Nieprawdą jest, że zniechęcamy do adopcji zwierząt – nie ma o tym w ogóle mowy, a główny bohater spotów sam jest przecież zwierzakiem – tłumaczy Arkadiusz Majewski z biura prasowego Polkomtela.
Firma przekonuje, że większość osób, z którymi rozmawiała o reklamie, uważa, że „uczy ona odpowiedzialności” oraz „edukuje i pokazuje z czym może wiązać się ewentualne przygarnięcie pupila”. – To nie jest zabawa, bez konsekwencji możesz mieć trampki, a do adopcji zwierzęcia potrzeba wyobraźni i dojrzałości – i właśnie to pokazujemy. Inną sprawą jest to, że pokazujemy to w konwencji humorystycznej. Temat jest poważny, konwencja mało poważna, gdyż marka Plush to marka z dystansem, traktująca świat z przymrużeniem oka – dodaje Majewski.
Polkomtel zapewnia, że jest firmą wrażliwą społecznie. Zapewnia też, że przyjęła krytyczne uwagi. – Mimo że nasza kampania przez dwa pierwsze tygodnie obecności w mediach nie wzbudzała tego typu głosów, to szanując nawet stosunkowo małą liczbę odmiennych opinii, postanowiliśmy wprowadzić pewne modyfikacje, tak aby przekaz był jeszcze bardziej przejrzysty i jasny dla wszystkich odbiorców – dodał Majewski.
źródło: tvp.info
Kan
Ktoś jeszcze ogląda reklamy w TV w dobie nagrywarek?
A czy jakaś nagrywarka umie wycinać reklamy? Bo jeśli tak to chętnie kupię mogę być z filmami nawet kilka dni opóźniony byle by tylko nie oglądać reklam.
Jak zwykle w Polsce, brak nam grama humoru. Brawo dla Plusa za odpowiednie stanowisko. A tak nawiasem reklama spełnia zadanie, bo o niej głośno
Jesteś z agencji, która przygotowała tę kampanię? Ile ci zapłacili za taki syf?
O co Ci chodzi? Zrobili z igły widły, przekręcili zdroworozsądkową interpretację spotu, zrobiło się wielkie zamieszanie wokół niego, choć w zasadzie powodu nie było, a efekt dużo silniejszy od zamierzonego. Tu agencję trzeba bardzo pochwalić, bo efekty są.
Poczucie humoru? Dla ciebie ta reklama jest zabawna? A jak się ktoś potknie i wybije sobie zęby, to też się śmiejesz, bo masz poczucie humoru? Jak ktoś podpala ogon kotu albo zakopuje psa żywcem to też się śmiejesz, bo masz poczucie humoru?
Ta reklama Plusha to skandal. Podobać się może tylko prymitywom traktującym zwierzęta jak nic, jak rzecz. Zresztą cała kampania Plusha jest skierowana do prymitywów. Tylko prostakom i chamom może się podobać reklama pokazująca np. pierdzący misia podpalającego bąkami choinkę.
Nigdy nie kupię nic ani w Plusie ani w Cyfrowym Polsacie ani nic u Solorza. A wszystkim znajomym odradzam te firmy i namawiam do zmiany operatora. Za prymitywne, chamskie i uczące chamstwa reklamy.
Wolisz reklamy grzybicy pochwy?
Nie. Tak samo jak nie wolę pierdzącego misia w reklamie Plusha.
an, chyba Cię troszkę poniosło. Jak wiesz Plusch przeznaczony jest do ludzi młodych którzy są jacy są. Twoje pokolenie było zapewne inne i śmiało się z innych rzeczy. Nie uważam się za prymitywa a nic do tych reklam nie mam. I jeśli mam już porównanie do śpiewających gwiazdeczek z play czy jakiś wytapetowanych i przerobionych bab z reklam szamponu czy farby do włosów do zdecydowanie wolę te reklamy pluscha.
Czyli to, że kogoś bawi chamstwo, pierdzenie i żenujące zachowania oznacza, że mamy reklamować chamstwo, pierdzenie i żenujące zachowania?
Zastanów się człowieku, co piszesz.
I wybacz, ale jeśli dla kogoś te „pierdzące” reklamy Plusa są zabawne, to ten ktoś jest właśnie prymitywem. Bo takie zachowania są prymitywne, nie mają nic wspólnego z kulturą.
I naprawdę uważasz, że skoro sporo młodych ludzi w naszym kraju nie szanuje zwierząt, a nawet się nad nimi znęca to należy w ten sposób trafiać do nich w reklamie? Pokazując „zapchlonego kundla, który mimo pomocy i tak wszystko zniszczy i lepiej go nie przygarniać tylko buty”? To jest wg ciebie dobra, etyczna reklama? To jest pokazywanie młodym dobrego przekazu? To może poczekamy na reklamy naśmiewające się z czarnych? Albo z żydów? Albo z inwalidów? Też będą dobre? Przecież trzeba mieć poczucie humoru.
Człowieku, pomyśl trochę szerzej, niż tylko przez pryzmat zysków reklamodawcy i agencji reklamowej.
Popieram stanowisko użytkownika An. Gimbusy do których kierowane są te spoty to wyjątkowo chłonny materiał. „Są jacy są” stwierdzasz Medrel niejako, że nic się nie poradzi? Młodym teraz zwyczajnie brak dyscypliny i robią co chcą z godnie z dyrektywą pewnego „filantropa”. To, że nie uważasz się za prymitywa nie ma żadnego znaczenia. Ważne jest natomiast jak postrzegają cie inni. Bo Ty możesz być mało stronniczy. „[i]…czy jakiś wytapetowanych i przerobionych bab z reklam szamponu czy farby do włosów do zdecydowanie wolę te reklamy pluscha…[/i]” dorośniesz zrozumiesz. Ja lobię oglądać reklamy L’Oreal’a szczególnie jak występuje w nich Eva Longoria. Niż ogłupiające reklamy (wszystkich) operatorów telekomunikacyjnych. Szczególnie głupawe robi Play. Łeb w Łeb z plusem.
Do An – [i]”To może poczekamy na reklamy naśmiewające się z czarnych?[/i]” Hmm … była reklama OldSpice w której murzyn bił białego i cisza nikt nic nie widział, lecz gdyby nakręcono i wyemitowano odwrotną sytuację to był by raban i ujadanie o rasizmie na cały świat [ tu rzeczona reklama youtu.be/HALQEx_ZKzM ]. O żydach też nikt nie wyemituje śmiesznej reklamy. Może pewnego dnia w Wolnej-Polsce 🙂 Carlos Latuff miał by konkurencję 🙂
Po prostu genialny marketing. Założeniem reklamy jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców, a tu Plush przeszedł samego siebie. Nie dość, że wiele jego zwolenników po prostu ta reklama śmieszy to i przeciwnicy non stop o niej mówią. To jest tzw. skuteczny marketing.
i xxx plusha strzelił
Trochę robimy sobie sami problemy i szkamy tam złych intencji gdzie ich nie ma. Tak nawiasem to i Plus teraz zareklamował Fundację Zwierzęcą Polana, bo do tej pory nie była zbytnio znana.
[quote]A czy jakaś nagrywarka umie wycinać reklamy? Bo jeśli tak to chętnie kupię mogę być z filmami nawet kilka dni opóźniony byle by tylko nie oglądać reklam. [/quote]
Można zacząć oglądać film godzinę później i przewijać reklamy. Problem jest tylko podczas oglądania wydarzeń na żywo.
Widać jak się ludziom nudzi szukają byle powodu do narzekania, przeżywają reklamę jak by miał się zbliżać koniec świata. Reklama jak i inne jest za chwile nie będzie a Plus się cieszy za darmowy rozgłos.