Na portalach społecznościowych, pod hasłem „Zrezygnuj z Plushaka przygarnij psiaka – NIE dla nowej kampanii Plush ” trwa protest internautów, przeciwko kampanii reklamowej taryfy Plush, która według oburzonych nawołuje do porzucania zwierząt i zniechęca do ich adopcji.


Polkomtel, operator sieci Plus i marki pre-paid Plush broni się i przekonuje, że reklamy trzeba traktować z dystansem. Przedstawiciele firmy zapewniają, że „szanując odmienne opinie” wprowadził modyfikacje „tak aby przekaz był jeszcze bardziej przejrzysty i jasny dla wszystkich odbiorców”.

Protesty wywołała kampania reklamowa należącej do firmy Polkomtel sieci Plush. Oferuje w niej swoim użytkownikom m.in. zniżkę na buty jednej z popularnych marek. Poszło o spot, w którym bohater reklamówek, misiek Plushak, w czasie wakacji przygarnia psa. Jednak pozostawiony sam zwierzak dokonuje wielu zniszczeń. „Przygarnąć bez konsekwencji możesz tylko w Plushu” – takim hasłem kończy się reklama.

Te słowa, podobnie jak i reklama na plakatach (Plushak związany smyczą stoi obok zadowolonego psa, a hasło brzmi: „Lepiej przygarnij Vansy”) budzą najwięcej emocji. Przeciwnicy kampanii reklamowej Plusha domagają się wycofania kontrowersyjnych spotów. Fundacja Zwierzęca Polana zorganizowała akcję „Pomóż Plushowi otworzyć się na bezdomne zwierzęta”. „Plus stworzył chyba najgłupszą reklamę na świecie. Lepiej kupić buty niż wziąć psa ze schroniska. Zbieramy głosy poparcia dla wycofania spotów „lepiej przygarnij vansy”. Wiele osób, firm walczy o polepszenie sytuacji zwierząt w Polsce. Naprawdę lepiej kupić buty niż mieć przyjaciela?” – komunikuje Fundacja Zwierzęca Polana. Wydała także specjalny komunikat: Nie dla reklamy Plusha. Plush odmawia zdjęcia spotu więc:”pomóż” Plushowi otworzyć się na bezdomne zwierzęta. Wesprzyj „kampanię edukacyjną” – który można przeczytać: Tutaj

Polkomtel nie ma sobie nic do zarzucenia w sprawie kontrowersyjnych spotów. – Przy ocenie każdej reklamy trzeba zachować pewien dystans. Nie negujemy dobrych intencji osób, które zaangażowały się w ten temat, jednak nie możemy zgodzić się na sugestie pewnej części komentarzy, że w naszej reklamie jest cokolwiek negatywnego odnośnie adopcji zwierząt. Historia przedstawiona w naszym spocie reklamowym jest o tym, że Plush adoptuje psa, przygarnia go, opiekuje się nim i jest z nim na wakacjach, a nie oddaje do hotelu dla zwierząt. Nieprawdą jest, że zniechęcamy do adopcji zwierząt – nie ma o tym w ogóle mowy, a główny bohater spotów sam jest przecież zwierzakiem – tłumaczy Arkadiusz Majewski z biura prasowego Polkomtela.

Firma przekonuje, że większość osób, z którymi rozmawiała o reklamie, uważa, że „uczy ona odpowiedzialności” oraz „edukuje i pokazuje z czym może wiązać się ewentualne przygarnięcie pupila”. – To nie jest zabawa, bez konsekwencji możesz mieć trampki, a do adopcji zwierzęcia potrzeba wyobraźni i dojrzałości – i właśnie to pokazujemy. Inną sprawą jest to, że pokazujemy to w konwencji humorystycznej. Temat jest poważny, konwencja mało poważna, gdyż marka Plush to marka z dystansem, traktująca świat z przymrużeniem oka – dodaje Majewski.

Polkomtel zapewnia, że jest firmą wrażliwą społecznie. Zapewnia też, że przyjęła krytyczne uwagi. – Mimo że nasza kampania przez dwa pierwsze tygodnie obecności w mediach nie wzbudzała tego typu głosów, to szanując nawet stosunkowo małą liczbę odmiennych opinii, postanowiliśmy wprowadzić pewne modyfikacje, tak aby przekaz był jeszcze bardziej przejrzysty i jasny dla wszystkich odbiorców – dodał Majewski.

źródło: tvp.info

Kan