Na dzień 30 czerwca 2015 roku Polkomtel, operator sieci Plus miał ponad 11,8 mln aktywnych usług telefonii komórkowej w modelu kontraktowym i przedpłaconym. Łączna liczba świadczonych usług kontraktowych 6.519.311.
Sukcesywnie zwiększany zasięg, jak również skuteczna strategia multiplay pozwala utrzymać tempo pozyskania nowych RGU Internetu mobilnego. Już ponad 2300 stacji bazowych działa w technologii LTE800, przez co klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu korzystają z największego zasięgu LTE. Ciągły wzrost liczby użytkowników smartfonów – w 2Q’15 stanowiły one ok. 90% całkowitej sprzedaży telefonów. W efekcie, w czerwcu 2015 r. 4,9m kart zalogowanych w naszej sieci aktywnie korzystało z transmisji danych.
Już 791 tys. klientów zakupiło dodatkowe usługi w ramach oferty smartDOM. Nowa odsłona programu smartDOM. Odświeżona oferta pozwala na zakup nawet 6 usług, z czego 5 jest rabatowanych. Liczba RGU posiadanych przez tę grupę klientów wynosi 2,41 mln.
Kluczowe wskaźniki operacyjne Grupy Cyfrowy Polsat w 2Q’15:
Całkowita liczba RGU na poziomie 16,349 mln, z czego 76% RGU świadczonych w modelu kontraktowym
Stabilna baza klientów kontraktowych wynosząca 5,990 mln:
- ARPU na klienta wzrosło r/r o 2,0% do 87,0 PLN
- Wskaźnik nasycenia RGU na klienta – 2,07 i pozostaje w trendzie wzrostowym
- Wskaźnik churn na poziomie 10,1%
Wzrost całkowitej bazy usług kontraktowych r/r o 2,9%
o 32,1% dynamiczny wzrost RGU Internetu mobilnego, będący efektem skutecznego nasycania bazy klientów usługami zintegrowanymi
- 2,8% wzrost RGU płatnej telewizji dzięki utrzymującemu się popytowi na usługę Multiroom
- Lekki spadek RGU telefonii komórkowej jako efekt wysoce konkurencyjnego rynku
Stabilny wzrost nasycenia bazy klientów kontraktowych usługami zintegrowanymi:
- Już 791 tys. klientów zakupiło dodatkowe usługi w ramach oferty smartDOM
- Liczba RGU posiadanych przez tę grupę klientów wynosi 2,41 mln
- Program smartDOM ma pozytywny wpływ na ARPU klienta kontraktowego
Grupa Cyfrowy Polsat – Skonsolidowany raport za 1H 2015: Tutaj
Podsumowanie wyników: Tutaj
Cyfrowy Polsat: Prezentacja – wyniki 1H 2015: Tutaj
źródło: Cyfrowy Polsat
Kan
Wyniki przeciętne, a spadek w komórkach coś oznacza. Plus warto odśnieżyć oferty
Ja tam mam wrażenie że oni jednak bardzo często odświeżają ofertę. Akurat mam na kartę telefon i już od jakiegoś czasu np. regularnie co piątek jest 40% doładowania na bonusie. Dla mnie to bardzo korzystne rozwiązanie, a przecież nowe.
Plus jest drogi. Koszmarnie drogi, szczególnie w prepaidzie. Kiedyś przynajmniej za to mieli najlepszy zasięg ale od kiedy jest spółka Networsks(tmobile i orange) to już i tym nie mogą się szczycić. Sam bym chętnie używał plusa ale pomimo chęci zdrowy rozsądek mówi nie.
Czy ja wiem czy drogi? Mają co piątek promocję 40% bonusu za doładowanie przez net. Właśnie doładowałem, to piszę 😉
Utrata w przeciągu roku aż 231 tys. klientów kontraktowych to w przekonaniu Plusa ma być sukces??? Ja myślę, że to jest mega dramat! Wielce wymowny jest także wzrost churnu do rekordowego poziomu aż 10,1% co zdaje się świadczyć, że abonentów Plusa zwyczajnie nie stać na korzystanie z tak drogich usług.
Czego dotyczy ten wskaźnik? Polkomtela? Pewny jesteś?
Stracone 231.000 klientów kontraktowych X 85,3 zł średnie arpu 2Q2014 X 12 miesięcy = 236.451.600,00 zł, tzn. ponad ćwierć miliarda pewnego przychodu dla plusa w plecy?
Nie mieszaj danych z różnych pozycji… Żenujące są takie wyliczanki 😉
Coś Solorzowi ten biznes nie wychodzi. Dziś należy być aktywny i giętki, aby zyskiwać klientów komórek. Jak widać nawet reklama pluszaka, nic nie da jeżeli oferta kiepska. Można ją ubarwić tak jak robi to Play, ale nie można zastygnąć niczym niedźwiedź na zimę
Nie powiedziałabym, że ostatnia akcja wizerunkowa to zastyganie na zimę ;). Bardzo poszli do przodu z wizerunkiem i nie tylko, bo przecież dostosowali oferty do rynku. Pozmieniali co trzeba i są wciąż atrakcyjni. A na pewno atrakcyjniejsi niż jeszcze pół roku temu. Inna sprawa, że rynek jest niesamowicie nasycony.
Tyle, że podobno Plus jako jedyny podaje faktyczne dane o kartach sim. Oczywiście abo tego nie dotyczy. Ale pre-paid zaniża obraz .Ciekawe jak to wygląda u innych, gdyby podali chociaż te doładowywane, z których można rozmawiać, a nie tylko odbierać, biorąc pod uwagę np 5zł / rok.
Well, dobre usługi, to wysokie liczby w wynikach. Olga – zdefiniuj przeciętność. Bo ja tu widzę tylko konkretnym, wysoki wskaźnik, który jest odzwierciedleniem jakości produktów. Oferta jest czesto odsnieżana, popatrzcie na aktualna kampanię Ja+, mnóstwo nowych i ciekawych opcji. Dla mnie ok.
Nie tak dawno odświeżyli swój wizerunek i ofertę więc myślę, że kwestią czasu jest to kiedy wyniki pójdą w górę. Są bardzo konkurencyjni – LTE cały czas liderzy a konkurencji jeszcze sporo do nich brakuje, oferta na kartę też bardzo atrakcyjna przez te stałe promocje. Ja plusowi bardzo kibicuje bo to już jedyna polska firma na naszym rynku telefonii (niestety)
Mam u nich 4 numery, internet i jeszcze tv z cyfrowego polsatu. Wszystko wzięte w smartdomie więc dużo taniej. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Bardzo pozytywnie mnie zaskoczył internet – szybszy niż nasze łącze po kablu a można go ze sobą wszędzie wziąć.
Rosną multiusługi w Plusie i to niewątpliwa zaleta jego LTE, który stał się już standardem mobilnego netu w Polsce. LTE plusa regularnie wzrasta, teraz powinni zadbać o swoich kontraktowych i prepaidy.
[quote]Czesć.Może ktoś tutaj jest z Krakowa? W jakiej dzielnicy warto jest zamieszkać? Gdzie jest dobry standard mieszkań? [/quote]
Najlepiej jest kupić mieszkanie albo z rynku wtórnego do remontu albo z rynku pierwotnego. Dzięki temu będziesz je mógł sobie zaaranzówać tak jak chcesz. Sama polecałabym raczej rynek deweloperski bo takie bloki sa z lepszych materiałów. Masz tam wyższy standard oraz mniejsze koszta utrzymania. Tutaj jest dobry portal krakowski:
[url]http://www.findelio.pl[/url] – możesz na nim przejrzeć oferty deweloperów realizujących inwestycje w Krakowie. Ewentualnie zadzwonić do konsultanta i powinni Ci podpowiedzieć jaka dzielnica jest dobra.