Na dzień 31 grudnia 2014 roku Polkomtel, operator sieci Plus świadczył blisko 10,4 mln usług telefonii komórkowej w modelu kontraktowym i przedpłaconym. Operator oferuje szeroką gamę usług telekomunikacyjnych pod marką parasolową „Plus” i dodatkową marką „Plush”.
Obejmują one m.in. usługi detaliczne, na które składają się usługi głosowe świadczone w modelu kontraktowym i przedpłaconym oraz usługi transmisji danych obejmujące m.in. podstawowe szerokopasmowe usługi mobilnej transmisji danych, wiadomości multimedialne MMS, portal WAP (obejmujący usługi multimedialne, lokalizacyjne i społecznościowe) oraz kompleksowe konwergentne usługi telekomunikacyjne dla dużego biznesu.
ARPU (przychody na klienta) w segmencie usług kontraktowych grupy wzrosły do 87,2 zł na koniec ub.r. z 86,5 zł w III kw. 2014 r. Wskaźnik churn jest na niskim poziomie i wynosi 9,1%. Łączna baza klientów w tym segmencie to 6,1 mln. .
Oferta detaliczna telefonii komórkowej adresowana jest do klientów indywidualnych oraz do klientów biznesowych, obejmujących korporacje i instytucje, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz segment SOHO (Small Office / Home Office) i uzupełniona jest szeregiem tzw. usług dodanych (ang. value added services – VAS), obejmujących przykładowo usługi
rozrywkowe i informacyjne. Ponadto, nasza oferta telefonii komórkowej uzupełniona jest o bogate portfolio aparatów i smartfonów, w tym również obsługujących najnowszą technologię LTE. Na dzień 31 grudnia 2014 roku, Plus był stroną 25 umów interconnect z operatorami krajowymi oraz międzynarodowymi.
Obecnie zasięgiem Internetu LTE i HSPA/HSPA+ objętych jest, odpowiednio, około 80% i prawie 100% populacji Polski. Oferta smartDOM pozwalająca m.in. kupić drugi produkt za 50% ceny, a trzeci nawet za 1 zł, spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem przez klientów i już w pierwszych miesiącach odniosła
komercyjny sukces. Do programu smartDOM dołączyło w zeszłym roku 569 tys. klientów, a łączna liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów wyniosła 1,753 mln.
źródło: Sprawozdanie z działalności
Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat S.A.
Kan
Przynajmniej jeden operator który podaje faktyczną ilość aktywnych użytkowników
Jasne. Tylko kto to weryfikuje…
Najdroższy operator na rynku.
Skąd te 10,4mln?
Wszystkie inne serwisy podają 12mln bez kilku tysięcy.
Dzne pochodzą ze sprawozdania finansowego Grupy Polsat. Andrzej
Czyli PLUS spadł na 4 miejsce i jest już najmniejszy z czterech. Nieustannie spada im baza klientów, to sobie wymyślili teorię, że tylko oni podają liczbę naprawdę aktywnych kart. Jaasne. Ciekawe tylko, kto weryfikuje wiarygodność ich danych.
Prawda jest bolesna: klienci od nich któryś kwartał z rzędu uciekają, bo to najdroższa sieć w kraju. A jakość połączeń głosowych najsłabsza-jako ostatni operator zabrali się za wdrażanie HD Voice i nadal tego w całym kraju nie ukończyli.
Tyle w temacie PLUS-a wyciskacza ostatniego grosza.
Nie spadł, zmienił system liczenia prepaid, ludzie poczytajcie trochę zanim się wypowiadacie. Liczbę klientów pokazują wyniki finansowe, anie SIM-y leżące w szufladzie.
Chochlik edytorski tekstu newsa stara się nas przekonać, że gama usług Plus-a jest 'zeroka’. Czyli zero??? 😉 😀
Plus chyba miał kiedyś ponad 14mln klientów więc chyba dużo go porzuciło o czym autor nie wspomina. Plus zawsze kojarzyć mi się będzie z centertelem czyli analogiem czyli zacofaniem, niestety
No cóż , skojarzenia masz błędne . Centertel był firmą należącą do Telekomunikacji , z której powstała Idea , przebrandowana na Orange (w dużym uproszczeniu) .
I dalej by miał koło 14 mln, tylko jako jedyny zmienił system liczenia prepaid. Liczą się tylko karty, które były używane w ciągu 90 dni. Reszta liczy po staremu. Widać, że dla Plusa nie liczy się liczba SIM, a wyniki finansowe, a te ma świetne i dalej najwięcej klientów kontraktowych ze wszystkich operatorów.
Polko dobrze mówi. Plus nie liczy tak jak inni, a tylko aktywne karty i to już jest powód, dla którego inni mają wypaczone wyniki. Wyniki finansowe mówią wszystko, a to u Plusa jest ok. A co do przedłużania abonamentu – pół roku temu przedłużałem, bo po prostu warto było. Owszem, mam pewną sympatię do Plusa, ale jak mam płacić co miesiąc jakąś tam kasę, to sentymenty się nie liczą. Liczą się korzyści.
,,Wsi spokojna, wsi wesoła…”
,,Wsi spokojna, wsi wesoła…”
Masa klientów odchodzi z tego GSM’a plusa. Najczęściej po zapoznaniu się z ofertą na przedłużenie umowy.
Mówisz, ze mają taką słabą ofertę przedłużeniową? Czy taką drogą?
Ja bym się nie zgodził ze stwierdzeniem, że „Wskaźnik churn jest na niskim poziomie i wynosi 9,1%”. W mojej skromnej ocenie bez mała 10% wskaźnik utraty klientów w przypadku Plusa to już nie jest dramat a armagedon.
Przy tak intensywnej ucieczce abonentów z sieci Plus oczywiste wydaje się, że Solorz – Żak (czytaj Polkomtel) ma zerowe szanse na spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek.
A ja ciemniak wziąłem w Plusie jako jeden z pierwszych klientów „internet domowy LTE”. Oczywiście nie ma to nic wspólnego z internetem bez limitu jak było w reklamie (po 25GB – lejek 400-600kbit/s !!!). Mam 6 usług w PLUSIE i za to co zrobili – po końcu umowy przechodzę byle gdzie, a wąsacz nie dostanie już ode minie już ani grosza… Tak samo chyba zrobią inii oszukani liczeni w tysiącach (np. https://www.facebook.com/pluspowerlteinternetbezlimitowzlimitem).
I jak wtedy (po ok. dwóch latach) p. Solorz podliczy abonentów okaże się, że uciekli na zieloną wyspę ………. czego sobie i innym życzę.
Sęk w tym, że nie da się policzyć tych, którzy są z tego netu zadowoleni. A podejrzewam, że z tych co go mają, czyli jakieś 1,5 mln, to będzie większość zadowolonych ;). Jak dla mnie, jest to wymowne. Zdecydowanie bardziej niż garstka niezadowolonych na facebooku.
Bedzie gorzej,wszystkich co znam z plusa mówią że są tam do końca umowy i zmieniają sieć, takie promocje tylko od Polskich biznesmenów.
Jest takie powiedzenie: Psy szczekają, a karawana jedzie dalej. Tak że nie spodziewałbym się dalszych spadków w Plusie. Wyczyścili bazę danych, to mają mniej klientów. Zaoferowali super net, to mają tych klientów netu najwięcej. I tyle w temacie.
Mnóstwo ludzi korzysta z usług Plusa, w gronie moich znajomych zdecydowana większość. Dobrym posunięciem było wprowadzenie LTE i współpraca z CP, przez co mogą oferować i integrować różne usługi (telefonia, telewizja, Internet, energia el., itd.).
@Polko ma chyba nie aktualne dane co do ilości klientów kontraktowych. 6,1mln Plusa to niestety mniej niż np. 6,8mln TM czy 7,679mln Orange, za niedługo nawet Play (5,8mln) ich przegoni.
Plus od kilku miesięcy podaje faktyczne ilości swoich aktywnych abo, a nie tylko czasowo zaktywowanych i wynika to z dyrektywy europejskiej. Pozostałe telekomy jak na razie tego nie podają.
Plusa trzeba docenić, że nie dał się sprzedać tak jak idea era itp zagranicznym firmą. Jako ostatni polski operator naprawdę daje radę. Nawet można powiedzieć więcej – w wielu przypadkach wyznacza standardy (patrz LTE). Ja od lat mam numer w plusie tak jak i cała moja rodzina. Teraz jesteśmy nawet zadowoleni jeszcze bardziej przez smartdom, który wniósł trochę oszczędności 🙂
Swego czasuy niewiele brakowało do przemiany w Vodafone PL, ale się nie dał. Teraz ma najlepsze pokrycie LTE i HSPA w kraju, jak również świetną ofertę nielimitowanego netu mobilnego LTE, a zniżki dla klientów zamawiających kolejne usługi są bardzo zachęcające 😎 Trzeba obiektywnie przyznać Plusowi wszystko to, co akurat ma dobre bądź najlepsze. 😎
Miałem już telefony we wszystkich polskich sieciach komórkowych i tak naprawdę, to specjalnie dużych różnic między jakością usług nie ma.
Najlepszy alarm, to dobry pies 😉
W plusie jestem już od wielu lat. I zmienić operatora nie zamierzam. Po pierwsze mają najlepszy zasięg, po drugie ich oferta mi bardzo odpowiada i i z moim stażem przy każdym przedłużeniu dostaje jakieś profity. Kolejna sprawa to to, że jest to jedyny polski operator który został już na naszym rynku. Nie mam zamiaru płacić jakimś zagranicznym tworom które poprzejmowały takie sieci jak era czy idea… Do tego ostatnio po połączeniu plusa z cyfrowym polsatem powstała świetna oferta – smartdom, ale to jak ktoś jest zainteresowany to niech sobie poczyta!
Pozdrawiam!
Plus podaje dane zgodnie z wytycznymi dyrektywy europejskiej, a więc podaje tylko aktywnych a nie zaktywowanych na 1 miesiąc, jak u konkurencji i co najważniejsze przoduje w liczbie klientów abonamentowych, a to Ci głownie generują stałe przychody.