Najwyższe szacowane przychody, najwyższa rentowność, największa na
rynku baza klientów kontraktowych oraz rekordowy cash flow – w 2010
roku Polkomtel  odnotował bardzo korzystne wyniki finansowe.

1. Najwyższe przychody
W 2010 r. Polkomtel osiągnął przychody w wysokości 7 673 mln PLN.
Według ujednoliconej metodologii jest to najwyższy (30,9%) udział w
rynku przychodów operatorów telefonii mobilnej w Polsce. Do lekkiego
spadku (-1,3%) wartości przychodów w porównaniu z rokiem wcześniejszym
przyczyniła się polityka regulacyjna. Dokonane w 2009 roku cięcia
stawek MTR skutkowały nie tylko w roku 2009, ale również w pierwszej
połowie roku 2010. Należy też podkreślić, że przychody detaliczne
Polkomtel mimo ostrej konkurencji na rynku utrzymywały się w 2010 roku
na poziomie porównywalnym do roku poprzedniego.

2. Najwyższa EBITDA
Już drugi rok z rzędu Polkomtel jest najbardziej rentownym operatorem.
EBITDA w 2010 roku wyniosła 2 833 mln PLN i była najwyższa spośród
osiągniętych przez operatorów telefonii mobilnej. W stosunku do 2009
roku EBITDA wzrosła o 6 %. Jej wartość procentowa osiągnęła w ubiegłym
roku poziom 36,9 %, co oznacza poprawę w stosunku do 2009 roku.

Zysk netto za 2010 rok wyniósł 1 109 mln PLN i był wyższy w stosunku
do 2009 roku o 13,2%.

3. Rekordowy cash flow
W minionym roku odnotowano rekordowo wysoki cash flow – wyniósł on
blisko 1,8 mld PLN, co oznacza wzrost o blisko 60% w stosunku do 2009
roku.

4. Najwięcej klientów kontraktowych
W 2010 roku Polkomtel S.A. był nadal zdecydowanym liderem w najbardziej
wartościowym segmencie rynku, czyli segmencie klientów kontraktowych.
Ich baza na koniec roku wynosiła 7 460 tys. i była wyższa o 7% niż w
Orange oraz o 10% większa niż w Erze. Udział Polkomtel S.A. w rynku
klientów kontraktowych wynosi 31,8% i jest najwyższy na rynku. Udział
klientów kontraktowych w całości bazy wciąż rośnie i obecnie wynosi
53%. Baza użytkowników korzystających z ofert pre-paid liczyła na
koniec 2010 roku 6 596 tys. i była mniejsza w stosunku do 2009 roku o
3%. Zmniejszenie się bazy pre-paid jest efektem racjonalizacji bazy,
czyli odłączania klientów nieaktywnych, a także przechodzenia
najbardziej wartościowych użytkowników pre-paid do segmentu klientów
kontraktowych.

Na koniec 2010 roku z usług sieci Plus korzystało 14 056 tys.
klientów.

Wyniki
finansowe

(w
mln PLN)

2009

2010

Zmiana
%

(2010
vs. 2009)

Przychody
ogółem

7 773

7
673

– 1,3
%

EBITDA

2 672

2
833

6 %

EBITDA

jako
% przychodów

34,4 %

36,9
%

2,5 %

Zysk
netto

980

1 109

13,2 %

Statystyki

2009

2010

Zmiana
%

(2010
vs. 2009)

Liczba
klientów (`000)

14 038

14
056

0,1 %

Klienci
kontraktowi (`000)

7 240

7 460

3,0 %

Klienci
prepaid

(`000)

6 798

6
596

– 3,0
%

źródło: Plus

Kan