Najwyższe szacowane przychody, najwyższa rentowność, największa na
rynku baza klientów kontraktowych oraz rekordowy cash flow – w 2010
roku Polkomtel odnotował bardzo korzystne wyniki finansowe.
1. Najwyższe przychody
W 2010 r. Polkomtel osiągnął przychody w wysokości 7 673 mln PLN.
Według ujednoliconej metodologii jest to najwyższy (30,9%) udział w
rynku przychodów operatorów telefonii mobilnej w Polsce. Do lekkiego
spadku (-1,3%) wartości przychodów w porównaniu z rokiem wcześniejszym
przyczyniła się polityka regulacyjna. Dokonane w 2009 roku cięcia
stawek MTR skutkowały nie tylko w roku 2009, ale również w pierwszej
połowie roku 2010. Należy też podkreślić, że przychody detaliczne
Polkomtel mimo ostrej konkurencji na rynku utrzymywały się w 2010 roku
na poziomie porównywalnym do roku poprzedniego.
2. Najwyższa EBITDA
Już drugi rok z rzędu Polkomtel jest najbardziej rentownym operatorem.
EBITDA w 2010 roku wyniosła 2 833 mln PLN i była najwyższa spośród
osiągniętych przez operatorów telefonii mobilnej. W stosunku do 2009
roku EBITDA wzrosła o 6 %. Jej wartość procentowa osiągnęła w ubiegłym
roku poziom 36,9 %, co oznacza poprawę w stosunku do 2009 roku.
Zysk netto za 2010 rok wyniósł 1 109 mln PLN i był wyższy w stosunku
do 2009 roku o 13,2%.
3. Rekordowy cash flow
W minionym roku odnotowano rekordowo wysoki cash flow – wyniósł on
blisko 1,8 mld PLN, co oznacza wzrost o blisko 60% w stosunku do 2009
roku.
4. Najwięcej klientów kontraktowych
W 2010 roku Polkomtel S.A. był nadal zdecydowanym liderem w najbardziej
wartościowym segmencie rynku, czyli segmencie klientów kontraktowych.
Ich baza na koniec roku wynosiła 7 460 tys. i była wyższa o 7% niż w
Orange oraz o 10% większa niż w Erze. Udział Polkomtel S.A. w rynku
klientów kontraktowych wynosi 31,8% i jest najwyższy na rynku. Udział
klientów kontraktowych w całości bazy wciąż rośnie i obecnie wynosi
53%. Baza użytkowników korzystających z ofert pre-paid liczyła na
koniec 2010 roku 6 596 tys. i była mniejsza w stosunku do 2009 roku o
3%. Zmniejszenie się bazy pre-paid jest efektem racjonalizacji bazy,
czyli odłączania klientów nieaktywnych, a także przechodzenia
najbardziej wartościowych użytkowników pre-paid do segmentu klientów
kontraktowych.
Na koniec 2010 roku z usług sieci Plus korzystało 14 056 tys.
klientów.
Wyniki (w |
2009 |
2010 |
Zmiana (2010 |
Przychody |
7 773 |
7 |
– 1,3 |
EBITDA |
2 672 |
2 |
6 % |
EBITDA jako |
34,4 % |
36,9 |
2,5 % |
Zysk |
980 |
1 109 |
13,2 % |
Statystyki |
2009 |
2010 |
Zmiana (2010 |
Liczba |
14 038 |
14 |
0,1 % |
Klienci |
7 240 |
7 460 |
3,0 % |
Klienci (`000) |
6 798 |
6 |
– 3,0 |
źródło: Plus
Kan
każdy kto pracował w tej korporacji wie jak wygląda praca aby potem polkomtel mógł się chwalić wynikami. Liczą się słupki, nie człowiek.
Nie wiem czy Cie to pocieszy ale słupki liczą się w każdej chyba korporacji. Człowiek jest tam jak olej w silniku – obciąża się go do granic wytrzymałości a zużyty wylewa 🙁
Nie no, bo przecież Polkomtel powinien fundować każdemu pracownikowi 3 miesieczny wakacje na hawajach i służbowego mercedesa 🙂 Wszędzie liczą się wyniki, a Plus ma najlepsze
Dla mnie ten artykuł podsyca całe zamieszanie wokół sprzedaży
Polkomtela (podobno szwedzi sa zainteresowani zakupem)… Przydało by
się jeszcze zestawienie dodatkowych ekstra usług które wprowadzili dla
Klientów w tym roku… Czy się skończy na tym ze Szwedzi wprowadzą swoje
sprawdzone know how? Pewnie jeżeli na to się zdecydują na wprowadzenie
tabletów, zawiązanie umowy stalej z producentami typu Samsung czy Nokia,
wprowadzenie możliwości ubezpieczenia komórki jak to zrobił Orange to mogą trochę zyskać
Świetne wyniki! Ale, to nie dziwi: solidna firma, rozpoznawalna marka, profesjonalna obsługa, dobre taryfy – zwłaszcza dla biznesu – a to akurat dla mnie ważne! polecam!