Google wydało zmienione zasady dla aplikacji trafiających do androidowego sklepu Google Play. Firma podejmuje nieustanne starania, by być krok przed zwodniczymi działaniami deweloperów.


Tym razem Google obrało sobie za cel aplikacje z wyskakującymi reklamami typu pop-up, które skutecznie udają usługi i powiadomienia systemowe. W ten sposób użytkownik daje się zwieść i klika tam, gdzie nie powinien. Gigant z Mountain View pragnie rozprawić się również z taktykami, które powodują pobieranie lub przekierowania do sklepu Play oraz aplikacjami, które wysyłają niechciane reklamy SMS. Google wprowadza także zakaz jakiegokolwiek użycia treści erotycznych do promowania pornografii i zmusza reklamodawców do określenia, kiedy i w jaki sposób korzystają oni z płatności wewnątrz aplikacji.

Deweloperzy będą mieli 15 dni na zastosowanie się do nowych wytycznych Google Play, po tym okresie Google może zablokować aplikacje nieprzestrzegające regulaminu. Ciekawe, w jaki sposób tym razem obejdą oni nowe przepisy.

Źródło: Engadget

Sewix