Orange Polska po raz 11. zdobył certyfikat Top Employer – potwierdzający wysoką jakość procesów zarządzania kapitałem ludzkim w firmie.

Po raz kolejny Orange poddał się ocenie przez Top Employers Institute. Audyt obejmuje analizę różnych obszarów – strategia i przywództwo, środowisko pracy i digitalizacja, employer branding i zarządzanie talentami, dbałość o rozwój pracowników – szkolenia i ścieżkę kariery, kwestie kultury organizacyjnej i work-life balance oraz podejście do etyki, zrównoważonego rozwoju i zarządzania różnorodnością. Analizowany jest też cały cykl życia pracownika w organizacji: od zainteresowania się ofertą, proces rekrutacyjny i przyjęcie do pracy, aklimatyzację, zdobywanie doświadczeń i rozwój, ścieżkę kariery, do momentu odejścia z firmy. Kryteriami są między innymi: spójność, transparentność, etyka oraz digitalizacja.

Ten sprawdzian jest wielostopniowy – pierwszym krokiem jest wypełnienie Kwestionariusza Najlepszych Praktyk HR, a kolejnym weryfikacja udzielonych odpowiedzi oraz dokumentów podczas audytu. Ocenianych jest około 400 praktyk dotyczących między innymi strategii HR, środowiska pracy, kultury organizacyjnej, rozwoju pracowników, zrównoważonego rozwoju czy różnorodności. Zanim przyznana zostanie ostateczna punktacja, cały proces weryfikuje niezależny audytor.

Po raz kolejny Orange zdał ten sprawdzian celująco – czego potwierdzeniem jest certyfikat i 4. miejsce wśród firm z certyfikatem TOP Employer 2021.

 

wolontariat Orange baner

 

„Z uwagi na pandemię musieliśmy dość szybko zmienić bardzo wiele w naszej organizacji pracy nie tracąc efektywności i jakości, dbając przy tym o dobrostan pracowników. Tu też mamy potwierdzenie wysokiej jakości działań – tym ważniejsze, że pochodzi od naszych pracowników. W wewnętrznym badaniu kultury organizacyjnej wysoko ocenili te działania, opisując naszą kulturę organizacyjną słowami otwartość, współpraca, zaufanie. W jednym z komentarzy z badania czytamy „Świetnie poradziliśmy sobie z sytuacją pandemii. Uważam że dzięki ludziom – bo sytuacja była nadzwyczajna i nie była opisana w procedurach. Mamy w firmie wielu takich dobrych ludzi”