Jesteś tutaj:-, Inne, Newsy, Operatorzy, Orange, Raporty i prezentacje, Rynek, Wydarzenia, Zdrowie-Orange – globalne wyzwania, lokalne działania

Orange – globalne wyzwania, lokalne działania

Orange działa na rynkach w Europie, Afryce i Bliskim Wschodzie, wszędzie stając się partnerem cyfrowej transformacji i starając się zmniejszać własny ślad węglowy.  Zgodnie z globalną strategią Orange wdraża projekty poprawiające efektywność energetyczną, kładzie nacisk na zwiększenie udziału energii odnawialnej w miksie energetycznym i rozwija działania zgodnie z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym.

Sieć bardziej przyjazna środowisku

Priorytetowym działaniem jest poprawa efektywności energetycznej sieci, realizowana w ramach globalnego planu Green IT & Networks. Program ma na celu optymalizację wdrożeń technicznych, zwiększenie efektywności centrów danych i zmniejszenie zużycia energii przez urządzenia. Operator zastępuje starą infrastrukturę nowoczesnym sprzętem, wykorzystując alternatywne rozwiązania, takie jak naturalna wentylacja czy energia słoneczna. Przykładami są francuskie centrum danych Grupy Orange w Val-de-Reuil czy w pobliżu Chartres. W Afryce i na Bliskim Wschodzie korzystamy z 2800 stacji solarnych do zasilania stacji bazowych sieci komórkowej. W Jordanii działają dla Orange trzy farmy słoneczne, które pokrywają 73% zapotrzebowania na energię elektryczną. W Polsce, dzięki Programowi Optymalizacji Energii – lokalnej implementacji globalnego planu – udało się zredukować emisje CO2 o 16 % w latach 2015-2019, pomimo prawie trzykrotnego (+185%) wzrostu transmisji danych w sieciach, w tym samym czasie. W całej Grupie Orange program Green ITN, pomógł zaoszczędzić 3,5 miliona ton ekwiwalentu CO2 w latach 2010–2019. To mniej więcej tyle, ile w ciągu roku emituje 400 tys. Polaków!

Carsharing i oszczędne biura

Budynki i transport odpowiadają w Grupie Orange za 20% emisji CO2. Dlatego Orange pracuje nad zmniejszeniem tego wpływu. W ostatnich 10 latach udało się zmniejszyć emisje w tym zakresie o 35%. Grupa Orange dysponuje największą w Europie flotą samochodów car-sharing z 2540 samochodami hybrydowymi i elektrycznymi na drogach. W ciągu 12 lat Orange zredukował emisję CO2 pojazdów o 34% i od lat korzysta w bieżącej pracy z tele- i  wideokonferencii. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu wideokonferencyjnemu dla nowej siedziby OMEA w Casablance, obejmującej 18 krajów regionu, zmniejszą się podróże o 25% do 2021.

„W Polsce realizujemy projekt, dzięki któremu zmniejszamy zużycie energii w budynkach, poprzez identyfikację nieefektywnych energetycznie obiektów i zastępowanie ich nowymi – nie tylko bardziej komfortowymi, ale też lepiej połączonymi z siecią komunikacji miejskiej oraz bardziej oszczędnymi pod względem zużycia zasobów i energii. Promujemy również kulturę współdzielenia transportu. W 2019 r. wdrożyliśmy system carsharing Weź Auto, który pozwala na efektywniejsze współdzielenie służbowych pojazdów.”

Zamykamy obieg

Aby ograniczyć zależność od zasobów naturalnych Ziemi, Grupa Orange zobowiązała się do wdrożenia zasad gospodarki o obiegu zamkniętym. Od eko-projektowania przez odzyskiwanie, odnowę, naprawę, recykling w celu wydłużania cyklu życia urządzeń. Celem jest produkcja zrównoważonych produktów i usług przy jednoczesnym ograniczeniu konsumpcji i odpadów, a tym samym zerwanie z tradycyjnym modelem gospodarki liniowej (wydobycie, produkcja, konsumpcja, utylizacja).

„Działamy, aby do 2025 roku produkty Orange były zaprojektowane w duchu eko-design. Jakie konkretne wyniki osiągnęła Grupa Orange w tym zakresie? W ciągu 10 lat zebraliśmy 15 mln używanych telefonów. Jeśli telefon nadal działa i ma wartość rynkową, można go odsprzedać w salonie Orange. Urządzenie trafia do wyspecjalizowanych partnerów, którzy usuną dane i odnowią urządzenie, dzięki czemu zyskuje drugie życie. Natomiast zużyte telefony komórkowe są przekazywane do recyklingu, aby ograniczyć ich szkodliwość dla środowiska i odzyskać surowiec, który można wykorzystać do zrobienia nowych produktów.”

Mniej plastiku w karcie SIM

„Zmniejszamy też wpływ kart SIM na środowisko. W całej Grupie są wprowadzane karty SIM w o połowę mniejszym plastikowym blistrze, dzięki czemu ta sama ilość plastiku wystarcza do pomieszczenia dwóch kart SIM, a nie jednej z tej samej ilości materiału. Ta „połówkowa” karta stanowi obecnie 30% wolumenu naszej Grupy, co pozwala zaoszczędzić 300 ton plastiku na 100 milionów kart SIM, które dystrybuujemy każdego roku. W Orange Polska stopniowo wdrażamy zmniejszone karty SIM. Są już dostępne w Orange Flex i Orange na kartę, już za chwilę trafią do ofert abonamentowych, a w 2021 roku obejmą całość wolumenu. Koleżanki i koledzy w Belgii są już krok dalej – Orange Belgia właśnie wprowadza karty SIM produkowane z plastiku w 100% pochodzącego z recyklingu. Inspirujemy się wzajemnie”



Autor |2021-01-22T13:27:58+01:0022 stycznia 2021 13:27|Kategorie: Bezpieczeństwo, Inne, Newsy, Operatorzy, Orange, Raporty i prezentacje, Rynek, Wydarzenia, Zdrowie|Tagi: , , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.