9. edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane startuje 1 lipca. Codziennie przez 62 dni wakacji, aż do końca sierpnia, w letnich kinach w Sopocie i Zakopanem odbywać będą się bezpłatne projekcje filmowe. Festiwal ponownie zawita do Giżycka, we wszystkie środy i czwartki, począwszy od 6 lipca i festiwalowe filmy obejrzą fani kina, którzy spędzą swoje urlopy na Mazurach. W tegorocznym programie znalazły się tytuły docenione na najważniejszych międzynarodowych festiwalach oraz największe produkcje z całego świata. Do tej pory odbyło się 2 821 seansów. Podczas ośmiu edycji, festiwalowe filmy obejrzało ponad 800 tysięcy widzów.

Codziennie, na olbrzymich ekranach kinowych ustawionych na sopockim Molo i przy zakopiańskich Krupówkach, widzowie będą oglądać filmy siedząc wygodnie na góralskich ławach i leżakach plażowych. Festiwalowe projekcje filmowe ponownie dotrą na Mazury. Komfortowe kino letnie będzie działać przy odnowionej Ekomarinie nad jeziorem Niegocin.

W Ekomarinie w Giżycku, gdzie filmy można oglądać zarówno z komfortowo usytuowanej widowni, jak i z zacumowanych w porcie jachtów specjalnie dla naszych widzów została uruchomiona festiwalowa częstotliwość radiowa, na której prosto z żaglówek można usłyszeć ścieżki dźwiękowe z prezentowanych filmów.

Na tegoroczny repertuar festiwalu składa się kilkadziesiąt wyselekcjonowanych filmów z całego świata, które jak co roku, zostały podzielone na interesujące dni tematyczne. Szczegółowy repertuar festiwalu, dostępny będzie na stronie internetowej www.orangekinoletnie.wp.pl oraz w bezpłatnej aplikacji Orange Kino Letnie na smartfony, przez które można również głosować w plebiscycie publiczności na najlepszy film festiwalu.

Na gości festiwalu w Sopocie czeka kawiarnia festiwalowa „Koło Molo” przy słynnej fontannie. To właśnie tam można spotkać gwiazdy filmowe odwiedzające festiwal oraz dowiedzieć się wszelkich szczegółów o seansach filmowych i festiwalowych atrakcjach.

Wstęp na wszystkie projekcje jest bezpłatny. W Sopocie potrzebny jest jedynie bilet wstępu na Molo.

Na festiwal, już po raz dziewiąty, zaprasza Orange.

Partnerzy strategiczni: telewizja TVN i TVN Fabuła. Sponsor: Bracia Koral. Partnerzy: WFM Kuchnie, Le Coq Sportif, Astrini Design. Kino partnerskie: Multikino. Patroni medialni: Wirtualna Polska, RMF FM i RMF Classic, Euronet, Empik, Uroda Życia, Party, Party.pl, Co Jest Grane 24, Stopklatka, AMS. Organizatorzy: Outdoor Cinema, Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Zakopiańskie Centrum Kultury, Kąpielisko Morskie Sopot, Urząd Miasta Giżycko oraz Giżyckie Centrum Kultury. Kawiarnia festiwalowa: Koło Molo.

źródło:
Orange

Kan