Zespół Orzekający dopatrzył się w reklamie Orange „Prędkość nielimitowanego LTE – Bez ograniczeń prędkości” naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy. Do takiego wniosku doszła Rada Reklamy do której wpłynęła skarga zaniepokojonego konsumenta.

Wskazał on, że Orange na swojej stronie internetowej reklamuje Internet LTE z pakietem danych 50 GB za 59,90 zł (bez urządzenia) z informacją, że po przekroczeniu tego pakietu, nie ma ograniczenia prędkości”. Tymczasem okazuje się, że w regulaminie jest zaszyta informacja iż prędkość ulega ograniczeniu do 1 Mb/s po wykorzystaniu transferu 100GB.

Zespół Orzekający wskazał, że w reklamie użyto stwierdzenia „Prędkość nielimitowanego LTE – Bez ograniczeń prędkości”, co może sugerować odbiorcom reklamy, że powyższa usługa dostępu do Internetu w rzeczywistości cechuje się brakiem jakichkolwiek ograniczeń. Zespół Orzekający podniósł, że na potwierdzenie użytego w reklamie hasła o braku limitów, Skarżony nie przedstawił żadnych dowodów świadczących, iż usługa rzeczywiście posiada powyższą cechę.

Zdaniem Zespołu Orzekającego reklama zawierając hasło „Bez ograniczeń prędkości” może wprowadzać konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanego produktu oraz nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy.

Stronom przysługuje prawo do odwołania się od uchwały Zespołu Orzekającego w terminie 10 dni od daty doręczenia uchwały.

źródło: Komisja Etyki Reklamy

Kan