Orange Polska oraz nalężąca do niej spółka Integrated Solutions (IS) wdrożyły system do komunikacji zintegrowanej z chmury w Grupie Onet.pl. Z usługi UCaaS (Unified Communications as a Service) korzysta 100 użytkowników, m.in. kadra menedżerska Grupy.


Najważniejszą̨ korzyścią̨ związaną̨ z tym projektem jest jednak fakt, że – poza telefonami i jednym małym urządzeniem sieciowym – żaden inny element infrastruktury telekomunikacyjnej nie stoi po naszej stronie. Cała reszta jest w chmurze Orange Polska – mówi Ryszard Garnczarski, dyrektor Działu Infrastruktury i Inwestycji w Grupie Onet.pl.
Przy okazji przeprowadzki do nowego biura, Grupa Onet.pl postanowiła wymienić dotychczasowy system telekomunikacyjny na bardziej elastyczne i nowoczesne rozwiązanie.

Zmieniając siedzibę zdecydowaliśmy, że to dobry moment na wymianę centrali telefonicznej, która miała już swoje lata. Jej przeniesienie wymagałoby dodatkowych inwestycji w nowej lokalizacji, m.in. zapewnienia zasilania zapasowego, czy osobnego pomieszczenia. Wdrożenie rozwiązania UCaaS, oferowanego w chmurze Orange, wiązało się jedynie z zamontowaniem nowych telefonów, które podłączyliśmy do naszej sieci po kablu Ethernet oraz jednego dodatkowego urządzenia w naszej serwerowni, które służy do połączenia z siecią Orange” – mówi Ryszard Garnczarski

Oprócz typowych funkcji systemu UC, Grupie Onet.pl zależało także na module wideokonferencyjnym. Dzięki temu pracownicy dwóch biur, w Warszawie i Krakowie, łatwiej komunikują się ze sobą, np. wyświetlając prezentacje na zestawach wideokonferencyjnych. Ponadto dostępny w usłudze komunikator głosowy i tekstowy Jabber został uruchomiony na urządzeniach mobilnych, a sam system zintegrowano z rozwiązaniem Contact Center Grupy.

Dzięki tym wszystkim usprawnieniom pracownicy stali się bardziej mobilni, a telefon stacjonarny mogą mieć cały czas „przy sobie”. Są więc osiągalni pod biurowym numerem w każdym miejscu – w pracy, w czasie podróży, a nawet w domu. Wystarczy dowolny komputer lub telefon z wdrożoną aplikacją.

UCaaS to usługa, która łączy w sobie wszystkie dostępne kanały komunikacji takie, jak: telefon, komunikator, e-mail, w jedną łatwą w obsłudze platformę. Z rozwiązania korzystają już m.in. Ruch SA, Bank Ochrony Środowiska, Grupa Danone i wiele innych przedsiębiorstw.

źródło: Integrated Solutions

Kan