Orange Polska, właściciel Orange Sport, będzie musiał zapłacić 50 tys. zł za emisję reklamy piwa w czasie chronionym. Spółka została ukarana w związku z naruszeniem ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Analiza przesłanych przez nadawcę materiałów z 26 października ub.r. wykazała, że o godz. 19:54 – a więc w czasie chronionym – została wyemitowana reklama piwa.

KRRiT zwróciła uwagę, że Telewizja Orange Sport w odczuciu społecznym kojarzona jest z propagowaniem zdrowego trybu życia.

Emitowanie reklamy piwa w czasie ustanowionym przez ustawodawcę jako chroniony, w telewizji o takim profilu jest szczególnie naganne” – stwierdził regulator.

Przy ustalaniu wysokości kary wzięto również pod rozwagę wyjaśnienia nadawcy oraz informację o zastosowaniu przez niego nowych procedur wykluczających tego typu zdarzenia w przyszłości.

Nadawca Orange Sport – jak poinformowano w telewizji – nie podjął jeszcze decyzji o odwołaniu. – Po przeanalizowaniu uzasadnienia podejmiemy decyzję co do naszych dalszych kroków w tej sprawie – informuje Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, pytany, czy nadawca odwoła się od kary.

źródło: TVP.pl

Kan