W ostatnich trzech latach, w otoczeniu Grupy miały miejsce dramatyczne i w większości nieprzewidywalne zmiany. Pogarszające się prognozy makroekonomiczne dla Polski powodują zmianę zachowań klientów i ograniczają możliwości generowania środków pieniężnych.

Maciej Witucki, prezes Orange Polska
Maciej Witucki, prezes Orange Polska

Znaczącemu pogorszeniu uległy także perspektywy dla rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Na rynek komórkowy niekorzystnie wpłynęła ostra konkurencja cenowa, wynikająca z wprowadzenia nielimitowanych planów taryfowych w segmencie abonamentowym. Podobne czynniki, w tym zwłaszcza duże obniżki stawek za zakańczanie połączeń w sieciach komórkowych, będą nadal wywierać negatywny wpływ na wartość rynku komórkowego w 2013 roku.


Dziś Grupa ogłosiła strategię średniookresową, której celem jest zapewnienie Orange Polska znacznie silniejszej pozycji – z lepszą ofertą, efektywniejszą siecią sprzedaży oraz bardziej efektywna i elastyczną strukturą organizacyjną – gdy rynek powróci na ścieżkę wzrostu.

  • Grupa będzie oferować pełny zakres zorientowanych na klienta rozwiązań konwergentnych, zaspakajających całość potrzeb klientów w dziedzinie telekomunikacji. Grupa planuje objąć usługami konwergentnymi około 50% klientów w segmencie post-paid
    w porównaniu do około 1% obecnie. Usługi te będą dostarczane klientom za pośrednictwem nowoczesnej sieci sprzedaży i dystrybucji, która zapewni jednolitą obsługę we wszystkich kanałach kontaktu z klientem. Orange będzie świadczyć usługi poprzez szeroko dostępną zintegrowaną sieć telekomunikacyjną, gwarantującą klientom dobrą
    łączność w ramach sieci. Dzięki temu Grupa planuje osiągnąć wiodącą pozycję na szystkich kluczowych rynkach, a także zyskać status najczęściej polecanego przez klientów operatora telekomunikacyjnego w Polsce.
  • Orange Polska dokona przeglądu alokacji zasobów w celu wypracowania bardziej efektywnego i elastycznego modelu biznesowego, lepiej dostosowanego do wymagającego otoczenia rynkowego. Grupa przyspieszy realizację programu optymalizacji kosztów i zwiększy produktywność. Jednocześnie Grupa przeanalizuje możliwości outsourcingu
    różnych aktywności oraz możliwości zbycia składników majątku niezwiązanych z podstawową działalnością w celu poprawy efektywności. Grupa przeznaczy znacznie mniej zasobów na standardowe nakłady inwestycyjne, zachowując kapitał na potencjalne inwestycje w pasmo częstotliwości dla usług 4G, a przy tym utrzymując bezpieczną
    strukturę bilansu.

źródło: Orange Polska

Kan