W ostatnich trzech latach, w otoczeniu Grupy miały miejsce dramatyczne i w większości nieprzewidywalne zmiany. Pogarszające się prognozy makroekonomiczne dla Polski powodują zmianę zachowań klientów i ograniczają możliwości generowania środków pieniężnych.
Maciej Witucki, prezes Orange Polska
Znaczącemu pogorszeniu uległy także perspektywy dla rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Na rynek komórkowy niekorzystnie wpłynęła ostra konkurencja cenowa, wynikająca z wprowadzenia nielimitowanych planów taryfowych w segmencie abonamentowym. Podobne czynniki, w tym zwłaszcza duże obniżki stawek za zakańczanie połączeń w sieciach komórkowych, będą nadal wywierać negatywny wpływ na wartość rynku komórkowego w 2013 roku.
Dziś Grupa ogłosiła strategię średniookresową, której celem jest zapewnienie Orange Polska znacznie silniejszej pozycji – z lepszą ofertą, efektywniejszą siecią sprzedaży oraz bardziej efektywna i elastyczną strukturą organizacyjną – gdy rynek powróci na ścieżkę wzrostu.
- Grupa będzie oferować pełny zakres zorientowanych na klienta rozwiązań konwergentnych, zaspakajających całość potrzeb klientów w dziedzinie telekomunikacji. Grupa planuje objąć usługami konwergentnymi około 50% klientów w segmencie post-paid
w porównaniu do około 1% obecnie. Usługi te będą dostarczane klientom za pośrednictwem nowoczesnej sieci sprzedaży i dystrybucji, która zapewni jednolitą obsługę we wszystkich kanałach kontaktu z klientem. Orange będzie świadczyć usługi poprzez szeroko dostępną zintegrowaną sieć telekomunikacyjną, gwarantującą klientom dobrą
łączność w ramach sieci. Dzięki temu Grupa planuje osiągnąć wiodącą pozycję na szystkich kluczowych rynkach, a także zyskać status najczęściej polecanego przez klientów operatora telekomunikacyjnego w Polsce. -
Orange Polska dokona przeglądu alokacji zasobów w celu wypracowania bardziej efektywnego i elastycznego modelu biznesowego, lepiej dostosowanego do wymagającego otoczenia rynkowego. Grupa przyspieszy realizację programu optymalizacji kosztów i zwiększy produktywność. Jednocześnie Grupa przeanalizuje możliwości outsourcingu
różnych aktywności oraz możliwości zbycia składników majątku niezwiązanych z podstawową działalnością w celu poprawy efektywności. Grupa przeznaczy znacznie mniej zasobów na standardowe nakłady inwestycyjne, zachowując kapitał na potencjalne inwestycje w pasmo częstotliwości dla usług 4G, a przy tym utrzymując bezpieczną
strukturę bilansu.
źródło: Orange Polska
Kan
No i sie Orange obudziło z ręką w nocniku, że ma konkurencję. Płaczą, że MTR-y są niższe a tymczasem inni dają więcej i na tym zarabiają. Orange musi zmienić prezesa i jego zatwardziałe myślenie inaczej będzie systematyczy upadek.
To jest jakaś marketingowa papka.
A teraz przetłumaczę Wam na język polski:
„Orange będzie oferować bardzo drogie i nieatrakcyjne usługi, które dopiero w pakietach zaczną wyglądać na tanie. Ich atrakcyjność nadal pozostanie jednak na niskim poziomie, żeby zwiększyć szanse na przekraczanie abonamentu przez klientów, dzięki czemu będzie można zwiększyć dochody i wyrównać straty poniesione przez zaoferowanie rabatu pakietowego.”
Tak, ale ludzie to bezmózgowcy i nie mają wolnej woli, więc wybierają jednego słusznego operatora. Jest jeszcze 3 innych graczy.
Problem Orange polega na tym, że firma jest za bardzo rozwarstwiona i w spółce matce i TP id. To nie daje dużej elastyczności reagowania na zmiany rynkowe. Wszystkie decyzje są podejmowane zbyt wolno.
niech jeszcze dłużej trzymaja stawke większą do Play i patrza jak ludzie uciekają
szybko tej stawki do Play nie obniżą. to zyła złota od klientów.
Witucki dał wyraźnie do zrozumienia, że na obniżki do Play, klienci Orange jeszcze trochę poczekają.
po wycieciu marketingu zostaje:
– bedziemy wciskali na sile uslugi pakietowe przekonujac ze dzieki wydaniu wiekszej ilosci pieniedzy wirtualnie wiecej zaoszczedza
– celem zmniejszenia kosztow bedziemy zwalniac pracownikow na potege