Od 21 lipca br. baza wyników niezależnych badań Orange
Mobile Exposure zostaje połączona z bazą badań TGI (Target Group
Index). Dzięki połączeniu tych dwóch źródeł danych firmy reklamowe i
właściciele marek będą mogli lepiej analizować zachowania klientów i
efektywniej organizować kampanie reklamowe w mediach mobilnych.
- Nowa, połączona baza wyników badań Mobile Exposure ułatwi firmom
poszerzenie miksu marketingowego o reklamę w mediach mobilnych. - Dane dostępne w połączonej bazie pomogą reklamodawcom i agencjom
medialnym w analizie trendów i zachowań na europejskim rynku mediów
mobilnych. - Specjaliści ds. marketingu będą mogli efektywniej planować i
realizować kampanie reklamowe w mediach mobilnych oraz lepiej
dostosowywać formaty reklam do konkretnych grup odbiorców. - Skorzystają też klienci, którzy będą otrzymywać informacje o
promocjach dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań.
Korzystając z wyników badań zawartych w bazie Orange można uzyskać
szczegółowe dane o użytkownikach mediów mobilnych, np. jak, gdzie i
dlaczego uzyskują dostęp do treści, informacji i rozrywki, natomiast
badania TGI dostarczają informacji na temat używania tradycyjnych
mediów, marek i produktów.
Po połączeniu obu baz powstało kompleksowe źródło wiedzy o poziomie
szczegółowości, jakiego nie zapewnia żadne z dotychczas dostępnych
narzędzi. Baza Orange Mobile Exposure dostarcza informacji o
zachowaniach użytkowników mediów mobilnych. Umożliwia reklamodawcom
określenie, jakiego typu treści należy kierować do różnych grup
odbiorców, aby osiągnąć najlepsze rezultaty, oraz gdzie i o jakiej
porze dnia użytkownicy z największym prawdopodobieństwem uzyskują
dostęp do treści w poszczególnych branżach i sektorach.
Baza obejmuje sektor samochodowy, odzieżowy, kosmetyczny,
elektroniczny, komputerowy, gier komputerowych, spożywczy, turystyki i
rekreacji oraz ubezpieczeń. Oto przykładowe dane dotyczące użytkowników
mediów mobilnych w Wielkiej Brytanii, którzy są zainteresowani rynkiem
samochodowym:
- 59% regularnie korzysta z przeglądarek mobilnych,
- 49% często szuka nowych informacji,
- 45% korzysta z mediów mobilnych przez ponad 10 minut, gdy ma na
to czas, - 14% jest zainteresowane reklamą w mediach mobilnych.
W połączonej bazie reklamodawcy będą też mogli poszukać
dokładniejszych informacji o konkretnych markach (ponad 7000) i innych
typach mediów. Oto jeszcze jeden przykład:
- 3% mieszkańców Wielkiej Brytanii posiada samochody marki BMW.
- Spośród nich 44% korzysta z mediów mobilnych (o 10% więcej niż w
przypadku użytkowników innych porównywalnych marek samochodów).
- Grupa ta jest najbardziej zainteresowana następującymi formatami
reklamy w mediach mobilnych: kuponami (16%), promocjami sprzedaży
(11%), informacjami lokalnymi (11%) oraz grami sponsorowanymi (9%). - Ponadto użytkownicy mediów mobilnych częściej przeglądają
Internet na komputerach (26%), oglądają telewizję (16%) i chodzą do
kina (15%). Informacje takie ułatwiają reklamodawcom i marketerom
łączenie różnych formatów medialnych w sposób zapewniający efekt
synergii.
„Wiedza o klientach jest niezbędna w naszej branży, a
zrozumienie ich zachowań to podstawa dla każdego, kto zajmuje się
reklamą” – stwierdza Luc Tran Thang, wiceprezes grupy Orange
odpowiedzialny za reklamę. „Udostępniając te informacje, stajemy
się partnerem branży reklamowej i przyczyniamy się do rozwoju rynku
mediów mobilnych. Rozwój ten z kolei zwiększa efektywność reklamy w
mediach mobilnych, na czym korzystają wszyscy – operatorzy
telekomunikacyjni, reklamodawcy, a także konsumenci, którzy będą
otrzymywać materiały promocyjne dostosowane do swoich oczekiwań”.
„Wprawdzie w ubiegłym roku liczba reklam w mediach mobilnych
wzrosła dwukrotnie, ale brak wiedzy o zachowaniach klientów wciąż jest
jedną z głównych barier zniechęcających reklamodawców” –
powiedział Jon Mew, szef działu mediów mobilnych w firmie Internet
Advertising Bureau. „Połączenie znakomitych baz wyników badań
Exposure i TGI otworzy przed branżą nowe perspektywy. Umożliwi
przeprowadzanie dokładniejszych i efektywniejszych analiz każdemu
brytyjskiemu reklamodawcy lub agencji reklamowej”.
„To nowe narzędzie znacznie ułatwi nam planowanie. Populacja
użytkowników urządzeń mobilnych jest coraz większa i zróżnicowana, a
wiedza o tym, z jakich produktów użytkownicy ci korzystają i w jaki
sposób, stanowi dla nas nieocenioną pomoc” – powiedział George
Dixon, dyrektor ds. urządzeń mobilnych i główny specjalista ds.
planowania rozwiązań cyfrowych w firmie MediaCom, GroupM. „Badania
Orange Mobile Exposure od dawna dostarczały nam niezawodnych informacji
na ten temat. Połączenie ich bazy danych z bazą TGI pozwoli nam ocenić
rynek urządzeń mobilnych w porównaniu z innymi mediami”.
„To wspaniała wiadomość dla rynku” – powiedział Will King,
dyrektor ds. rozwoju produktów w dziale Internetu i urządzeń mobilnych
firmy Unanimis. „Aby dobrze zaplanować kampanię medialną, trzeba
dysponować odpowiednią wiedzą, która dotąd była trudno dostępna na tym
obszarze. Wyniki badań TGI, od dawna wykorzystywane w planowaniu, po
połączeniu z bazą Orange Mobile Exposure zapewnią reklamodawcom pełny
obraz sytuacji, co ułatwi im efektywne włączenie do swojego miksu
marketingowego reklamy w mediach mobilnych”.
Aby skorzystać z bazy danych Exposure, reklamodawcy i agencje
medialne powinny się skontaktować z siecią Orange Advertising Network
(w Wielkiej Brytanii: Unanimis) oraz złożyć odpowiedni wniosek.
Dotychczasowi użytkownicy bazy TGI mogą uzyskać dostęp do połączonej
bazy bezpłatnie, po złożeniu wniosku. Reklamodawcom oferowane są
również analizy na indywidualne zamówienie oraz informacje dotyczące
kampanii w określonym sektorze i grupie odbiorców. Unanimis może
przedstawić grupę potencjalnych odbiorców dla konkretnej marki, sposób
korzystania przez tę grupę z mediów mobilnych, jej zachowania społeczne
i zachowania dotyczące zakupów, preferowane przez nią formaty medialne
oraz możliwości zastosowania w jej przypadku m-handlu.
źródło: Orange
Kan
Czyli promocja w stylu Orange …
Nie pod tym postem wstawiłem komentarz… miało być pod zbieraj minuty ech..
http://w823.wrzuta.pl/audio/2kgT6wJYoAf/orange_mowi_ci_spier
jak orange traktuje klientów
Dobre 🙂
No cóż, chłopak dosadnie określił to co miał na myśli. Szkoda, że nie pomyślał o możliwości nagrania.
W Polsce brak serwisu. Firma AB s.a z Wrocławia uchodząca za serwis to spedytor wysyłający telefon do serwisu w Czechach. Nie można wysłać telefonu z usterkami mechanicznym a upadek telfonu, zbity wyświetlacz, zgubiony patyczek, pęknięta obudowa to norma jeśli chodzi o telefony. Ten telefon to jednorazówka. Działa ok, ale jak się uszkodzi to w Polsce nikt go nie chce naprawić. Szanujmy środowisko i producentom nie dbającym o klienta czyli o serwis mówmy NIE !! A producentowi sugerujemy zmianę firmy serwisowej w Polsce na poważną a nie taką która zajmuje się przepakowywaniem i wysyłaniem dalej w świat….
rynek mobilnego internetu kwitnie, wkrótce ludzie będą głównie korzystać z komunikatorów w komuórkach i maili zamiast wiadomości tekstowych,
Chery, i reszta madral: nagranie sfalszowane i raczej dotyczylo pracownika Play a nie Orange.
Czyzby pracownik Orange ? 🙂
Niech Orange zgapi pomysł na reklamy od Heyah, teraz już może bo niedługo 'łapa’ będzie bardziej nowoczesna i dopiero pokaże na co ją stać 🙂 Pewnie będzie też jakaś wzmianka o tym 'Heyah bardziej Dębki’, podobno się tam dzieje 😛
reklama jak reklama – ma przyciągać klientów – a w jaki sposób ? to już mniej ważne:)