Od 21 lipca br. baza wyników niezależnych badań Orange
Mobile Exposure zostaje połączona z bazą badań TGI (Target Group
Index). Dzięki połączeniu tych dwóch źródeł danych firmy reklamowe i
właściciele marek będą mogli lepiej analizować zachowania klientów i
efektywniej organizować kampanie reklamowe w mediach mobilnych.

  • Nowa, połączona baza wyników badań Mobile Exposure ułatwi firmom
    poszerzenie miksu marketingowego o reklamę w mediach mobilnych.
  • Dane dostępne w połączonej bazie pomogą reklamodawcom i agencjom
    medialnym w analizie trendów i zachowań na europejskim rynku mediów
    mobilnych.
  • Specjaliści ds. marketingu będą mogli efektywniej planować i
    realizować kampanie reklamowe w mediach mobilnych oraz lepiej
    dostosowywać formaty reklam do konkretnych grup odbiorców.
  • Skorzystają też klienci, którzy będą otrzymywać informacje o
    promocjach dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań.

Korzystając z wyników badań zawartych w bazie Orange można uzyskać
szczegółowe dane o użytkownikach mediów mobilnych, np. jak, gdzie i
dlaczego uzyskują dostęp do treści, informacji i rozrywki, natomiast
badania TGI dostarczają informacji na temat używania tradycyjnych
mediów, marek i produktów.

Po połączeniu obu baz powstało kompleksowe źródło wiedzy o poziomie
szczegółowości, jakiego nie zapewnia żadne z dotychczas dostępnych
narzędzi. Baza Orange Mobile Exposure dostarcza informacji o
zachowaniach użytkowników mediów mobilnych. Umożliwia reklamodawcom
określenie, jakiego typu treści należy kierować do różnych grup
odbiorców, aby osiągnąć najlepsze rezultaty, oraz gdzie i o jakiej
porze dnia użytkownicy z największym prawdopodobieństwem uzyskują
dostęp do treści w poszczególnych branżach i sektorach.

Baza obejmuje sektor samochodowy, odzieżowy, kosmetyczny,
elektroniczny, komputerowy, gier komputerowych, spożywczy, turystyki i
rekreacji oraz ubezpieczeń. Oto przykładowe dane dotyczące użytkowników
mediów mobilnych w Wielkiej Brytanii, którzy są zainteresowani rynkiem
samochodowym:

  • 59% regularnie korzysta z przeglądarek mobilnych,
  • 49% często szuka nowych informacji,
  • 45% korzysta z mediów mobilnych przez ponad 10 minut, gdy ma na
    to czas,
  • 14% jest zainteresowane reklamą w mediach mobilnych.

W połączonej bazie reklamodawcy będą też mogli poszukać
dokładniejszych informacji o konkretnych markach (ponad 7000) i innych
typach mediów. Oto jeszcze jeden przykład:

  • 3% mieszkańców Wielkiej Brytanii posiada samochody marki BMW.
  • Spośród nich 44% korzysta z mediów mobilnych (o 10% więcej niż w
    przypadku użytkowników innych porównywalnych marek samochodów).
  • Grupa ta jest najbardziej zainteresowana następującymi formatami
    reklamy w mediach mobilnych: kuponami (16%), promocjami sprzedaży
    (11%), informacjami lokalnymi (11%) oraz grami sponsorowanymi (9%).
  • Ponadto użytkownicy mediów mobilnych częściej przeglądają
    Internet na komputerach (26%), oglądają telewizję (16%) i chodzą do
    kina (15%). Informacje takie ułatwiają reklamodawcom i marketerom
    łączenie różnych formatów medialnych w sposób zapewniający efekt
    synergii.

Wiedza o klientach jest niezbędna w naszej branży, a
zrozumienie ich zachowań to podstawa dla każdego, kto zajmuje się
reklamą
” – stwierdza Luc Tran Thang, wiceprezes grupy Orange
odpowiedzialny za reklamę. „Udostępniając te informacje, stajemy
się partnerem branży reklamowej i przyczyniamy się do rozwoju rynku
mediów mobilnych. Rozwój ten z kolei zwiększa efektywność reklamy w
mediach mobilnych, na czym korzystają wszyscy – operatorzy
telekomunikacyjni, reklamodawcy, a także konsumenci, którzy będą
otrzymywać materiały promocyjne dostosowane do swoich oczekiwań
”.

Wprawdzie w ubiegłym roku liczba reklam w mediach mobilnych
wzrosła dwukrotnie, ale brak wiedzy o zachowaniach klientów wciąż jest
jedną z głównych barier zniechęcających reklamodawców
” –
powiedział Jon Mew, szef działu mediów mobilnych w firmie Internet
Advertising Bureau. „Połączenie znakomitych baz wyników badań
Exposure i TGI otworzy przed branżą nowe perspektywy. Umożliwi
przeprowadzanie dokładniejszych i efektywniejszych analiz każdemu
brytyjskiemu reklamodawcy lub agencji reklamowej
”.

To nowe narzędzie znacznie ułatwi nam planowanie. Populacja
użytkowników urządzeń mobilnych jest coraz większa i zróżnicowana, a
wiedza o tym, z jakich produktów użytkownicy ci korzystają i w jaki
sposób, stanowi dla nas nieocenioną pomoc
” – powiedział George
Dixon, dyrektor ds. urządzeń mobilnych i główny specjalista ds.
planowania rozwiązań cyfrowych w firmie MediaCom, GroupM. „Badania
Orange Mobile Exposure od dawna dostarczały nam niezawodnych informacji
na ten temat. Połączenie ich bazy danych z bazą TGI pozwoli nam ocenić
rynek urządzeń mobilnych w porównaniu z innymi mediami
”.

To wspaniała wiadomość dla rynku” – powiedział Will King,
dyrektor ds. rozwoju produktów w dziale Internetu i urządzeń mobilnych
firmy Unanimis. „Aby dobrze zaplanować kampanię medialną, trzeba
dysponować odpowiednią wiedzą, która dotąd była trudno dostępna na tym
obszarze. Wyniki badań TGI, od dawna wykorzystywane w planowaniu, po
połączeniu z bazą Orange Mobile Exposure zapewnią reklamodawcom pełny
obraz sytuacji, co ułatwi im efektywne włączenie do swojego miksu
marketingowego reklamy w mediach mobilnych
”.

Aby skorzystać z bazy danych Exposure, reklamodawcy i agencje
medialne powinny się skontaktować z siecią Orange Advertising Network
(w Wielkiej Brytanii: Unanimis) oraz złożyć odpowiedni wniosek.
Dotychczasowi użytkownicy bazy TGI mogą uzyskać dostęp do połączonej
bazy bezpłatnie, po złożeniu wniosku. Reklamodawcom oferowane są
również analizy na indywidualne zamówienie oraz informacje dotyczące
kampanii w określonym sektorze i grupie odbiorców. Unanimis może
przedstawić grupę potencjalnych odbiorców dla konkretnej marki, sposób
korzystania przez tę grupę z mediów mobilnych, jej zachowania społeczne
i zachowania dotyczące zakupów, preferowane przez nią formaty medialne
oraz możliwości zastosowania w jej przypadku m-handlu.

źródło: Orange

Kan