Sukces odnosi taka reklama, która przekona potencjalnego nabywcę do zakupu danego produktu lub usługi. Problem jednak polega na tym, że konsumenci sceptycznie podchodzą do reklam w mediach.
Stąd Telix.pl zapytał rzecznika Grupy TP: Czy spodziewał się, że tajemnicze kody z bonusem będą aż takim hitem Orange?
– „Przygotowując akcję z kodami widzieliśmy duże możliwości, ale szczerze mówiąc nie spodziewalismy aż tak wielkiego sukcesu i kilkuset tysięcy uczestników promocji – powiedział Telix.pl Rzecznik.
– Myślę, że marketingowo był to jeden z najlepszych virali, jakie kiedykolwiek zrobiły polskie firmy i wizerunkowo przyczynił się do wzmocnienia naszej marki, co w kontekście obecnej sytuacji na rynku komórkowym jest niezwykle ważne – dodał. Tuaj warto dodać, że Promocja „Tajemnicze Kody” swoim oddźwiękiem uciszyły nawet głośny Play i Stan Darmowy o czym może świadczyć ankieta na Telix.pl.
Jak wiadomo Internet jest obecnie najpopularniejszym kanałem komunikacji marketingowej. Tysiące komentarzy na forach, blogach i czatach aż kwitną od niezliczonej liczby próśb na temat nowych kodów. Moim zdaniem „tajemnicze kody” to najefektowniejsza kampania reklamowa na rynku od czasu wejścia Heyah na rynek. Znów się okazało, że do użytkownika bardziej dociera promocja oferty w stylu taniego lub wręcz darmowego (podwójne doładowanie) niż najbardziej przemyślane schematy twórców reklam i telewizyjnych i bilbordów.
– Warto dodać, że koszty przygotowania promocji i jej wsparcia reklamowego były minimalne, w porównaniu z klasycznymi działaniami marketingowymi. Viral przyczynił się też do ogromnego wzrostu zainteresowania klientów naszym fanpage`em na FB i blogiem rzecznika, na których można było znaleźć kody. – podkreślił Wojciech Jabczyński”.
Najważniejsze jest to aby ofertę dostosować do potrzeb klienta, a nie klienta do potrzeb operatora. Dlatego poprosiliśmy Rzecznika, czy może uchylić rąbka tajemnicy, czy „tajemnicze kody” będą jeszcze kiedyś kontynuowane? – pytanie o możliwość kontynuowania podobnych promocji dla użytkowników Orange, wydaje się raczej retoryczne – tajemniczo i z dużą nadzieją dla oczekujących takich promocji odpowiedział Wojciech Jabczyński.
Warto przypomnieć, że Tajemnicze kody w Orange przedłużone o dwa dni.
W tym miejscu należy zadać sobie pytanie, czym jeszcze zaskoczą nas operatrzy i jak opłacalnym nośnikiem reklamy może być Promocja na styku Internet – portale telekomunikacyjne?
Dziękujemy za komentarz
źródło: wł
Kan
Bardziej wymierne korzyści dla użytkownika moim zdaniem daje podwójne doładowanie, ale fakt łapanie i szukanie kodów to fajna zabawa i człowiek dostaje coś całkowicie za darmo, a to działa 🙂
Podwójne doładowanie jest zdecydowanie bardziej korzystne i z bonusów można korzystac dłużej 😉 Tu trzeba było się trochę wysilić, zeby dostać bonus, a i nie zawsze można było go wykorzystać (bo np. aktywne były pakiety). Z tym bieganiem po mieście to trochę przesadzili, bo jednak dla paru sms/mms – szkoda zachodu. Na facebooku Heyah zapowiedziała powtórkę z akcji w różnych miastach – znowu będą rozdawać za darmo doładowania do telefonów.
ciezko porownywac. inne promocje. kody chyba dzialaly nawet przy nieaktywnych wychodzacych polaczeniach.
ktos probwal sumowac te bonusy? przez 2 tygodnie pewnie troche sie tego zebralo.
Zależy czy będzie to cyklicznie czy jednorazowo, bo jednak podwójne doładowanie trafia się co jakiś czas- nie jestem w heyah od 3 lat, ale 2-3 razy na rok dla tej promocji to był standard.
Chociaż promocja orange po tym sukcesie zapewne też doczeka się kolejnych edycji 😉
Co do porównywania to pokusiłem się na podstawie ankiety.
Sukces tej promocji jest niezaprzeczalny. Duże brawa dla Orange, że zaryzykowała taki sposób promowania oferty pre-paid. Dobitnie pokazała, że zalezy jej także na tych, których nie stac wydawac 50-100 zł/m i dlkatego oferta pre-paid orange (POP, Orange) jest tak znana miedzy klientami operatorów komórkowych.
Do bani te kody. Nie działają w Playu.
To jest tylko w Orange.
Kody ciekawe, ale Orange mogło by zaproponować coś poważniejszego dla użytkowników na kartę np. podwoić lub znieść te limity na połączenia wychodzące i przychodzące np. zdrapka 25zł zamiast:
Wykonywanie połączeń 1 miesiąc
Odbieranie połączeń 6 miesięcy
mogło by być:
Wykonywanie połączeń 6 miesięcy
Odbieranie połączeń 12 miesięcy
A tak jesteśmy zmuszeni doładowywać konto nawet jeśli mamy na nim środki tylko po to, by przedłużyć czas na połączenia i dlatego główną kartą SIM u mnie jest Play.
@kazek, mniej więcej:
minuty do Orange: 75
minuty do wszystkich: 30
SMSy/MMSy do Orange: 100
SMSy/MMSy do wszystkich: 20
Z tymi ważnościami konta to wystarczy, by Orange wprowadziło sumowanie terminów ważności jakie jest w Erze i Heyah. W Orange data ważności konta liczy się od dnia doładowania, w Erze i Heyah ważność konta dodawana jest do już posiadanej i można mieć konto po doładowaniach ważne rok.
Promocja fajna lecz sposób jej „rozpowszechniania” przez pracowników Orange np na Telix czy innych jest prostacki. Reklama aby dotarała musi być powtórzoną określoną ilość razy. Jeśli zbyt mało razy ją widzimy to jej nie zarejestrujemy a jeśli widzimy ją zbyt często przyprawia nas o odruch wymiotny. Z tym drugim efektem moim zdaniem mamy tu do czynienia .
Muszę, lekko zaprotestować. Na Telix.pl tylko informujemy, reagując na Prośby Czytelników o kolejnych kodach – robimy tak zawsze przy okazji promocji innych operatorów – taka tematyka jest naszego serwisu. Każdy chętny ma możliwość zapoznania się z nimi w newsie. Niestety jest takze minus z czym staramy się walczyć – to niestety wulgaryzmy i próby wrzucania linków promujacych strony czasem nawet erotyczne, o których donoszą nasi Czytelnicy. codziennie usuwamy takich „komentarzy” setki. Za informację o nich poprzez skrypt „Zgłos” Dziękujemy. Andrzej
Nie no oczywiście niefortunnie się wyraziłem. Nie miałem na myśli że Telix cos rozpowszechnia. Mnie „ujął” tylko schemat działania pracowników operatora na wszystkich portalach telkom.
Niech napiszą skąd wzieli ten pomysł!:) Sami na niego nie wpadli tylko na 1 stronce był dokładnie opisany schemat tego pomysłu/akcji !:)
Jak poinformował na swoim blogu Wojciech Jabczyński: Koszty przygotowania i promocji akcji kodowej były minimalne w porównaniu z tradycyjnymi działaniami marketingowymi. Pomysł był Orange. Wszystko ładnie się rozchodziło po necie i prywatnymi kanałami. Andrzej
Podwójne doładowania sprawiają, że ludzie wydają pieniądze chętniej jak mają ich więcej. A darmowe kody to promocja trafiona w 10 bo jest za darmo, a znajomi się nimi wymieniają. Moim zdaniem dużo bardziej się opłaca dać coś za darmo dla klientów niż puszczać reklamy w tv.
Podwójne doładowanie w TT i Heyah daje obniżkę wszystkich usług do 50%. Tu dają ekstra kilka wybranych usług, więc opłacalność promocji jest znacznie mniejsza niz w Erze. Poza tym jeśli w Orange nie masz konta ważnego na połączenia wychodzące, to nie możesz korzystać z bonusów. No i wielki minus to rozliczanie bonusów po pakietach.
Znacie jekieś kody bo ja nie wiem gdzie/jak szukać 🙁 CZEKAM Z NIECIERPLIWOŚCIĄ
Wszystkie kody dostępne są w linkach: https://www.telix.pl/artykul/tajemnicze-kody-orange-z-bonusem-3,40660.html Promocja trwa do 17 maja więc jeszcze mozna wykorzystać te, których nie wysyłalismy do tej pory. Andrzej
Tak to prawda, zgadzam sie z Kanem ciężko nie zauważyć w ostatnich
tygodniach tej promocji. Cała otoczka oraz realizacja jest przygotowana
na wysokim poziomie. Jestem przekonany że takie promocje
jak tajemnicze kody i orange combo są dobrym przykładem budowania
pozytywnych relacji z klientami. Ciekawe co będzie następne i jak zareaguje konkurencja.
Każda promocja która daje coś abonentowi za free jest chwalebna i raczej skazana jest na sukces. Zastanawia mnie jednak czy z takich promocji, w których wklepuje się kody korzystają osoby starsze, czy to wyłącznie tylko młodzi? Operator powinien jednak wziąć pod uwagę że są osoby które nie korzystają z internetu, albo mieszkają w „szczerym polu” i nie wiedza o czymś takim.
[quote] Zastanawia mnie jednak czy z takich promocji, w których wklepuje się kody korzystają osoby starsze, czy to wyłącznie tylko młodzi? Operator powinien jednak wziąć pod uwagę że są osoby które nie korzystają z internetu, albo mieszkają w „szczerym polu” i nie wiedza o czymś takim. [/quote]
No właśnie, pytałem swoich znajomych (o których wiem że są w Orange) o co chodzi z tymi kodami ale żaden nie był w stanie mi nic na ten temat powiedzieć. Fakt, moi znajomi to już od 37 wzwyż ale do emerytury jeszcze daleko.
Możecie dać jakies kody a nie ciągle same komentarze o..jejku…
@ Pan kleks- wydaje mi się, że tyle ile osób tyle też opinii. Osobiście pomysł z szukaniem kodów na mieście bardzo przypadł mi do gustu. Przynajmniej akcja wyróżniała się znacznie od standardowych promo. przez co zapadła w pamięć. Chyba więcej było w tym zabawy. Teraz przyszedł czas na net mobilny-zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych. Mam nadzieję, że pojawi się coś nowego. Chyba, że coś pominęłam?
Ja bym na miejscu wszystkich sieci zrobił taką promocje
Promocje Playa skutecznie niszczy sam Play.
Internet bez internetu, 4G nie 4G czy 'promocyjne’ modemy których nigdzie nie ma – w salonach wiszą puste opakowania…
[url] http://play-sciemnia.blog.onet.pl/%5B/url%5D
[img] http://www.antyplay.000space.com/galeria_files/2011-03-Play-4g.jpg%5B/img%5D
Niszczy? Przecież Play najwięcej przyjmuje klientów i najmniej oddaje – póki co.
WITAM MAM PYTANKO NIE CHODZI MI WAP CHODZIARZ KILKAKROTNI SCIAGALEM KONFIGURACJE … WIFI BEZ ZARZUTU CHOC CZASEM POKAZUJE BRAK PAMIECI ? POMÓŻCIE