Monetia, po kwietniowej zmianie właścicielskiej i uzyskaniu licencji krajowej instytucji płatniczej, zapowiada wzrost udziału w rynku. Stanie się tak dzięki rozwojowi sieci o kolejne placówki oraz rozszerzeniu oferty.

Wojciech Jóźwiak, prezes zarządu Monetii
Wojciech Jóźwiak, prezes zarządu Monetii

Monetia to największa ogólnopolska sieć agencji płatniczych. Co miesiąc pół miliona osób realizuje w jej placówkach płatności gotówkowe i korzysta z preferencyjnych opłat wynegocjowanych przez Monetię u wystawców faktur.

Dziś prezes Monetii, Wojciech Jóźwiak przedstawił plan rozwoju nowych usług w ofercie spółki. Mogą być one interesującą alternatywą dla wielu przedsiębiorstw i firm, poszukujących optymalizacji kosztów związanych z obsługą kasową i przetwarzaniem wrażliwej korespondencji.

Outsourcing kasowy, czyli prowadzenie kasy przez Monetię na zlecenie klienta, powinien zainteresować firmy, które mają klientów płacących gotówką, ale rozważają zamknięcie własnych punktów lub ich nie prowadzą. Oferujemy im przejęcie dotychczasowej kasy i obsługę w dawnym miejscu lub utworzenie dedykowanej placówki. To korzystne finansowo dla nich i wygodne dla ich klientów lub interesantów. Opłaty wnoszą oni nadal w tym samym miejscu a dodatkowo mogą zapłacić swoje rachunki na preferencyjnych warunkach. Utrzymanie lub utworzenie punktu kasowego jest też często istotnym elementem przetargów na obsługę bankową ogłaszanych przez jednostki samorządu terytorialnego lub duże przedsiębiorstwa. Występujemy w takim przetargu jako konsorcjant lub podwykonawca – dzięki czemu bank może pozyskać klienta bez ponoszenia kosztów związanych z tworzeniem i prowadzeniem oddziału kasowego – wyjaśnia Wojciech Jóźwiak.

Fulfillment to kolejna nowość proponowana przez Monetię firmom, które oferują usługi zdalnie – przez Internet czy telefon. Wiele z nich wymaga weryfikacji naszych danych i podpisu. W takim wypadku klient musiał często pofatygować się do oddziału albo umawiać się z kurierem na odbiór i weryfikację dokumentów. Fulfillment jest wygodną i tańszą alternatywą dla firm kurierskich. To klient zdecyduje o tym, kiedy i w jakim miejscu odbierze i podpisze dokumenty. Będzie to można zrobić w dowolnej placówce Monetii nawet, jeśli zechcemy na wakacjach na Mazurach zmienić abonament u operatora naszej komórki – tłumaczy Wojciech Jóźwiak.

Nadal w placówkach Monetii będzie można opłacić czynsz, faktury za energię, gaz, opłaty telekomunikacyjne, raty kredytów, doładować telefon i wypłacić gotówkę. Spółka obecnie posiada 550 placówek w całym kraju, a do końca roku ma ich być 600. Co roku będą powstawać nowe – w tempie ok. 10 proc. na rok. Spółka będzie nawiązywać współpracę w kolejnymi wystawcami faktur. Teraz Monetia obsługuje w ciągu roku 15 mln faktur o łącznej wartości 2,6 mld zł, co daje jej 10 proc. udział w rynku płatności gotówkowych. W ostatnich latach Monetia wypracowywała rocznie ok. 10 mln zł przychodów, generując przy tym zysk netto na poziomie 1,6-2,1 mln zł. Dywersyfikacja oferty i większa sieć ma zapewnić spółce dalszy zrównoważony rozwój.

źródło: Monetia

Kan