WorldRemit – firma wyspecjalizowana w przekazach pieniężnych i jednocześnie jeden z brytyjskich startupów – nawiązał współpracę z europejskim operatorem wirtualnej telefonii komórkowej Lebara w zakresie globalnych przekazów, w tym obsługi przekazów do Polski.

Lebara i WorldRemit, dwie marki świadczące usługi zagranicznym rezydentom, zawarły strategiczne partnerstwo, w ramach którego WorldRemit zostaje wyłącznym partnerem Lebary w zakresie globalnych przekazów pieniężnych, w tym obsługi przekazów do Polski.
Zgodnie z umową, ponad 3 mln użytkowników usług Lebara Mobile i Lebara Money będzie mogło dzięki cyfrowym usługom WorldRemit bezproblemowo zlecać przekazy bezpośrednio z poziomu aplikacji i strony internetowej Lebara. Proces ten wpisuje się w plany WorldRemit objęcia usługami 10 mln klientów z rynków wschodzących w perspektywie 2020 roku.
Klienci Lebary z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Danii i Holandii będą mogli korzystać z rozbudowanej sieci punktów wypłat WorldRemit dostępnej w ponad 145 krajach. Będzie to także tańsze i wygodniejsze rozwiązanie dla 90 proc. migrantów, którzy nadal przesyłają pieniądze tradycyjnymi metodami.
W ramach umowy WorldRemit skorzysta również z możliwości co-brandingu w sklepach detalicznych Lebary oraz z reklam w pakietach simpack marki Lebara Mobile, dostępnych w 260 tys. sklepów w całej Europie Zachodniej.
Ismail Ahmed, założyciel i prezes WorldRemit: „Z przyjemnością nawiązujemy partnerstwo z jedną z najprężniejszych na świecie marek sektora MVNO (operatorów wirtualnych), obsługującą obcokrajowców mieszkających w krajach europejskich, która w ten sposób zapewni im dostęp do naszej usługi „mobile first” („po pierwsze mobile”). Marka Lebary jest dobrze znana europejskim klientom, m.in. dzięki ponad 260 tysiącom punktów sprzedaży naziemnej. Pozwolą nam one rozszerzyć zasięg i wspólnie dotrzeć do milionów nowych klientów z naszymi szybkimi, tanimi i bezpiecznymi usługami.”
WorldRemit współpracowało dotychczas z partnerami z sektora telekomunikacji jako odbiorca, ale to jest pierwsze strategiczne partnerstwo z mobilnym operatorem, jakie nawiązujemy w charakterze nadawcy. Chętnie umocnimy naszą czołową pozycję na rynku dzięki kolejnym, równie ambitnym partnerstwom w przyszłości”.
Graeme Oxby, prezes Lebara Group: „Ta inicjatywa wychodzi naprzeciw rosnącym potrzebom naszych klientów. Wielu z nich to obcokrajowcy, którzy przesyłają pieniądze krewnym i znajomym za granicę – do krajów, z których pochodzą. Dzięki współpracy z WorldRemit możemy zaoferować im prostą, a przy tym niedrogą usługę transferu pieniędzy”.

Czołowa pozycja i popularność marki Lebara wśród obcokrajowców w krajach europejskich, w połączeniu ze wzrostem liczby użytkowników smartfonów, tworzy doskonałą platformę do uruchomienia nowych usług, w oparciu o partnerską współpracę. Nasi partnerzy otrzymują dostęp do bazy klientów, jaką może pochwalić się niewielu operatorów komórkowych”.

WorldRemit zwiększa swój udział w rynku przekazów (przelewów) pieniężnych realizowanych przez społeczności imigranckie. Już teraz rynek ten jest wart 600 mld dolarów. Firma słynie z tego, że kładzie nacisk na urządzenia mobilne (podejście „mobile first”); jedna trzecia realizowanych przez nią transakcji trafia na mobilne rachunki bankowe; w skali globalnej, WorldRemit obsługuje obecnie 74% międzynarodowych przekazów pieniężnych na tego typu rachunki.
Dzięki modelowi cyfrowemu WorldRemit do sfinalizowania transakcji wystarczy kilka stuknięć w ekran smartfonu. Każdego miesiąca klienci WorldRemit realizują ponad milion transakcji, korzystając z aplikacji lub strony internetowej firmy.
Więcej informacji o tym, w jaki sposób klienci Lebara mogą przesyłać pieniądze do Polski za pośrednictwem WorldRemit, można znaleźć na stronie https://www.worldremit.com/en/Poland

źródło: Lebara