Aż 36% nastolatków biorących udział w badaniu TNS OBOP, nie wyobraża sobie dnia bez telefonu komórkowego, co więcej, wielu z grozić może uzależnienie. Więcej na ten temat informowaliśmy w artykule: Młodzi Polacy są uzależnieni od telefonów komórkowych.

Kampania „Uwaga! Fonoholizm” jest ogólnopolską kampanią społeczną mającą na celu podejmowanie działań na rzecz przeciwdziałania nadmiernemu używaniu telefonu komórkowego przez młodzież.

Kampania adresowana jest do nauczycieli, uczniów i rodziców. W jej ramach On Board PR przygotuje i poprowadzi działania edukacyjne mające na celu podniesienie świadomości problemu wśród młodzieży, ich rodzin i pedagogów. Do działań w ramach kampanii zostali zaproszeni eksperci w dziedzinie psychologii oraz nowoczesnych form komunikacji.

Inicjatorem kampanii jest firma InternetQ Poland Sp. z o.o. Więcej informacji na temat akcji znajduje się na stronie www.uwagafonoholizm.pl.

O programie

  • Więcej niż co trzeci (36%) nastolatek nie wyobraża sobie nawet jednego dnia bez telefonu komórkowego.
  • Ponad połowa (56%) badanej młodzieży nie zgadza się, że telefon komórkowy mógłby dla nich nie istnieć i, że wolą spotykać się z ludźmi i rozmawiać osobiście.
  • Dwie trzecie (68%) nastolatków traktuje telefon komórkowy, jako niezbędne narzędzie, aby być na bieżąco ze wszystkimi informacjami.
  • Więcej niż co czwarty (27%) nastolatek na pewno wróciłby się po telefon komórkowy, gdyby zapomniał go z domu.
  • Podobny odsetek (28%) co prawda nie wróciłby po komórkę, ale czułby w związku z tym niepokój.

źródło: www.uwagafonoholizm.pl

Kan