Cyfrowy Polsat ogłosił swoje wyniki za III kwartał.

W trzecim kwartale 2011 roku Grupa Cyfrowy Polsat odnotowała strate netto w wysokosci 61.987 zł, w wyniku wysokich kosztów finansowych przede wszystkim wynikajacych z wahan kursów walutowych – czytamy w sprawozdaniu finansowym Spółki. Spółka jest operatorem płatnej cyfrowej platformy satelitarnej „Cyfrowy Polsat” świadczącym usługi na terytorium Polski, operatorem wirtualnej sieci telefonii komórkowej oraz dostawcą usługi dostępu do Internetu.

Zysk EBITDA wzrósł o 92.647 zł, czyli o 89.5%, do 196.216 zł za okres trzech miesięcy zakończony 30 września 2011 roku ze 103.569 zł w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 września 2010. Marża EBITDA wzrosła do 31.9% w trzecim kwartale 2011 z 28.5% w trzecim kwartale 2010 roku.

Liczba abonentów cyfrowego Polsatu na usługi DTH wzrosła o 7,0% z
około 3.277,9 tysiecy abonentów na 30 września 2010 roku do około 3.506,1 tysięcy abonentów na 30 września 2011 roku. – Zwiększenie bazy abonentów zawdzieczamy utrzymującemu się popytowi na usługi DTH na rynku płatnej telewizji w Polsce i korzystnemu stosunkowi jakości do ceny naszych produktów – napisał Cyfrowy Polsat w sprawozdaniu. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 78,2% i 79,2% całej bazy odpowiednio na 30 wrzesnia 2011 i 2010 roku.

Cyfrowy Polsat jest największym dostawcą płatnej telewizji satelitarnej w Polsce oraz czwartą co do wielkości platformą DTH w Europie pod wzgledem liczby abonentów. W ramach Multioferty dostarcza abonentom telewizję satelitarną, szerokopasmowy dostęp do Internetu w technologii HSPA+ a od niedawna również w najnowszej technologii LTE oraz usługi telefonii komórkowej (jako operator MVNO). Na dzien 30 września 2011 roku baza klientów Cyfrowego Polsatu liczyła 3.506.077 abonentów DTH, 54.004
użytkowników szerokopasmowego Internetu oraz 136.459 użytkowników usług telefonii komórkowej.

Najważniejsze wydarzenia III kw. 2011 r. w porównaniu do III kw. 2010 r.:

  • Liczba abonentów DTH wzrosła o 228 tys. rok do roku do 3,51 miliona;
  • Pozyskania brutto w dziewięciomiesięcznym okresie 2011 roku wyniosły 337 tys.;
  • Przychody wzrosły o 68% do 616 mln zł;
  • EBITDA wzrosła o 89% do 196 mln zł;
  • Marża EBITDA wyniosła 31,9%;
  • Odnotowano stratę netto w wysokości 62 mln zł w konsekwencji wysokich kosztów finansowych poniesionych w wyniku wyceny obligacji denominowanych w euro;
  • Wzrósł średni przychód na abonenta – ARPU pakietu Familijnego wzrosło o 6,7% do 44,7 zł, a pakietu Mini o 24,3% do 13,8 zł (jednym z czynników wzrostu były przychody z transmisji w systemie PPV walki Adamek-Kliczko);
  • Został utrzymany stabilny i niski wskaźnik churn wynoszący 9,4% za 12 ostatnich miesięcy;
  • Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła o 77 tys. do 136 tys., spośród których 99% stanowili klienci korzystający z oferty abonamentowej;
  • Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wyniosła 54 tys.;
  • Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w oglądalności wyniósł 21,2% (w tym udział kanału głównego – 15,9%, a kanałów tematycznych – 5,3%);
  • Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w rynku reklamy telewizyjnej wyniósł 23,7%.

Rozszerzony skonsolidowany raport kwartalny Cyfrowego Polsatu za okres trzech miesięcy zakończony 30 września 2011 roku: Tutaj

źródło: Cyfrowy Polsat

Kan