Kiedy tak naprawdę zaczyna się sezon świąteczny? To pytanie od zawsze wzbudza kontrowersje, dlatego Sonos postanowił rozstrzygnąć wszelkie spory. W tym celu powstał wyjątkowy algorytm S.A.N.T.A (Seasonal Audio Noise Tracking Aggregator), który przeanalizuje dane dotyczące świątecznych filmów oraz piosenek z 23 krajów, w tym z Polski.

Internet od lat toczy spór o to, kiedy należy zacząć przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia. Jednym zależy na jak najdłuższym zatrzymaniu jesieni, drudzy z niecierpliwością wypatrują pierwszych świątecznych gadżetów i słodyczy w supermarketach. Przyjęło się, że mieszkańcy USA często zamieniają haloweenowe dekoracje na bożonarodzeniowe ozdoby już na początku listopada, jednak prawdziwe szaleństwo zaczyna się po Święcie Dziękczynienia. W Europie moment kulminacyjny wyznacza początek adwentu i Mikołajki. Czy aby na pewno?

 

Świąteczny nastrój to dobry nastrój

Sonos postanowił pozyskać dowody na to, kiedy tak naprawdę budzi się w nas świąteczny nastrój. W internetowej przestrzeni wyszukiwań, odsłuchań i udostępnień, przepastnej niczym worek z prezentami Świętego Mikołaja, Sonos będzie śledził poziom „Jingle Waves”, czyli świątecznych fal dźwiękowych i filmowych. Dowiemy się czy na całym świecie tak samo kochamy klasyki, takie jak „Kevin Sam w Domu”. A może w Polsce królować będą “Listy do M.?” Kiedy z naszych głośników po raz pierwszy rozbrzmiewa nieśmiertelne „Last Christmas”? Te informacje pozwolą określić dokładny moment, w którym Święta stają się najważniejszym tematem w poszczególnych krajach. Będzie to oficjalny sygnał dla wszystkich, którzy nie mogą doczekać się dekorowania mieszkań, przystrajania choinki i pieczenia pierniczków.

 

– Niezależnie od tego, w jaki sposób spędzamy Święta, jest to czas, który sprawia, że czujemy się bardziej radośni i nostalgiczni, chcemy być bliżej siebie. Piosenka potrafi przywołać piękne wspomnienie o dekorowaniu ciasta z rodziną, a świąteczny film co roku wzrusza tak samo. Tym razem chcieliśmy nie tylko pomóc użytkownikom poczuć prawdziwie świąteczną atmosferę, oferując im dostęp do ulubionych treści o tej tematyce. Chcemy także odpowiedzieć na odwieczne pytanie: kiedy jest właściwy moment, aby podkręcić poziom dźwięku, gdy z głośników leci świąteczny hit? – powiedział Pete Pedersen, wiceprezes ds. marketingu w Sonos.

 

 

Święty Mikołaj patrzy

Sonos S.A.N.T.A Index analizuje częstotliwość, z jaką użytkownicy wyszukują i odtwarzają pięć najpopularniejszych świątecznych piosenek i filmów w aplikacji Sonos w każdym z 23 krajów biorących udział w projekcie – od Stanów Zjednoczonych, Kanadę i Meksyk, po Wielką Brytanię, Holandię, RPA, Kolumbię, Australię i Polskę. W połączeniu z innymi wskaźnikami, w tym z głośnością i sentymentem, Indeks generuje codzienny wynik „Jingle Waves” w skali od 0 (brak świątecznej radości) do 100 (maksymalna radość). Oficjalny początek sezonu świątecznego zostanie wyznaczony w momencie, gdy „Jingle Waves” w każdym kraju osiągnie punkt kulminacyjny, czyli wartość 50.

 

Słuchacze decydują

Słuchacze mają największy udział w rozstrzygnięciu debaty. To dzięki używaniu aplikacji i głośników Sonos mogą zdecydować o tym, na jakim poziomie będzie S.A.N.T.A Index w ich kraju. Aby uzyskać więcej informacji i być na bieżąco ze statusem „Jingle Waves” zapraszamy do odwiedzenia strony holiday.sonos.com i śledzenia na bieżąco konta @sonos oraz hasztagu #SANTAIndex.