Rozgrywka na konsolach Xbox One S i Xbox One X wolna od błędów w wyświetlaniu dzięki dodanemu wsparciu Radeon FreeSync

Rozbieżności w częstotliwości odświeżania i wysokie opóźnienia mogą zrujnować zabawę zarówno przy grze w szybkie „FPSy”, jak i we wciągające fabularnie „RPGi”. Chcąc skończyć z nierówną rozgrywką na konsolach firmy AMD i Microsoft ogłosiły wprowadzenie obsługi technologii Radeon FreeSync do konsol Xbox One S i Xbox One X. To najbardziej rozpowszechnione spośród rozwiązań służących poprawie płynności i wyeliminowaniu błędów w animacji jest już dostępne dla milionów użytkowników konsol Xbox One na całym świecie.

Odkąd 3 lata temu firma AMD wprowadziła technologię FreeSync na rynek, rozwiązanie to stało się dominującym wyborem graczy oczekujących rozgrywki bez zacięć. Oto jak korzysta się na technologii FreeSync:

  • Koniec z niedoskonałościami animacji: technologia FreeSync synchronizuje częstotliwość odświeżania ekranu z częstotliwością generowania klatek przez układ graficzny Radeon, dzięki czemu eliminuje błędy w wyświetlaniu, takie jak rozrywanie obrazu, zwiększone opóźnienie reakcji czy zacięcia animacji.
  • Otwarty ekosystem, większy wybór: liczba zgodnych z FreeSync wyświetlaczy jest ponad dwa razy większa niż droższego konkurencyjnego rozwiązania, co wynika z faktu polegania na otwartych standardach i przekłada się na ponad 240 modeli obsługujących FreeSync ekranów produkowanych przez ponad 20 firm.
  • Rozgrywka w jakości HDR przy minimalnych opóźnieniach: zapowiedziana w zeszłym roku technologia FreeSync 2 wprowadza niskie opóźnienia do rozgrywki z obrazem o wysokim kontraście, znakomitej czerni i szerokim gamucie kolorów, czyli do grania w HDR. Dzięki temu pozbawiona zacięć rozgrywka łączy się z grami obsługującymi HDR działając od razu na zasadzie „plug-and-play”.

Gracze mogą uruchomić technologię FreeSync w menu konsoli po podłączeniu przez HDMI zgodnego z tą technologią wyświetlacza.

źródło: Xbox