Polski Standard Płatności wraz z firmą MERA-SYSTEMY rozpoczął proces wdrażania BLIKA
w biletomatach komunikacji miejskiej. Od 12 lipca jako pierwsi za bilety BLIKIEM będą mogli zapłacić mieszkańcy Łodzi. Operatorem płatności jest firma eCard S.A.

Od tego dnia na urządzeniach będą pojawiać się specjalne naklejki, informujące pasażerów o nowej funkcjonalności oraz specjalne komunikaty na ekranach.

MERA-SYSTEMY to pierwszy partner Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA, w oferowaniu zupełnie nowej funkcjonalności BLIKA. Firma jest uznanym producentem i projektantem automatycznych systemów poboru opłat za usługi i produkty. W ubiegłym roku zawarła porozumienie z PSP dotyczące udostępnienia BLIKA w biletomatach komunikacji miejskiej. Nowe rozwiązanie zostało oficjalnie zaprezentowane podczas 11. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku we wrześniu 2015 roku. Jest bardzo proste: musimy mieć zainstalowaną aplikację mobilną banku – uczestnika BLIKA. System generuje nam kod, który wpisujemy na ekranie biletomatu. Transakcję potwierdzamy na swoim smartfonie. kod ważny jedynie 2 minuty gwarantuje nam pełne bezpieczeństwo.

Nawiązanie współpracy z MERA-SYSTEMY zwiększa możliwości BLIKA i ułatwia życie wszystkim jego użytkownikom. Wykorzystywanie aplikacji mobilnej banku w codziennych zakupach biletów miejskich w największych polskich miastach jest naturalnym kierunkiem rozwoju BLIKA. Nowa usługa to kolejne miejsce, gdzie pokazujemy wygodę i bezpieczeństwo transakcji mobilnych BLIK – mówi Dariusz Mazurkiewicz, Wiceprezes Polskiego Standardu Płatności.

Wprowadzenie BLIKA do naszych biletomatów rozszerza ich funkcjonalność o dodatkowy, nowoczesny kanał umożliwiający realizację płatności. Od tej pory pasażer chcąc zapłacić za przejazd nie musi się zastanawiać czy ma przy sobie monety lub karty płatnicze. Wystarczy telefon. Jednocześnie współpraca z Polskim Standardem Płatności potwierdza pozycję MERA-SYSTEMY jako lidera oferującego najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne na rynku automatów biletowych – mówi Michał Miernecki, Wiceprezes MERA- SYSTEMY.

Cieszy nas wybór eCard jako operatora płatności BLIK w projekcie obsługi biletomatów. To innowacyjne wdrożenie otwiera przed nami zupełnie nowy obszar potencjalnie dużego wolumenu transakcji mobilnych BLIK – dodaje Ewa Bereśniewicz-Kozłowska, Prezes eCard S.A.

Z systemu płatności mobilnych BLIK może korzystać obecnie ponad 2 miliony użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym 2015 roku dokonano nim ponad 3,5 miliona transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 148 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel czy First Data. Ale BLIK to także bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z około 14,8 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet, Planet Cash oraz PayTel) oraz płatności bezpośrednio na numer telefonu w usłudze P2P (w tej chwili w ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, mBanku i PKO Banku Polskim).

źródło: PSP

Kan