Liczba subskrybentów Netflix spadła po raz pierwszy od 10 lat – w tym kwartale firma straciła 200 tysięcy użytkowników.

Netflix ma nadzieję zrekompensować straty w przychodach chcąc pobierać opłaty od widzów, korzystających z kont innych osób.

O tym, że w pierwszym kwartale 2022 roku liczba subskrybentów serwisu streamingowego spadła o 200 tysięcy, kierownictwo Netflix poinformowało w ostatnim raporcie finansowym.

Liczba użytkowników na całym świecie spadła do 221,64 mln, podczas gdy w poprzednim kwartale wyniosła 221,84 mln. Spółka przewiduje, że w następnym kwartale straty wyniosą kolejne 2 mln abonentów. Ostatni raz całkowita liczba subskrybentów Netflix spadała w 2011 roku.

Jedna z możliwych przyczyn tego trendu to wzrost kosztów subskrypcji w Ameryce Północnej (z 13,99 USD do 15,49 USD miesięcznie) – w następstwie tej zmiany  serwis stracił 600 tysięcy subskrybentów.

Firma ostrzegła inwestorów, że wzrost przychodów znacznie się spowolnił w związku z zaostrzoną konkurencją na rynku, czynnikami geopolitycznymi (w tym konflikt na Ukrainie), a także wzrostem liczby widzów korzystających z kont innych osób. Z powodu opuszczenia Rosji Netflix stracił 700 tysięcy subskrybentów.

Netflix zamierza walczyć z udostępnianiem haseł innym osobom. Wcześniej firma zaczęła testować „sub konta” w kilku krajach na całym świecie. (Są to dodatkowe konta z osobnymi profilami, loginami i hasłami. Za każde „sub konto” trzeba będzie dodatkowo zapłacić około 3 USD miesięcznie, niezależnie od taryfy, na którą podpisany jest właściciel konta głównego.)