W dobie zmian spowodowanych pojawieniem się COVID-19 wzajemne wsparcie i bezinteresowna pomoc okazały się potrzebne jak nigdy wcześniej. Nowopowstała rzeczywistość uderzyła mocno w rynek, ponieważ wywołała tsunami zmian gospodarczych, społecznych i politycznych, na które wiele przedsiębiorstw i instytucji nie było przygotowanych.

Technologia jednak była i jest gotowa na nowe wyzwania, o czym świadczy m.in. globalna akcja solidarnościowa Open Solidarity, powołana w odpowiedzi na palące potrzeby przedsiębiorstw. Otwarta inicjatywa zrzesza firmy, które nieodpłatnie i bezterminowo dostarczają swoje innowacyjne usługi i rozwiązania tym, którzy nie dysponują wystarczającym zapleczem technologicznym, a chcą działać w nowej rzeczywistości. Wkładem firmy OVHcloud w inicjatywę od początku było zapewnienie infrastruktury potrzebnej do uruchomienia usług IT. W projekcie biorą udział zarówno małe podmioty, jak i wielkie korporacje, np. Alcatel-Lucent czy Thales. W ramach Open Solidarity znajduje się kilkadziesiąt narzędzi z obszarów e-edukacji, e-komunikacji i e-zdrowia. Są także rozwiązania na rzecz wideokonferencji, obiegu dokumentów czy zaawansowanej analityki danych, jak np. te oferowane przez polską firmę Sotrender. Narzędzia są dostępne w modelu SaaS (oprogramowanie jako usługa) po to, aby zainteresowane firmy mogły rozwijać się bez przeszkód mimo nowych wyzwań.

Skala zmian, które wywołał Covid-19 wstrząsnęła rynkiem. Ideą przyświecającą nam przy tworzeniu inicjatywy Open Solidarity była pomoc przedsiębiorstwom w zachowaniu ciągłości operacyjnej. Wspólne działanie w warunkach pandemii sprzyja dzieleniu się wiedzą i wzmocnieniu efektywności, co pozwala na zachowanie stabilności europejskich graczy – komentuje Robert Paszkiewicz, odpowiedzialny w OVHcloud za region Europy Środkowo-Wschodniej.

W katalogu rozwiązań w ramach Open Solidarity istnieje 60 rozwiązań, wśród których jest także polska spółka Sotrender, oferująca zaawansowane, a zarazem przyjazne dla użytkowników narzędzia do analizy i optymalizacji działań w mediach społecznościowych.

Marketing online stał się nieodzownym elementem rozwoju i funkcjonowania przedsiębiorstw. Zaawansowane możliwości analizy działań marki oraz jej konkurencji, wspomagane dodatkowo przez modele sztucznej inteligencji, ułatwiają podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych i lepsze zrozumienie zmian zachodzących na rynku, a tym samym szybszą reakcję i interakcję z klientami ‑ komentuje Paweł Obiedziński, Head of Revenue w Sotrenderze.

Rozwiązania analityczne oferowane przez firmę Sotrender ułatwiają optymalizację działań prowadzonych na kanałach społecznościowych, a także lepsze zrozumienie grupy docelowej oraz poznanie swojej sytuacji na tle konkurencji.

Uczestniczymy w inicjatywie Open Solidarity, ponieważ chcemy wspierać biznes w obecnej sytuacji, proponując zaawansowane, ale i intuicyjne rozwiązania, które sprawdzą się także wśród podmiotów, które dopiero startują w świecie on-line. Ważne jest bowiem bieżące komunikowanie się z klientami i wyróżnienie z tłumu- komentuje Jan Zając, CEO, Sotrender.

Pandemia i związane z nią gwałtowne zmiany w zachowaniach klientów, a co za tym idzie także w biznesie, niosą wiele szans dla biznesów technologicznych – dodaje Jan Zając. 

COVID-19, który sparaliżował wiele tradycyjnych branż, przyspieszył cyfryzację rodzimej gospodarki. Według Polskiego Instytutu Ekonomicznego od początku pandemii ruch w polskim Internecie wzrósł średnio o 30 procent w ciągu miesiąca, co odpowiada średniemu wzrostowi ruchu w ciągu całego roku w czasach sprzed epidemii. Restrykcje wprowadzone na rzecz zahamowania pandemii przeniosły wiele aktywności do sieci, nakręcając popyt na rozwiązania służące e-commerce, pracy zdalnej i edukacji online, a także umożliwiające streaming treści.

Wydarzenia z ostatnich miesięcy wskazały na znamienną rolę technologii w przyspieszonej transformacji cyfrowej, dzięki której mogliśmy pomóc wielu przedsiębiorstwom. Tak znaczące zaangażowanie w inicjatywę pokazuje jak silni i solidarni potrafimy być my, Europejczycy, w obliczu kryzysu. Zmobilizowane działania, które są obecnie prowadzone, pozwalają m.in. zapobiec wykluczeniu cyfrowemu i jest to niezwykle istotne, ponieważ każdy kryzys w końcu mija – dodaje Robert Paszkiewicz, OVHcloud.