W związku z drugą falą koronawirusa, FREE NOW zaostrza zasady bezpieczeństwa względem kierowców i pasażerów. Kierowcy mają obowiązek noszenia osłony nosa i ust lub montażu przesłony ochronnej. Brak maseczki u kierowcy bez przesłony może poskutkować nawet blokadą dostępu do aplikacji. Natomiast pasażerowi bez maseczki, kierowca może odmówić przejazdu. 

 

Pasażer i kierowca w maseczce

 

Zaostrzenie tych zasad, oprócz dodatkowej ochrony użytkowników, ma również na celu zapewnienie, że taksówka jest dobrą alternatywą dla komunikacji miejskiej, która obecnie podlega obostrzeniom dotyczącym liczby zajmowanych miejsc.

 

Bezpieczeństwo naszych kierowców i pasażerów jest dla nas najwyższym priorytetem. Dlatego informujemy pasażerów o konsekwencjach nienoszenia osłony nosa i ust w postaci odmowy przejazdu. Dodatkowo, prosimy ich o zajmowanie tylko tylnych miejsc, płacenia przez aplikację i ograniczeniu kontaktu z kierowcą. Kierowcy zobowiązani są do zapewnienia bezpieczeństwa w formie noszenia maseczki i/lub montażu przesłony ochronnej, a także regularnej dezynfekcji pojazdu. Kierowcy bez przesłony w aucie, którzy nie dostosują się do obowiązku noszenia maseczki, mogą utracić dostęp do naszej aplikacji – zapewnia Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.

 

Dezynfekcja kierowca FREE NOW

 

Więcej przesłon

FREE NOW kontynuuje również wyposażanie kierowców w przesłony ochronne. Od września kilka tysięcy kierowców FREE NOW zostało doposażonych w przesłonę, a ponad 80% floty wszystkich kierowców FREE NOW już ją posiada. Przejazd z gwarancją przesłony ochronnej można zamówić w usłudze Lite+Screen. Kierowca podejmując kurs z tej opcji, zobligowany jest do regularnej dezynfekcji pojazdu. Cena przejazdu jest taka sama, jak w standardowej usłudze Lite (czyli elastyczna, gwarantowana i znana z góry). Od momentu wprowadzenia kolejnych obostrzeń w połowie października, udział kursów Lite+Screen wzrósł o 35% względem poprzedzającego tygodnia.

 

Przesłona FREE NOW

 

Do pracy taksówką 

Platforma zachęca pracodawców do dołączenia do programu FREE NOW to Work, który polega na zapewnieniu pracownikom dojazdu do pracy taksówką. W ramach programu, firma może z góry wykupić pakiet przejazdów dla pracowników (pokryć je w całości albo zaoferować kody zniżkowe) lub założyć Konto Firmowe FREE NOW ze zbiorczą fakturą za przejazdy pracowników na koniec miesiąca. Ta oferta to odpowiedź na zmianę priorytetów w firmach, jeśli chodzi o benefity pracownicze. Pracodawcy coraz częściej decydują się na przerzucanie budżetów na działania, które podnoszą komfort i poczucie bezpieczeństwa pracowników