InPost przestrzega przed fałszywymi e-mailami oraz SMS-ami od oszustów podszywających się pod właściciela popularnych Paczkomatów. Jak je rozpoznać?

Fałszywe wiadomości zawierają:

  • w przypadku maili – załącznik w formacie *.txt – nie otwierajcie go!
  • w przypadku zarówno maili, jak i SMS-ów – link do strony, która wymaga od odbiorcy wysłania płatnego SMS-a w celu „pobrania informacje o paczce”. Wysłanie SMS-a nalicza opłatę w wysokości 30 zł na konto oszustów.

Jeśli otrzymaliście fałszywą wiadomość e-mail, prześlijcie ją jako załącznik (ważne: nie poprzez opcję „prześlij dalej”) na adres bezpieczenstwo@paczkomaty.pl.

InPost nigdy nie wymaga od użytkowników przesłania płatnego SMS-a. Jedynym wyjątkiem jest opcja przedłużenia pobytu paczki w Paczkomacie.

źródło: InPost

Kan