Klienci Alior Banku mogą już kupować bilety komunikacji miejskiej i parkingowe za pomocą aplikacji Alior Mobile. Pasażerowie transportu publicznego opłacą przejazd bez konieczności logowania się do aplikacji – wystarczy wybrać bilet i potwierdzić zakup. Z kolei kierowcy zapłacą za faktyczny czas parkowania samochodu z możliwością jego przedłużenia z dowolnego miejsca.

Dzięki funkcji dostępnej w ramach systemu moBILET użytkownicy, w dobie aktualnej sytuacji społecznej związanej z pandemią, dla swojego bezpieczeństwa nie muszą już korzystać z publicznych biletomatów i parkometrów. Alior Bank konsekwentnie rozwija swoją aplikację mobilną, a udostępnienie klientom usługi moBILET to kolejne udogodnienie dla zapewnienia im jeszcze większego komfortu i ich bezpieczeństwa.

 

– W Alior Banku chcemy ułatwiać klientom dostęp do usług, z których korzystają codziennie. Zgodnie z naszym celem strategicznym, dążymy do stworzenia w aplikacji Alior Mobile ekosystemu usług pozabankowych. W ostatnim czasie uruchomiliśmy możliwość zakładania konta w aplikacji na selfie, a teraz, zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, umożliwiamy dostęp do szybkiego zakupu biletów komunikacji miejskiej i parkingowych. Wierzymy, że poprzez zapewnienie najlepszej jakości różnych usług w jednej aplikacji bankowej, odpowiadamy na oczekiwania naszych klientów i pomagamy im w prosty sposób zaoszczędzić czas – mówi Kaja Krasowska-Suchan, Menedżer Zespołu Biznesowego Bankowości Internetowej i Mobilnej w Alior Banku.

 

Korzystanie z usługi moBiLET w aplikacji mobilnej Alior Banku jest proste i intuicyjne. Aby zapłacić za przejazd wybranym środkiem transportu miejskiego wystarczy wybrać miasto, przewoźnika i typ biletu, który po potwierdzeniu transakcji zostanie automatycznie skasowany. Aplikacja Alior Mobile pozwala zakupić dowolną liczbę biletów komunikacyjnych. Aktywny bilet dostępny jest również w trybie offline, co pozwala na okazanie go do kontroli bez aktywnego połączenia internetowego.

W przypadku opłaty parkingowej, wystarczy zalogować się do aplikacji, wpisać numer rejestracyjny pojazdu, zaznaczyć miasto, strefę i czas parkowania. Użytkownik może wybrać nielimitowany czas postoju samochodu lub opcję parkowania przez określony czas. W obu przypadkach aplikacja pozwala przedłużyć lub zakończyć parkowanie w każdej chwili, a klient płaci jedynie za faktyczny czas postoju. W aplikacji można zapisać dowolną liczbę pojazdów (np. auto prywatne i firmowe), ale w tym samym czasie z postoju może korzystać tylko jeden samochód. Za szybą auta należy zostawić informację o korzystaniu z usługi moBILET. Winietę można bezpłatnie pobrać i wydrukować ze strony www.mobilet.pl. Opłaty za bilety miejskie i parkingowe są pobierane automatycznie z wybranego konta w Alior Banku.

Aby aktywować usługę moBILET wystarczy na ekranie logowania wybrać „Bilety i parkingi”, zalogować się do aplikacji mobilnej, a następnie kliknąć „Włącz usługę”. Po zapoznaniu się i zaakceptowaniu regulaminu i wybraniu konta usługa zostanie aktywowana.

Rozwiązanie jest dostępne dzięki współpracy z systemem moBiLET, który obejmuje swoim zasięgiem ponad 100 miast w całej Polsce, zarówno większych, takich jak: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław, Poznań, jak i mniejszych jak: Wieluń, Szamotuły, Namysłów. Pełna lista obsługiwanych miast jest dostępna na stronie partnera.

Wkrótce klienci Alior Banku będą mogli korzystać z kolejnych rozwiązań dostępnych w aplikacji mobilnej, które pomogą im w codziennym funkcjonowaniu, jak np. usługa Autopay, umożliwiająca wygodne i automatyczne płatności za przejazd przez autostrady.