Po raz pierwszy od czterech lat Uber dodaje do swojej mapy w Polsce nowe miasto. Już od dziś mieszkańcy Lublina mogą korzystać z aplikacji do zamawiania przejazdów. Po inwestycji w proces licencjonowania kierowców oraz przeznaczeniu ponad miliona złotych na działania związane z Covid-19, firma nie zwalnia tempa i po raz kolejny wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników.

Od kiedy w 2014 roku Uber wszedł do Polski, Polacy pokochali zamawianie przejazdów za pomocą aplikacji, a sama marka stała się synonimem przejazdów współdzielonych i nowoczesnej mobilności. Choć w ostatnim czasie, pandemia koronawirusa spowolniła wiele branż, pokazała również, że oczekujemy nowych, bezpiecznych standardów i form transportu. Dlatego też Uber w tym czasie wdrożył szereg procedur mających na celu poprawienie bezpieczeństwa, a z myślą o kierowcach korzystających z platformy zmodernizował program Uber Pro.

 

Strategiczny Lublin

Uruchomienie aplikacji w Lublinie jest kolejnym krokiem w strategii firmy, która ma na celu wdrożenie zrównoważonego transportu miejskiego łącząc przejazdy, mikromobilność oraz komunikację publiczną. Jest też odpowiedzią na potrzeby mieszkańców, gdyż w ostatnich miesiącach zauważono zwiększone zainteresowanie usługami przewozowymi w regionie.

 

Lublin jest dla nas szczególnie ważnym ośrodkiem w tej części kraju. Już  trzy lata temu postanowiliśmy, że właśnie tutaj będzie jedno z największych i najważniejszych centrów BPO w Europie. Ta decyzja okazała się niezwykle trafiona, podobnie jak uruchomienie siostrzanej aplikacji – Uber Eats. Uruchomienie platformy do zamawiania przejazdów to naturalny, kolejny krok w budowaniu partnerstwa z miastem oraz oferowaniu nowoczesnych i bezpiecznych usług dla jego mieszkańców. – mówi Michał Konowrocki, Dyrektor Zarządzający Uber Polska.

 

Lublin przykładowa trasa

 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Bezpieczeństwo przejazdów od zawsze było priorytetem dla Ubera. Dlatego też firma regularnie dodaje nowe funkcjonalności do swojej aplikacji, by być numer jeden na rynku. W ostatnich miesiącach, gdy poczucie bezpieczeństwa zyskało nowy wymiar, Uber globalnie zainwestował ponad 50 mln dolarów na przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się wirusa, a tylko w Polsce przeznaczył ponad milion złotych na aktywności z tym związane, takie jak:

 

  • Udostępnienie przesłon ochronnych dla kierowców oraz uruchomienie specjalnego produktu UberX z Przesłoną. Dzięki tej usłudze użytkownicy mają pewność, że zamawiając przejazd, będzie on realizowany pojazdem wyposażonym w przesłonę oddzielająca pasażera od kierowcy.
  • Weryfikacja noszenia maseczki. Jako jedyna firma na rynku, Uber stosuje technologię do sprawdzania czy kierowca ma odpowiedni zasłonięte usta oraz nos. W tym celu należy zrobić selfie, które jest weryfikowane przez aplikację. W Przypadku negatywnego wyniku kierowca nie będzie mógł rozpocząć przejazdów.
  • Instrukcje bezpieczeństwa edukujące i przypominające wszystkim użytkownikom o wytycznych z zakresu bezpieczeństwa.
  • Listy wytycznych dla kierowców i pasażerów. Każdy kierowca oraz pasażer jest zobowiązany do zakrywania nosa oraz ust podczas przejazdu, jak również stosowanie się do wytycznych organów ochrony zdrowia.
  • Zwrot kosztów za zakup środków ochrony osobistej dla kierowców
  • Nowy system informacji zwrotnej dot. zdrowia i higieny: pasażerowie oraz kierowcy w ramach aplikacji będą proszeni o potwierdzenie stosowania się do zasad bezpieczeństwa i higieny. Naruszenia tych norm będą groziły utratą dostępu do aplikacji.

 

Materiały edukacyjne WHO: Na podstawie konsultacji ze Światową Organizacją Zdrowia, Uber przygotował materiały edukacyjne dotyczące przejazdów współdzielonych i dostaw jedzenia. Informacje te są udostępniane pasażerom, kierowcom, kurierom i restauracjom