Bank Pekao S.A. udostępnił klientom możliwość wykonywania przelewów na telefon BLIK. To najszybszy sposób przekazywania pieniędzy pomiędzy klientami różnych banków. Użytkownicy BLIKA mogą przelewać pieniądze w ten sposób z wykorzystaniem aplikacji mobilnych dziewięciu banków.

Przelewy na telefon BLIK stają się coraz popularniejszym sposobem na przekazywanie pieniędzy. W pierwszych trzech kwartałach tego roku użytkownicy zrealizowali blisko 11 milionów takich transakcji. Atutem rozwiązania jest przede wszystkim to, że nie trzeba znać numeru konta odbiorcy przelewu, a pieniądze docierają do odbiorcy, nawet jeśli korzysta z usług innego banku, który udostępnia tę funkcję.

Obecnie, po uruchomieniu usługi w Banku Pekao S.A., już dziewięć banków umożliwia wykonywanie przelewów na numer telefonu BLIK. Możliwe jest to także w Alior Banku, Banku Millennium, Credit Agricole, Getin Banku, ING Banku Śląskim, mBanku, PKO Banku Polskim i Santander Banku.

 

Czasy, kiedy do przekazania pieniędzy drugiej osobie trzeba było znać długi numer rachunku, a odbiorca otrzymywał pieniądze po minimum kilku godzinach lub dopiero następnego dnia, odchodzą w przeszłość. Dziś na całym świecie widać wyraźny trend do wprowadzania płatności natychmiastowych. Klienci tego oczekują.  Blik oferuje takie rozwiązanie i staje się ono praktycznie powszechne z chwilą udostepnienia przez Bank Pekao S.A. – mówi MonikaKról, Wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

 

Bank Pekao S.A. sukcesywnie i konsekwentnie udostępnia kolejne funkcje BLIKA od momentu dołączenia do systemu w czerwcu 2018 roku, klienci mogą już płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać pieniędzy z bankomatów. Udostępnienie przelewu na numer telefonu BLIK jest zwieńczeniem tego procesu.

 

Korzystanie z bankowości mobilnej staje się codziennością. Coraz więcej klientów jest zainteresowanych nowoczesnymi rozwiązaniami wspierającymi zarządzanie ich osobistym budżetem. “Nośnikiem” najbardziej innowacyjnych rozwiązań bankowych są najczęściej aplikacje mobilne. W Banku Pekao S.A. wdrażamy usługi i produkty, które są dla klientów wygodne, potrzebne i łatwe. Wdrożenie przelewów BLIK na telefon sprawia, że możemy poszczycić się najszerszą na rynku ofertą w tym zakresie. – mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności z Banku Pekao S.A.

 

BLIK Pekao P2P   książka

 

 

Jak działa przelew na numer telefonu BLIK

Aby korzystać z przelewów na numer telefonu BLIK, użytkownik musi powiązać ten numer ze swoim rachunkiem bankowym – robi to w aplikacji bankowości mobilnej. Informacja taka trafia do systemu BLIK. Dzięki temu, gdy inny użytkownik BLIKA chce wysłać przelew na numer telefonu, jego bank może sprawdzić w systemie BLIK, na jaki numer rachunku ma wykonać przelew. Pieniądze trafiają na konto odbiorcy niemal natychmiast – nawet jeśli nadawca przelewu ma konto w innym banku niż jego odbiorca.

Zrealizowanie przelewu na numer telefonu BLIK jest bardzo proste. Po uruchomieniu aplikacji mobilnej banku należy wybrać „Przelew na telefon BLIK”, następnie z książki kontaktów trzeba wybrać osobę, której mają być przekazane pieniądze (za pierwszym razem aplikacja mobilna banku poprosi o dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie) lub po prostu wpisać jej numer telefonu. Użytkownik wybierając odbiorcę przelewu z listy kontaktów widzi, czy dana osoba również korzysta z tej funkcji i może otrzymać przelew na numer telefonu BLIK. Dalej po wpisaniu kwoty i tytułu przelewu wystarczy zatwierdzić go PIN-em aplikacji mobilnej. Już po chwili odbiorca przelewu będzie miał pieniądze na swoim koncie.