Jesteś tutaj:-, Inne, Internet, Newsy, Oprogramowanie, Rozrywka, Rynek, Top7, Wydarzenia-Platforma YEP.Academy udostępnia unikalną grę edukacyjną na smartfony, by wspierać młodych ludzi na rynku pracy

Platforma YEP.Academy udostępnia unikalną grę edukacyjną na smartfony, by wspierać młodych ludzi na rynku pracy

Już jest dostępna jest unikalna gra edukacyjna na smartfony. Skierowana do młodych ludzi przygodowa gra tekstowa ma na celu rozwój kompetencji społecznych. Zdobyte w grze umiejętności mają ułatwić im poruszanie się po rynku pracy. Nowatorskie podejście do edukacji jest odpowiedzią na zmiany technologiczne i społeczne zachodzące we współczesnym świecie.

 

Do 2025 r. na polskim rynku pracy będzie brakować co najmniej 1,5 mln pracowników. Badania przeprowadzone przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pokazują, że brakuje nie tylko ludzi, ale też kandydaci, którzy pojawiają się na rozmowach rekrutacyjnych nie mają odpowiednich umiejętności i wiedzy. Co więcej, rośnie lista zawodów, w których ofert pracy jest więcej niż pracowników spełniających wymagania pracodawców. Wśród najczęściej wskazywanych w badaniu PARP przyczyn wpływających na ten deficyt w poszczególnych branżach znalazł się brak wymaganych umiejętności – 38 proc. badanych uważa, że uczelnia nie przygotowała ich do poszukiwania pracy. Sytuacja na rynku pracy może się jeszcze pogorszyć wraz z postępująca automatyzacją. W wyniku tego procesu coraz większą rolę na rynku pracy odgrywać będą kreatywność i kompetencje miękkie, których rozwój tradycyjny system edukacji wspiera w bardzo w ograniczonym zakresie.

 

Graj w grę i rozwijajkompetencje

Gra edukacyjna YEP jest przeznaczona dla młodych ludzi, których naturalną formą komunikacji ze światem są smartfony. Jest to gra tekstowa, tzw. paragrafówka, przygotowana dla jednego użytkownika i oparta na jego wyobraźni. Jej przebieg zależy od decyzji podejmowanych przez gracza.

Użytkownik rozpoczynając grę YEP „spotyka” i rozwija sztuczną inteligencję, algorytm HalX, który – zależnie od tego, co gracz wybierze w pierwszym etapie – przekierowuje go w jeden ze światów: cyberprzestępców, niebezpiecznych korporacji, gangsterów lub służb śledczych. W ten sposób uczestnik tworzy własną historię. Kolejne decyzje, niczym w filmie fabularnym, napędzają scenariusz, który zapewnia wiele możliwych ścieżek rozwoju fabuły. Po drodze gracz musi rozwiązywać zadania i budować swoją postać.

W trakcie rozgrywki trzeba wykonywać zadania związane z 8 umiejętnościami: komunikacją, przedsiębiorczością, analityką i podejmowaniem decyzji, rozumieniem siebie, interakcją i budowaniem sieci kontaktów, wyrażaniem siebie i rozwojem osobistym. Wyzwania rozwijają zarówno kompetencje bohatera, jak i genialny algorytm – HalX. Na każdym etapie gra staje się coraz trudniejsza, a celem jest rozwój kompetencji. Dla przykładu, jeśli gracz sprawdzi się w czytaniu wykresów i odczytywaniu z nich ważnych informacji, zdobędzie umiejętności analityczne. Żeby nabyć kompetencje związane z przedsiębiorczością gracz musi wykazać się w zadaniach typowych w zarządzaniu własnym biznesem i osiąganiu zysków. Istnieje też ryzyko, że zbankrutuje. Ważne jest to, że odpowiedzi są oceniane pod kątem merytoryki i czasu odpowiedzi, ale ostatecznie najbardziej liczy się efekt końcowy. Po skończeniu gry otrzymujemy certyfikat potwierdzający przejście szkolenia z zakresu rozwoju danych kompetencji.

 

Jak zmniejszyć lukę kompetencyjną?

W raporcie „Upskilling Hopes & Fears” wskazano, że 89 proc. polskich pracowników wyraża chęć podnoszenia kompetencji, a nawet przekwalifikowania, by pozostać na rynku pracy i dopasować do zmieniającej się rzeczywistości. Aż 87 proc, osób przyznaje, że aby lepiej zrozumieć nowe technologie, uczestniczy w kursach i szkoleniach. Jednocześnie 63 proc. respondentów twierdzi, że postępująca automatyzacja – zastępowanie miejsc pracy maszynami i programami komputerowymi – stwarza więcej możliwości niż zagrożeń.

 

„W takich okolicznościach jak zmiany technologiczne i społeczne we współczesnym świecie  doskonale sprawdza się grywalizacja, czyli zastosowanie nowoczesnych metod e-learnigu i samoedukacji, opartych o gry i aplikacje, których celem jest zdobywanie określonych umiejętności przydatnych w życiu zawodowym. Stąd pomysł na grę mobilną YEP z okazji rocznicy działania platformy YEP.Academy, która pozwoliła młodym ludziom pewnie wejść na rynek pracy.” –mówi Olga Legosz, pomysłodawczyni gry YEP i współzałożycielka Fundacji Sukces Pisany Szminką.

 

Młodzież woli klikać

Gra YEP skierowana jest do młodych osób wieku 16-30 lat. Jej formuła i charakter są dostosowane do obecnych realiów i zainteresowań młodzieży. Jak pokazują badania, młodzi ludzie w ciągu dnia wielokrotnie zaglądają do smartfonów szukając w dostępnych na nich serwisach i aplikacjach rozrywki oraz wiedzy i informacji. Co istotne w dzisiejszym świecie młodzi ludzie nie uczą w wyznaczonym z góry czasie i miejscu, ale robią to równolegle z innymi czynnościami w ciągu dnia np. w drodze na uczelnię czy do pracy. Badania pokazują, że nauka podczas gry przynosi 11 proc. większą wiedzę i daje 20 proc. większą efektywność niż tradycyjne metody nauki. Dlatego na świecie tego typu rozwiązania odgrywają coraz większą rolę w procesie edukacji. Stąd pomysł na zachęcenie młodych ludzi do tego sposobu zdobywania kompetencji społecznych i zawodowych.

 

Czym jest YEP.Academy

Platforma YEP (od nazwy programu – Youth Empowered Program) została stworzona przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką wspólnie z firmą Coca-Cola po to, aby wesprzeć młodych ludzi z całej Polski, z różnych miejscowości na trudnej drodze wyborów: od kierunku studiów, staży, praktyk, zawodu i charakteru pracy.

 

„Przez rok funkcjonowania programu YEP Academy z narzędzi dostępnych na platformie, takich jak kalkulator płac czy testy kompetencyjne, skorzystało już ponad 200 tys. osób. To wspaniały wynik i olbrzymi sukces. Cieszy fakt, że młodzi ludzie chcą się rozwijać i dążą do zdobywania nowych kompetencji, bo dzięki temu wzrosną ich szanse i pozycja na rynku pracy. Gra YEP to kolejne, wyjątkowe w skali europejskiej rozwiązanie, które ma wspierać i edukować młodych w sposób nowoczesny i zgodny z ich oczekiwaniami. Wsparcie młodych to jeden z priorytetów naszych działań społecznych, na których skupiamy się w Polsce i na świecie” Anna Solarek, Dyrektor ds. komunikacji kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services.

 

Grę YEP można pobrać przez sklep Play – na smartfony z systemem Android, jak i przez AppStore – na Iphone’y.

 

IOS:  https://apps.apple.com/app/id1470320583

Android:  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.yep.the.game



Autor |2019-10-10T06:19:35+01:0010 października 2019 06:19|Kategorie: Aplikacje, Inne, Internet, Newsy, Oprogramowanie, Rozrywka, Rynek, Top7, Wydarzenia|Tagi: , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.