Jesteś tutaj:-, Inne, Internet, Newsy, Oprogramowanie, Top7-Nowa aplikacja mobilna INPOST

Nowa aplikacja mobilna INPOST

InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International oraz KKR – udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów IOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

„Najnowsza aplikacja mobilna jest nie tylko prosta i intuicyjna – ale posiada wiele udogodnień dla naszych użytkowników. Teraz jeszcze szybciej można odebrać, skorzystać z opcji śledzenia drogi przesyłki. Łatwo można generować kody QR, które umożliwiają odbiór paczki w kilka sekund czy płacić za pobraniem. Te udogodnienia to kolejny etap zaawansowanej informatyzacji InPostu – nasi kurierzy zostali wyposażeni w nowoczesne tablety, a Paczkomaty zaczynają oferować coraz więcej usług dodatkowych – w tym także finansowych” – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Aplikacja zapewnia:

  • śledzenie przesyłek – powiadomienia w postaci notyfikacji (statusy paczek)
  • możliwość otrzymywania powiadomień w momencie zbliżenia się do Paczkomatu, w którym czeka paczka (200m, 500m, 1000m – geofencing)
  • możliwość wyszukania Paczkomatu lub POP’u InPost w okolicy (mapa)
  • możliwość obserwowania paczki własnej lub „obcej” (np. kogoś z rodziny)
  • funkcję nawigacji do wybranego Paczkomatu i Punktu Obsługi Klienta
  • możliwość „dzielenia się paczkami” czyli łatwo przesłać dane do odbioru paczki przez członka rodziny lub znajomego
  • informacje o odebranych przesyłkach w archiwum
  • kod odbioru oraz kod QR w aplikacji do szybkiego odbioru paczki
  • brak potrzeby rejestrowania każdego numeru paczki w aplikacji
  • możliwość nadania własnej nazwy dla paczki
  • możliwość zapłaty za paczki pobraniowe

Ponadto InPost w ramach współpracy z ZEBRA Technologies wyposażył 3800 pracowników terenowych w komputery mobilne z ekranem dotykowym Zebra TC56. Modele, działające pod kontrolą systemu Android, umożliwiają szybsze i bardziej precyzyjne wykonywanie zadań związanych z obsługą paczek. Dzięki temu wydajność dostaw InPost wzrosła nawet o 10%.

InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%. Na koniec roku InPost działał w oparciu o sieć blisko 4500 maszyn.

InPost wprowadza także elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów® InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne. InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Dino w całej Polsce.

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.



Autor |2019-02-20T10:06:14+01:0020 lutego 2019 10:06|Kategorie: Aplikacje, Inne, Internet, Newsy, Oprogramowanie, Top7|Tagi: , , , , |2 komentarze

2 komentarze

  1. infomiasto.eu 27 lutego 2019 w 08:38 - Odpowiedz

    Zobaczcie na prostą rzecz jaka by może podwoiła zarobki inposta, a mianowicie aby w paczkomatach można było nadawać przesyłkę wrzucając tam pieniądze a nie mieć już u nich konto. Przez to tracą na tym że ludzie idą na pocztę. Dało by się zrobić też aby tam były ramki co by obliczały gabaryt paczki i wagę na miejscu, jakieś kubły czy coś. A tak ludzie w tym ja wybierają przeklętą dziadowską pocztę.

  2. Natalia 29 lipca 2020 w 02:58 - Odpowiedz

    Nie znam starej wersji aplikacji, bo jakoś zawsze pozostawałam wierna tradycyjnej obsłudze Paczkomatu. Do tej pory było to wystarczające, system wg. mnie działał, byłam zadowolona i wszystko „śmigało”. Pandemia, konieczność uważania na wszystko co nas otacza, ale także większe zainteresowanie usługami InPostu spowodowała, że zainteresowałam się tematem aplikacji nieco bardziej. Wiedziałam oczywiście wcześniej, że jest apka tego typu, ale pobrałam dopiero tą najnowszą: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.inpost.inmobile
    Osobiście tak jak byłam wierna tradycyjnej obsłudze, tak teraz nie wyobrażam sobie nie skorzystać z aplikacji, zwłaszcza, że zamawiam 95% przez internet i większość ląduje do Paczkomatu (bo wygodniej, bo bezpieczniej, bo szybciej etc.). Jak dla mnie działa bez zarzutu i jest mocno intuicyjna. 🙂

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.